با سلام - با سلام، جهان جای بهتری است

تسویه حساب مالی


باسلام یک سازوکار ضمانت طرفینی میان خریدار و تولیدکننده دارد؛ به این صورت که به هنگام دریافت سفارش از مشتری،‌ پول محصول را از خریدار دریافت می‌کند و با این کار، پرداخت مبلغ سفارش را برای تولیدکننده، ضمانت می‌کند؛ از طرفی این پول را تا زمانی که محصول به دست خریدار نرسیده، به حساب تولیدکننده واریز نمی‌کند و با این کار، رضایت مشتری را تضمین می‌کند.

به خاطر این سازوکار ضمانت برای طرفین، تسویه حساب با تولیدکننده‌ها کمی با فاصله انجام می‌شود؛ یعنی چند روز پس از تحویل محصول به مشتری. اما به طور عملی، فرایند تسویه حساب به این صورت است:

۱- خریدار موقع سفارشش، مبلغ فاکتور (قیمت محصولاتی که سفارش داده + ۳۰ درصد هزینه پست) را  پرداخت می‌کند.

۲- پول در یک حساب قرض‌الحسنه (بدون سود) ذخیره می‌شود.

۳- تولیدکننده با دریافت سفارش، محصول مورد نظر را آماده می‌کند و به آدرس خریدار، پست می‌کند و هزینه پست را به طور کامل در دفتر پستی پرداخت می‌کند.

۴- تولیدکننده پس از ارسال محصول، تصویر رسید پستی خود را از طریق تلگرام برای تیم پشتیبانی و لجستیک باسلام (@basalamtavakoli) ارسال می‌کند و سپس،‌ وضعیت کالا را در پنل مدیریت غرفه خود، به «ارسال‌شده» تغییر می‌دهد.

۵- مبلغ رسیدهای پستی دریافت‌شده همگی توسط تیم حسابداری باسلام تجمیع می‌شوند و دو نوبت در ماه به همراه مبلغ محصولاتی که تولیدکننده فروخته و به دست مشتری رسیده است، به حساب تولیدکننده واریز می‌شود.

فراموش کردن ارسال رسید پستی

اگر تولیدکننده فراموش کند رسید پستی سفارش‌ها را برای باسلام ارسال کند، باسلام در همان دو نوبت تسویه حساب در ماه، پول سفارش‌هایی که به دست مشتری رسیده باشد را به حساب تولیدکننده واریز می‌کند؛ ولی هزینه‌های پست معطل می‌ماند تا تصویر رسیدهای پستی به دست باسلام برسد.