باسلام با عطر پونه، هزارغرفه‌ای شد!


1,325

باسلامی‌ها خبر خوش! هزارتایی شدیم. هزارمین غرفه باسلام با عنوان «محصولات روستای گلوزه» و محصول پونه محلی راه‌اندازی شد و تعداد غرفه‌های باسلام چهاررقمی شد! صاحبان این غرفه‌ها تا کنون نزدیک به ۱۵ هزار محصول در باسلام بارگذاری کرده‌اند؛ یکی از یکی جالب‌تر و خریدنی‌تر. به این مناسبت بیایید با هم مرور کنیم که از کجا شروع کردیم و با همراهی شما تا کجا آمدیم.

قدیمی‌ترهای باسلام یادشان هست که اولین غرفه باسلام در پاییز ۹۵ ثبت شد. غرفه‌های نخستین باسلام، آقای ابراهیمی انگشترساز و بی‌بی‌قمر و مهندس فراهانی و آقای بلندنظر و استاد سرکارپور و این‌ها بودند؛ همگی هنرمندان و تولیدکنندگان و خوب‌های روزگار و همگی باعث افتخار باسلام. تا پایان سال ۹۵، باسلام افتخار داشت که به ۴۷ نفر از اهالی تولید کالای درجه یک ایرانی، غرفه تقدیم کند و محصولات آن‌ها را به مشتریانی از سراسر ایران معرفی نماید و این روند در سال ۹۶ با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد.

اواسط تابستان ۹۶ باسلام حدود دویست غرفه داشت و این تعداد در پاییز به حدود ۷۰۰ غرفه رسید و نهایتا در سفر گلوزه در روزهای پایانی اسفند ۹۶ که شما هم همراه ما بودید و درخت خریدید و چقدر خوش گذشت، یک غرفه در گلوزه ساخته شد به نام «محصولات روستای گلوزه» و اولین محصولش هم «پونه کوهی» است. این غرفه، هزارمین غرفه باسلام بود و ما خوشحالیم که این غرفه با خاطره خوش گلوزه گره خورد. اگر قصه گلوزه را نخوانده‌اید، سری به مجله باسلام بزنید و گزارش «لیخندهای پرتقالی» را تماشا کنید و بخوانید.

آغاز جهش بزرگ

راه‌اندازی این هزار غرفه در باسلام، پله اول برای شکل دادن یک بازار بزرگ اجتماعی بود. ولی همان‌طور که خود شما هم می‌دانید، ظرفیت بازار کسب‌وکارهای کوچک و خانگی و محلی و روستایی در ایران،‌ صدها برابر بزرگ‌تر از این عدد است و ما امیدواریم که بتوانیم باسلام را آن قدر بهبود بدهیم که این بازار بتواند پذیرای همه این انسان‌های ارزشمند باشد.

ما از این هزار کسب‌وکار باسلامی خیلی آموختیم. در واقع، باسلام با یادگیری از شما بزرگ می‌شود. ما در تابستان و پاییز ۹۶ از شما آموختیم که چطور می‌شود در بستر کسب‌وکار، تفریح هم کرد؛ از شما آموختیم که هر کدام از مشتری‌های محصولات مختلف چه نیازهایی دارند، از شما آموختیم و همچنان می‌آموزیم که یک تجربه خوب خرید، چطور برای مشتری‌های شما رخ می‌دهد. از مشتری‌های باسلام هم آموختیم و می‌آموزیم که هر محصول در هر دسته‌ای را چطور باید ارزیابی کرد، طریقه مصرف بسیاری از این ۱۵ هزار محصول را از مشتری‌های غرفه‌های باسلام آموختیم و هزار باده ناخورده دیگر، در رگ تاک است.

در سال ۹۷ اگر برنامه‌ریزی‌ها درست پیش بروند، تعداد غرفه‌های باسلام و تعداد محصولات موجود در سایت باید به چندین برابر رقم فعلی برسد و این مستلزم بهبود خیلی زیاد باسلام است تا بتواند همچنان خدمت‌رسانی به کاربرانش را با کیفیت ادامه دهد.

تغییرات پیش‌ رو در سال جدید

سال ۹۷ سال اتفاق‌های بزرگی در باسلام است؛ سالی بسیار پرکار، سخت و عمیقا هیجان‌انگیز. در سال ۹۷ چند تغییر بزرگ در باسلام خواهیم داشت؛ به امید خدا:

  • انتقال کامل باسلام بر روی پلت‌فرم جدید (لاراول): این تغییر شاید در ظاهر سایت چندان محسوس نباشد، ولی مکانیزم‌های پشت صحنه باسلام به کلی دگرگون خواهند شد و موتور فنی باسلام را تبدیل به یک بستر منعطف با قابلیت بهبود سریع و رشد بسیار زیاد تبدیل خواهد کرد؛ که امیدواریم منجر به بهبود تجربه همه کاربران باسلام شود.
  • رونمایی از اپلیکیشن موبایل باسلام برای مشتریان در ابتدای تابستان
  • تحول در سیستم مدیریت غرفه‌داری باسلام و ارتقاء غرفه‌های باسلام از نظر انتشار محتوای تولید غرفه‌دار
  • انتقال مجله به قالب جدید (ببینید)
  • راه‌اندازی وبلاگ رسمی باسلام برای انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی‌ها

تغییرات پیش‌بینی‌نشده و هیجان‌انگیز دیگری هم قطعا خواهیم داشت؛ همان‌طور که در دو سال گذشته داشتیم. چون شما همیشه ما را در اتفاق‌های خوب،‌ غافلگیر می‌کنید و باسلام را به سمت بهبودها و پیشرفت‌هایی هدایت می‌کنید که ما گاهی حتی فکرش را هم نکرده‌ایم. بنابراین، امروز می‌خواهیم یا علی بگوییم تا با همراهی شما باسلامی‌ها عشق آغاز شود!

باسلام همیشه از کمک‌های شما خوشحال می‌شود

باسلام را یک تیم تقریبا سی‌نفره اداره می‌کنند، ولی این تیم سی‌نفره همیشه حواسش هست که باسلام با این هزار نفر غرفه‌دار و با هزاران نفر مشتری‌اش باسلام است. باسلام همه ما هزاران نفر هستیم. بنابراین، از شما چند درخواست داریم:

  • باسلام را مثل همیشه، از خودتان بدانید
  • عیب و ایرادهای ما را به ما بگویید؛ چون تنها با دانستن عیب‌ها می‌توانیم برطرفشان کنیم.
  • هر پیشنهادی برای بهبود باسلام دارید، با ما در میان بگذارید.
  • باسلام را به دیگران معرفی کنید. به کسانی که محصولات خانگی و اصیل و سالم را دوست دارند، به کسانی که محصول ارزشمندی در خانه یا کارگاهشان تولید می‌کنند، یا حتی به کسانی که فکر می‌کنید صاحب فکر و ایده و اندیشه‌اند و می‌توانند به بهبود باسلام کمک کنند. هر چه باسلام را بیشتر بشناسند، باسلام بهتر خواهد شد.

شما بگویید

نقدا بسیار خوشحال می‌شویم که تجربه‌تان از باسلام در سال ۹۶ را در کامنت‌های همین یادداشت به ما بگویید. دوست داریم نظر شما را بشنویم و دیدگاه‌های شما را در برنامه‌ریزی‌های آینده‌مان لحاظ کنیم. منتظر دیدگاه‌های ارزشمند شما هستیم. سال جدید هم برای همه شما سالی پر از پیشرفت و موفقیت و سلامتی و برکت باشد.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی محمدقاسمی
علی محمدقاسمی
6 سال قبل

سلام
از اینکه بلاگ باسلام راه افتاده و موتورش روشنه خوشحالم.
من از خوندن لذت می‌برم، مخصوصا خوندن خبرای خوبی که داره با باسلام اتفاق می‌افته توی دنیای اطراف‌مون.

خدا قوت

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x