با سلام - با سلام، جهان جای بهتری است

مرامنامه عضویت


«بسمه تعالی»
«شرایط استفاده و بهره¬برداری عمومی از باسلام»
مقدمه :
بازار اجتماعی سلام، جایی¬ست برای کسانی که به دنبال کالاهای سالم، اصیل و سنتی هستند و یا این نوع کالاها را تولید یا عرضه می¬کنند. باسلام در این میان جریان ایجاد یک رابطه¬ی مناسب میان این دو دسته را می¬گرداند تا هر دو گروه از فعالیت خود احساس رضایت داشته و با سریع ترین و بهترین زمان و شرایط ممکن به آن¬چه می¬خواهند برسند.     
 وجود قواعدی که استاندارد¬های رفتاری را در این فضا شکل می-دهد، مبنایی¬ست بسیار ضروری برای آن¬که در فضای ساخته شده توسط باسلام، همه کاربران با هر رویکرد و نیازی بدانند، در این فضا بایسته¬ها و نبایسته¬ها چیست، میزان اختیارات هر کس چه¬قدر است و هر شخص با انجام هر عملی، چه¬گونه و به چه میزان متعهد و مسئول خواهد بود. 
به سنت مرسوم و معقول فروشگاه¬های آنلاین، هر شکل استفاده از خدمات سایت و مجموعه باسلام، به معنای پذیرش کامل و تمام این سند خواهد بود و در صورتی که اختلافی پیرامون مساله¬ای بین اعضا رخ دهد، شرایط مقرر در این سند راه حل نهایی را مشخص خواهد کرد. پس بر خلاف معمول بهتر است دقایقی کوتاه را برای خواندن آن اختصاص دهید. 
آن¬چه در این سند و سایر اسنادی که در این سند اشاره شده می-آید، چهارچوبی¬ست نسبتا دقیق و منظم که بر اساس انتزاع شرایط احتمالی پیش رو، تجربیات اندوخته باسلام از بدو راه اندازی و بهره¬گیری از تجربیات جهانی در این حوزه شکل گرفته است. فلذا از تصلب دور بوده و در طول زمان و به اقتضا شرایطی که ممکن است در هر بخش پیش بیاید تغییر خواهد کرد. این تغییرات که معمولا به صورت جزیی خواهد بود، در هر زمان به اطلاع کاربران و اعضای جامعه¬ باسلام خواهد رسید و در هر زمان آخرین نسخه¬ی به روز شده، مشخص کننده شرایط عمومی کاربری از خدمات باسلام و تنظیم کننده روابط طرفین خواهد بود. 
1.    شرایط و سیاست¬های مجموعه در مورد عرضه کنندگان 
2.    شرایط و سیاست¬های مجموعه در مورد مشتریان 
3.    قواعد مربوط به پرداخت¬ها و هزینه¬ها
4.    شرح خدمات باسلام 

 
بخش اول : شرایط و سیاست¬های مجموعه در مورد عرضه کنندگان 
1.    قواعد تبلیغاتی: 
الف) تبلیغات گمراه کننده یا مخالف قانون، شرع و اخلاق : با رعایت مفاد دیگر این ماده، در هر شرایطی و به هر طریقی در صورت اطلاع با سلام از نقض قواعد و قوانین و مقررات کشور یا درج تبلیغاتی با مضامین غیر اخلاقی یا مضامینی که به هر طریق از طریق فریب دادن مخاطب صورت می‌گیرد، با سلام حق انحصاری و بی قید و شرط حذف آگهی مذکور را خواهد داشت. 
ب) عدم هر گونه مسئولیت «باسلام» نسبت به محتوای تبلیغات : رعایت حقوق مالکیت فکری و حقوق مربوط به نام و نشان تجاری دیگر عرضه کنندگان و یا هر یک از اشخاصی که به نوعی عضوی از جامعه¬ی با سلام هستند، در حوزه مسئولیت هر یک از عرضه کنندگان خواهد بود و در صورت وجود هر گونه ادعا سایت مسئولیتی نسبت به دفاع از مدعی علیه نخواهد داشت.
ج) عدم مسئولیت «باسلام» نسبت به بازدید از تبلیغات : استفاده از بستر¬های با سلام جهت عرضه¬ی محصولات اعم از اپلیکیشن، سایت و نظایر این¬ها و هم¬چنین استفاده از سرویس¬های تبلیغات و بازاریابی این مجموعه، به معنای هیچ¬گونه مسئولیتی برای با سلام نسبت به بازدید و فروش آن¬ها در سایت نخواهد بود.
د) حق حذف و ویرایش تبلیغات: با توجه به این¬که شکل گیری فضای سالم و یکدست نیازمند فرآیند  پالایش دائمی در پلتفرم شکل گرفته می¬باشد، فلذا در صورتی که هر گونه محتوای درج شده در غرفه با شرایط مندرج در این سند و یا به تشخیص باسلام با سیاست¬های مجموعه هم¬خوانی نداشته باشد، باسلام انحصارا حق ورود به غرفه¬ی «عرضه-کننده» و حذف و ویرایش این موارد را داشته و در این خصوص الزامی به پاسخگویی به تولید کننده نخواهد داشت. 
2.    قواعد مربوط به بسته بندی و ارسال کالاها 
1.    یکی از لوازم احترام به مشتری آن است که مشتری برای دریافت محصول خود با توجه به نوع محصول، میزانی که قصد هزینه کردن دارد و زمانی که برای دریافت کالایش مطلوب می¬داند، حق انتخاب بین گزینه ها را داشته باشد. تا به این مرحله از فعالیت¬ها، باسلام، چهار روش را جهت ارسال کالاها پیش بینی کرده است: 
•    ارسال مستقیم کالا به دست مشتریان توسط خود عرضه کننده
•    ارسال کالا از طریق پست 
•    ارسال از طریق سیستم لجستیک و پشتیبانی باسلام : این سیستم در حال راه¬اندازی می¬باشد.
•    «عرضه‌کننده» هم‌چنین می تواند کالای خود را در چارچوب تعریف شده‌ «باسلام» به یکی از مراکز توزیع یا گره‌گاه های تجاری منطقه‌ای مشخص شده از جانب «باسلام» جهت مدیریت انبار، بسته‌بندی و ارسال تحویل دهد. در این حالت قرارداد جداگانه‌ای جهت ارائه خدمات عملیات میان «عرضه‌کننده» و «باسلام» یا مرکز توزیع و گره‌گاه تجاری مشخص شده از جانب «باسلام» (طرف سوم) منعقد می‌گردد. در مورد گره گاه¬های تجاری باسلام اینجا بیشتر بخوانید.
2.    «عرضه¬کننده» موظف است، در قسمت مشخص شده در غرفه خود، مدت زمانی که طول خواهد کشید تا کالای خریداری شده از خود را آماده کرده و به دست مشتری برساند، درج نماید. مدت مذکور نباید غیر متعارف باشد. هم¬چنین «عرضه¬کننده» متعهد به ارسال کالا در طی آن مدت بوده و در صورت عدم رضایت مشتریان نسبت به ارسال به موقع کالاها توسط «عرضه¬کننده»، ممکن است تا حصول تصمیم نهایی فعالیت غرفه به حال تعلیق درآمده و یا دسترسی به فضای غرفه به طور دائم از وی سلب شود. 
3.    «عرضه¬کننده» متعهد است طرق ممکن جهت ارسال محصول برای مشتری نهایی را اعلام کند و کالا را با توجه به گزینه انتخاب شده از سوی مشتری نهایی برای وی ارسال نماید و محصولات را به صورت سالم به دست مشتریان نهایی برساند؛ لذا ورود هر گونه خسارت به محصول در فرآیند ارسال بر عهده عرضه¬کننده خواهد بود. 
4.    بسته بندی: عرضه کننده می‌تواند کالای خود را در قالب بسته بندی‌های معرفی شده توسط باسلام بسته‌بندی نموده و از طریق پست یا سایر شیوه‌های ارسال فعال شده در غرفه عرضه‌کننده برای مشتری ارسال نماید. در این حالت صرفا هزینه بسته‌بندی تقدیمی از عرضه‌کننده دریافت می‌گردد.
3.    قواعد مربوط به مجوزها و استاندارد¬های عرضه کالا:
1.    «عرضه‌کننده» تعهد میکند که تنها محصولاتی را جهت عرضه در غرفه خود در «با سلام» قرار دهد که خرید، فروش، مالکیت، حمل یا نگهداری آنها قانونا ممنوع و یا نیازمند اخذ مجوز خاص نباشد؛ در غیر این صورت «عرضه‌کننده» متعهد است شرایط اختصاصی مربوط به خرید محصول مربوطه را صراحتا به «باسلام» و مشتری نهایی اعلام کند.
2.    در صورتی که خرید، فروش، مالکیت، حمل یا نگهداری محصولات ارائه شده از سوی «عرضه‌کننده» برای برخی گروههای سنی یا افراد دارای شرایط خاص (مانند بیماری، آسیبدیدگی جسمی یا روحی و . . .) ممنوع بوده و یا از نظر اخلاقی-تربیتی و یا سلامت جسمی-روانی خطرناک یا نامناسب باشد، «عرضه‌کننده» متعهد است مراتب را پیش از عرضه محصول مربوطه صراحتا به اطلاع «باسلام» و مشتری نهایی رسانده و پیش از ارسال کالا برای مشتری نهایی، از صحت و صلاحیت مشتری نهایی اطمینان حاصل کند.
3.    در صورتی که تولید، توزیع، حمل، نگهداری یا فرآوری محصولات عرضه شده از سوی «عرضه‌کننده» نیازمند یا منوط به اخذ مجوز از هر یک از نهادهای دولتی یا غیردولتی ملی یا فراملی باشد، این مسئولیت بر عهده «عرضه‌کننده» بوده و «با سلام» از این جهت مسئولیتی بر عهده ندارد. بنا بر این در صورتی که به هر عنوان یا دلیلی علیه «با سلام» اقامه دعوا شود، «عرضه‌کننده» متعهد است در مراجع و محاکم ذیصلاح حاضر شده و پاسخگوی ادعاهای مطرح شده باشد و در صورتی که از این بابت خسارتی به «با سلام» وارد آید، «عرضه‌کننده» موظف به جبران کلیه خسارات وارده به «باسلام» خواهد بود.
4.    قواعد مربوط به حقوق مالکیت فکری: 
1.    با توجه به خلاقانه و جدید بودن مدل کسب و کار «باسلام» که بر اساس طرح بازار اجتماعی سلام شکل گرفته و در حال توسعه می¬باشد، توجه ویژه و دقیق به بحث مالکیت فکری امری حساس و ضروری¬ست که توجه دقیق و دو جانبه همه¬ی حاضران در این بازار را می¬طلبد، فلذا این قواعد در بخش مربوط به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان، تضمین¬گر تحقق این مساله خواهد بود که عملی شدن و رعایت آن، ضامن حفظ منافع طرفین و تداوم تعاملی پایدار و اثربخش می¬باشد. در این¬جا می¬توانید راجع به حقوق مالکیت فکری بیشتر بدانید. 
2.        یکی از خدماتی که باسلام بنا به تشخیص خود و نوع توافقی که با هر یک از عرضه¬کنندگان دارد، به آن¬ها ارائه خواهد کرد، تولید محتوی¬ست. تولید محتوی می-تواند در قالب¬های مختلفی مانند عکس و ویدئو و یا محتواهای متنی باشد که پیرامون کسب و کار عرضه-کننده، شخص وی و یا هر کدام از محصولات او تهیه و عرضه خواهد شد. عرضه¬کننده با پذیرش این سند، به «باسلام» اجازه می‌دهید تا نسبت به تولید هرگونه محتوا اعم از متن، تصویر، ویدئو کلیپ و نظایر آن¬ها از جریان کسب و کار، محصولات و خود «عرضه‌کننده» اقدام نماید و از این محتواها بنا به صلاحدید خود استفاده کند. مالکیت فکری، مادی و معنوی تولیدات مذکور متعلق به «باسلام» می¬باشد و «عرضه کننده»، ضمن دارا بودن حق نشر تولیدات این بند جهت بازاریابی و معرفی محصولات خود، ملزم به رعایت قوانین کپی رایت خواهد بود.
3.    «عرضه¬کننده» اعلام و تأیید می کند که مالکیت فکری و معنوی محصول عرضه شده در پلتفرم «باسلام» تماما متعلق به وی بوده و «عرضه‌کننده» در صورت ادعای شخص دیگری در خصوص حق مالکیت فکری و معنوی محصول مسئول و پاسخگو خواهد بود و «باسلام» در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.
4.    «عرضه‌کننده» موظف است نام و عنوان مناسب برای محصول و غرفه خود انتخاب نماید به گونه¬ای که ناقض نام یا نشان تجاری اشخاص دیگر نباشد.
5.    اطلاع رسانی نقض حقوق مالکیت فکری: علاوه بر موارد نقضی که ممکن است خود «باسلام» از طریق پالایش فضا آن¬ها را یافته باشد، شما می¬توانید از اینجا مواردی را که به نظر شما نقض حق مالکیت فکری خودتان یا اشخاص ثالث به شمار می¬آید، به اطلاع «باسلام» برسانید. 
6.    حق باسلام در اقدام نسبت به نقض این حقوق: با توجه به اولویت حفظ فضایی قانونی برای رعایت حقوق تمامی مشتریان و عرضه کنندگان، در صورتی که باسلام به هر دلیلی اقدامی اعم از تبلیغات، درج محصول، درج محتوی و نظایر آن را خلاف سیاست¬های خود پیرامون مالکیت فکری تشخیص دهد، می¬تواند نسبت به حذف آن از فضای بازار و برخورد متناسب با متخلف، اقدام نماید و از این جهت مسئولیتی متوجه وی نخواهد بود. 
5.    قواعد سلب مسئولیت از باسلام:
1.    «باسلام» صرفا ایجاد کننده پلتفرمی¬ست تا در آن کالاها توسط «عرضه کننده» ارائه و توسط «مشتری» خریداری شود. هر چند «باسلام» بر اساس استانداردهای سلامت محور، جریان ورود کسب و کارها را تنظیم می¬نماید، اما با توجه به این واقعیت که گستردگی و پراکندگی عرضه¬کنندگان، عملا امکان نظارت کامل و همه جانبه بر کیفیت محصولات را سلب می¬کند و هم چنین با توجه به این¬که «باسلام» مالکیتی نسبت به هیچ یک از این کالاها ندارد، فلذا مسئولیتی نیز نسبت به آن¬چه در این بازار خرید و فروش می¬شود ندارد. 
2.    «عرضه¬کننده» ، متعهد می¬گردد «باسلام» و هم¬چنین کلیه کارمندان، کارگران و نمایندگان وی را نسبت به تمامی ادعاها، دعاوی، خسارات، ضررها، هزینه¬ها (شامل هزینه¬های متعارف دادرسی و نظایر آن) که مستقیم یا غیر مستقیم ناشی از فعالیت¬های «عرضه کننده» یا اشخاص ثالث در خدمت اوست، معاف و مصون نگاه دارد و در صورتی که هر گونه ادعا یا دعوایی در خصوص عملکرد نود یا کارکنان و همکاران وی علیه «باسلام» مطرح گردد، «عرضه کننده» موظف است ضمن همکاری و ارائه اطلاعات و مدارک مربوطه به «باسلام»، در صورت لزوم در جلسات رسیدگی، شرکت نماید.
«عرضه کننده»، در صورت تخلف نسبت به این شرط و عدم انجام تعهدات مذکور، مطابق مواد 221 و 222 قانون مدنی، نسبت به جبران خسارات ناشی از عدم انجام این تعهدات و هزینه¬های مرتبط با آن، مسئول خواهد بود.
خسارات، هزینه¬ها و ضرر و زیان¬هایی که به تنهایی و مستقیما منتسب به خطای خود «باسلام» باشد، از شمول تعهدات «عرضه کننده» در این بند خارج خواهد بود.
6.    رسیدگی به اختلافات:
«باسلام» بر اساس مدل طراحی شده خود بر آن است تا حد امکان دخالت مستقیم خود در روابط «عرضه کنندگان» و «خریداران» را کاهش دهد و بازار اجتماعی سلام بر اساس مدلی خودگردان پیش برود. اما با توجه به ضرورت پیگیری اختلافات احتمالی و حل و فصل سریع و مسالمت آمیز آن، در صورت بروز هر گونه اختلاف میان «عرضه کننده» و «خریدار»، «باسلام» نماینده یا نمایندگانی را به عنوان داور/داوران مرضی الطرفین معرفی خواهد کرد تا بر اساس قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران و عدل و انصاف به اختلافات رسیدگی کنند. فلذا رای داور/داوران پیرامون اختلاف حاصل شده، مطابق این سند معتبر، قطعی و برای هر دو طرف لازم الاجرا خواهد بود.