با سلام - با سلام، جهان جای بهتری است

آیین نامه غرفه داری


«بسمه تعالی»

انتخاب گزینه قبول میکنم در انتهای این متن، بدین معناست که شما این سند را به طور کامل و با تمامی شروط و جزییات مطالعه کرده، پذیرفته و متعهد به رعایت مفاد آن به طور کامل خواهید بود. این سند از تاریخ پذیرش الکترونیکی شما، الزام آور و در حکم قرارداد فی ما بین شما و «شرکت توسعه و تدبیر جوامع سلام» به شماره ثبت 12466 بوده و هم­چنین بیانگر حقوق و تعهدات باسلام به عنوان ارائه دهنده زیر ساخت و پلتفرم لازم جهت مدیریت غرفه و فروش برخط محصولات، نسبت به شما و هم­چنین حقوق و تعهدات شما به عنوان عرضه کننده محصولات با شرایط مقرر در این سند، نسبت به باسلام خواهد بود. فلذا خواهشمندیم با دقت کامل اقدام به مطالعه و سپس پذیرش آن نمایید.

توجه داشته باشید که پذیرش این سند مرحله­ای ضروری جهت ایجاد غرفه بوده و هم­چنین پذیرش آن به معنای پذیرش تغییراتی­ست که ممکن است در ادامه فعالیت­های مجموعه در این سند داده شود. این تغییرات که معمولا جزئی خواهد بود، در هر مرتبه به صورت الکترونیکی به اطلاع کلیه عرضه کنندگان خواهد رسید. 

 

  1.  موضوع :
    موضوع تفاهم‌نامه عبارت است از ایجاد یک غرفه در زیرساخت‌ها و نرمافزارهای متعلق به «با سلام» برای «عرضه‌کننده» جهت عرضه محصولات تولید یا عرضه شده از سوی «عرضه‌کننده» در این غرفه به صورت برخط.
  2.  تعاریف:

اصطلاحات زیر در این تفاهمنامه در معانی گفته شده به کار میروند مگر آن که خلاف آن تصریح شده باشد:

  1. محصول: منظور از محصول در این تفاهمنامه، کلیه کالاها و خدمات تولید یا عرضه شده به وسیله «عرضه­کننده» است که مشروح آن در پیوست شماره یک آمده است. این فهرست با روشهای مورد توافق طرفین قابل تغییر است.
  2. بستر عرضه محصولات: منظور از بستر عرضه محصولات در این تفاهمنامه، بازار اینترنتی باسلام به نشانی basalam.ir و یا سایر زیرساختهای متعلق به «باسلام»، اعم از اپلیکیشن، شبکههای اجتماعی و غیره، است که توسط «باسلام» برای عرضه و فروش برخط کالاها و خدمات مختلف، طراحی شده است. «باسلام» در هر زمان لازم بداند میتواند نام، ساختار، دامنه، ظاهر یا سایر مشخصات هر یک از زیرساخت­های خود را تغییر داده و زیرساخت جدید به صورت خودکار جایگزین زیرساخت­های فعلی کند و یا نام، ساختار، و دامنه‌های جدیدی به مجموعه‌های خود اضافه کند.
  3. غرفه: منظور از غرفه در این قرارداد، فضا، امکانات و قابلیت­هایی است که در زیرساخت­ها و پلتفرم­های «باسلام» در اختیار «عرضه­کننده» قرار می­گیرد.

3.  حقوق مالی طرفین تفاهمنامه و نحوه پرداخت

5 درصد از مبلغ مجموع کالاهای فروخته شده به عنوان هزینه سرویس باسلام در نظر گرفته می شود.

  1. درآمد حاصل از فروش محصولات «عرضه‌کننده» که مطابق مفاد این تفاهمنامه در بازار اینترنتی «باسلام» عرضه شدهاند، پس از کسر کسورات قانونی، به نسبت جدول زیر میان طرفین تقسیم میگردد:
  2. در صورت توافقات آتی طرفین مبنی بر ارائه خدمات تسهیل­گری و مشارکت در توسعه بازار توسط «باسلام»، درصد­های فوق مشمول تخفیف خواهند شد.
  3.  در صورتی که با توجه به قوانین و مقررات موجود، درآمد حاصل از این قرارداد مشمول کسورات قانونی از جمله مالیات شود، کسور مربوطه، به نسبت سهم طرفین توسط «با سلام» از درآمد کسر و به مراجع قانونی ذیصلاح پرداخت میگردد.
  4.  عرضه‌کننده می‌تواند برابر با قوانین مندرج در سایت و پلتفرم‌های باسلام، و هم‌چنین تعرفه‌های مندرج و تعریف شده در سیستم، کالاهای دیگری را به سیستم اضافه کند.
  5.  در صورت استفاده «عرضه­کننده» از خدمات لجستیکی و پشتیبانی «باسلام»، هزینه ارائه این خدمات طبق توافق طرفین، از سهم «عرضه­کننده» کسر می گردد.
  6.  راهبری غرفه «عرضه کننده» به مدت یک هفته توسط «باسلام» صورت خواهد گرفت. بعد از گذشت این مدت، مسئولیت راهبری غرفه به خود «عرضه کننده» منتقل خواهد شد.

در صورتی که به در­خواست «عرضه­کننده»، مدیریت غرفه توسط تیم «باسلام» انجام شود، علاوه بر مبالغ مندرج در جدول بند یک همین ماده، حق السهم «با سلام» از هر تراکنش به میزان شش درصد (6%)، افزایش خواهد یافت. فلذا سهم «عرضه کننده» پس از کسر درصد مذکور به ایشان پرداخت خواهد شد.

 

نحوه پرداخت سهم «عرضه‌کننده»:

مبلغ خالص سهم «عرضه‌کننده» از درآمد حاصل از فروش محصولات عرضه و فروخته شده از طریق غرفه اختصاص داده شده به «عرضه‌کننده»، در صورت رضایت مشتری و پس از کسر کسور قانونی در پایان هر ماه به وسيله چك يا حواله بانكي در وجه حساب با شبای ............................................................................ که مالکیت کامل آن متغلق به «عرضه‌کننده» می­باشد، پرداخت می‌شود.

 

4.  اختیارات و تعهدات «باسلام»

  1. «باسلام» متعهد میشود با رعایت قوانین، مقررات و روالهای داخلی خود یک غرفه از بازار اجتماعی سلام را جهت عرضه محصولات «عرضه‌کننده»، به «عرضه‌کننده» اختصاص دهد.
  2. «باسلام» متعهد میگردد با رعایت قوانین، مقررات و روالهای داخلی خود محصولات «عرضه‌کننده»  را بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، در غرفه اختصاص داده شده به «عرضه‌کننده» خود قرار دهد.
  3. «باسلام» متعهد میگردد سهم «عرضه‌کننده»از فروش محصولات را پس از رسیدن محصول به دست مشتری و رضایت مشتری از محصول دریافت شده، پس از کسر کسور قانونی مطابق مفاد این تفاهمنامه به «عرضه‌کننده»پرداخت نماید.
  4. «با سلام» تعهد می‌نماید یک پنل مدیریتی با امکان دسترسی جهت مشاهده وضعیت فروش و مدیریت محصولات «عرضه‌کننده» در اختیار «عرضه‌کننده» قرار دهد.
  5. این تفاهمنامه صرفا جهت همکاری طرفین در حدود موضوع و مفاد این تفاهمنامه بوده و هیچ گونه رابطه استخدامی یا کارفرما-پیمانکاری میان طرفین ایجاد نمیکند. به علاوه «باسلام» در هر حال تنها متعهد به عرضه محصولات «عرضه‌کننده» است و از جهت بازاریابی، برندینگ یا فروش محصولات تضمین یا تعهدی ندارد.
  6. «باسلام» این حق را دارد که در صورت بروز اختلال فنی، محتوایی، یا هرگونه اختلال دیگر در درستی عملکرد غرفه عرضه‌کننده، به صورت مستقیم به غرفه شخص لاگین نموده و بنا به تشخیص خود تغییرات مورد نیاز را اعمال نماید.
  7. در صورت نیاز «عرضه‌کننده»به دریافت خدمات خاص از «باسلام» (خارج از تعهدات مندرج این قرارداد) باسلام می‌تواند در قالب توافق‌ها و قراردادهای مجزا این خدمات را به «عرضه‌کننده» ارائه دهد.
  8. در صورت تخطی «عرضهکننده» از شروط این تفاهمنامه، قوانین و یا آیین‌نامه‌ّهای مندرج در سایت،‌ «باسلام» این اختیار را دارد که علاوه بر غیرفعال کردن یا تغییر و حذف کالای مربوطه، دسترسی «عرضه­کننده» خاطی را به صورت موقت یا دائم محدود یا مسدود کند.

 

5. تعهدات «عرضه‌کننده»

  1. «عرضه‌کننده» متعهد می‌شود محصولات موضوع این تفاهمنامه را با مشخصات و ویژگی‌های مذکور در پیوست قرارداد، به صورت اصلی (اورجینال)، با کیفیت و سالم و در چارچوب توافق‌های عملیاتی صورت گرفته بسنه‌بندی و ارسال نماید.
    1. تولید‌کننده می‌تواند کالای خود را در قالب بسته بندی‌های معرفی شده توسط باسلام بسته‌بندی نموده و از طریق پست یا سایر شیوه‌های ارسال فعال شده در غرفه عرضه‌کننده برای مشتری ارسال نماید. در این حالت صرفا هزینه بسته‌بندی تقدیمی از عرضه‌کننده دریافت می‌گردد.
    2. عرضه‌کننده هم‌چنین می تواند کالای خود را در چارچوب تعریف شده‌ی باسلام به یکی از مراکز توزیع یا گره‌گاه های تجاری منطقه‌ای مشخص شده از جانب باسلام جهت مدیریت انبار، بسته‌بندی و ارسال تحویل دهد. در این حالت قرارداد جداگانه‌ای جهت ارائه خدمات عملیات میان عرضه‌کننده و باسلام یا مرکز توزیع و گره‌گاه تجاری مشخص شده از جانب باسلام (طرف سوم) منعقد می‌گردد.
  2. «عرضه­کننده» متعهد است طرق ممکن جهت ارسال محصول برای مشتری نهایی را اعلام کند و کالا را با توجه به گزینه انتخاب شده از سوی مشتری نهایی برای وی ارسال نماید و محصولات را به صورت سالم به دست مشتریان نهایی برساند؛ لذا ورود هر گونه خسارت به محصول در فرآیند ارسال بر عهده عرضه­کننده خواهد بود.
  3. «عرضه‌کننده» تعهد میکند که تنها محصولاتی را جهت عرضه در غرفه خود در «با سلام» قرار دهد که خرید، فروش، مالکیت، حمل یا نگهداری آنها قانونا ممنوع و یا نیازمند اخذ مجوز خاص نباشد؛ در غیر این صورت «عرضه‌کننده» متعهد است شرایط اختصاصی مربوط به خرید محصول مربوطه را صراحتا به «باسلام» و مشتری نهایی اعلام کند.
  4. در صورتی که خرید، فروش، مالکیت، حمل یا نگهداری محصولات ارائه شده از سوی «عرضه‌کننده» برای برخی گروههای سنی یا افراد دارای شرایط خاص (مانند بیماری، آسیبدیدگی جسمی یا روحی و . . .) ممنوع بوده و یا از نظر اخلاقی-تربیتی و یا سلامت جسمی-روانی خطرناک یا نامناسب باشد، «عرضه‌کننده» متعهد است مراتب را پیش از عرضه محصول مربوطه صراحتا به اطلاع «باسلام» و مشتری نهایی رسانده و پیش از ارسال کالا برای مشتری نهایی، از صحت و صلاحیت مشتری نهایی اطمینان حاصل کند.
  5. در صورتی که تولید، توزیع، حمل، نگهداری یا فرآوری محصولات عرضه شده از سوی «عرضه‌کننده» نیازمند یا منوط به اخذ مجوز از هر یک از نهادهای دولتی یا غیردولتی ملی یا فراملی باشد، این مسئولیت بر عهده «عرضه‌کننده» بوده و «با سلام» از این جهت مسئولیتی بر عهده ندارد. بنا بر این در صورتی که به هر عنوان یا دلیلی علیه «با سلام» اقامه دعوا شود، «عرضه‌کننده» متعهد است در مراجع و محاکم ذیصلاح حاضر شده و پاسخگوی ادعاهای مطرح شده باشد و در صورتی که از این بابت خسارتی به «با سلام» وارد آید، «عرضه‌کننده» موظف به جبران کلیه خسارات وارده به «باسلام» خواهد بود.
  6. تعیین قیمت محصولات، در صورت لزوم تغییر قیمتها، در اختیار «عرضه‌کننده» است لکن در صورتی که مشتری نهایی نسبت به خرید هر یک از محصولات «عرضه‌کننده» اقدام نماید، «عرضه‌کننده» دیگر حق تغییر قیمت را در خصوص آن خریدار نخواهد داشت و باید محصول خریداری شده را با قیمت اعلامی به خریدار تحویل نماید.
  7. «عرضه‌کننده» متعهد است رضایت صددرصدی مشتری نهایی را جلب نماید و در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیرد و پاسخگوی سوالات، اشکالات یا ابهامهای احتمالی مشتریان نهایی باشد. لذا در صورتی که مشتری نهایی بنا به هر دلیلی ، از محصول دریافت شده ناراضی باشد و به تشخیص «باسلام» عدم رضایت مشتری نهایی ناشی از عملکرد نامناسب «عرضه‌کننده» باشد، وجه دریافتی از مشتری نهایی به وی مسترد میگردد و در صورت امکان و توجیه اقتصادی و عملیاتی محصول مربوطه به «عرضه‌کننده» عودت داده میشود. لازم به ذکر است در این صورت هزینه ارسال کالا و سایر خدمات پشتیبانی ارائه شده از «عرضه‌کننده» دریافت میگردد.
  8. «عرضه‌کننده» با امضای این قرارداد،  به «باسلام» اجازه می‌دهد تا نسبت به تولید هر­گونه محتوا اعم از متن، تصویر، ویدئو کلیپ و نظایر آن­ها از جریان کسب و کار، محصولات و خود «عرضه‌کننده» اقدام نماید و از این محتواها بنا به صلاحدید خود استفاده کند. مالکیت فکری، مادی و معنوی تولیدات مذکور متعلق به «باسلام» می­باشد و «عرضه کننده»، ضمن دارا بودن حق نشر تولیدات این بند جهت بازاریابی و معرفی محصولات خود، ملزم به رعایت قوانین کپی رایت خواهد بود.
  9. «عرضه‌کننده» در خصوص نشر محتوا مسئول بوده و حق انتشار هیچ گونه مطالب غیر اخلاقی و غیر مرتبط با بازاریابی محصول و محتوای خلاف واقع در هر قالبی را نداشته و پاسخگوی هرگونه تبعات محتوای منتشر شده و ضامن صحت مطالب منتشر شده توسط خود می باشد.
  10. در خصوص تبلیغات محصول «عرضه‌کننده» مجاز به تبلیغات گمراه کننده و دور از واقع نبوده و مسئولیت هرگونه تبلیغ در خصوص محصول بر عهده «عرضه‌کننده» خواهد بود.
  11. «عرضه‌کننده» در نشر محتوا و تبلیغات خود ملزم به رعایت قوانین کپی رایت خواهد بود.
  12. «عرضه­کننده» اعلام و تأیید می کند که مالکیت فکری و معنوی محصول عرضه شده در پلتفرم باسلام تماما متعلق به وی بوده و «عرضه‌کننده» در صورت ادعای شخص دیگری در خصوص حق مالکیت فکری و معنوی محصول مسئول و پاسخگو خواهد بود و با سلام در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.
  13. «عرضه‌کننده» موظف است نام و عنوان مناسب برای محصول و غرفه خود انتخاب نماید به گونه­ای که ناقض نام یا نشان تجاری اشخاص دیگر نباشد.

 

6. فسخ تفاهم‌نامه

  1. «عرضه‌کننده» مي‌تواند در هر زمان با اخطار کتبی یک ماهه نسبت به فسخ اين تفاهم‌نامه اقدام نمايد و در اين صورت «با سلام» موظف است در صورتی که ادعایی علیه «عرضه‌کننده» مطرح نباشد، ظرف مدت ۱۰ روز کاری از زمان انقضای مهلت یک ماهه، گزارش دقیق فروش محصولات «عرضه‌کننده» را اعلام و نسبت به تسویه حساب «عرضه‌کننده» مطابق ماده 4 این تفاهم‌نامه اقدام نماید.
  2. «باسلام» می‌تواند در صورت سوء استفاده «عرضه‌کننده» از زیرساختها و امکانات «باسلام» و یا عدم رعایت قوانین، مقررات یا شرایط استفاده، یا ارتکاب اعمال مجرمانه از سوی «عرضه‌کننده»، بنا به تشخیص خود، این قرارداد را به صورت کلی یا جزئی فسخ نماید و حسب مورد غرفه «عرضه‌کننده» یا برخی محصولات عرضه شده از سوی «عرضه‌کننده» را به حالت تعلیق درآورد.

7. حل اختلاف

چنانچه در تفسیر یا اجراي مفاد اين تفاهم‌نامه اختلافي بين طرفين حاصل گردد، موضوع بدواً از طريق سازش و الا با ارجاع به به عنوان داور مرضی‌الطرفین كه بر اساس قوانين داوري و شروط قراردادی به مسائل اختلافی رسيدگي و در خصوص آن‌ها تصميم‌گيري کند حل و فصل خواهد شد. در صورتی که ظرف دو ماه از تاریخ بروز اختلاف طرفین موفق به حل آن از طریق سازش یا داوری نگردند، با درخواست هر یک از طرفین، موضوع از طریق مراجعه به مراجع قضایی یا شبهقضایی ذیصلاح فیصله خواهد یافت.

 

  • اینجانب، بدینوسیله اعلام می­نمایم، ضمن مطالعه کامل این تفاهم­نامه با تمامی شروط و جزییات، از مفاد آن آگاهی کامل داشته و آن را به عنوان تفاهم­نامه حاکم بر روابط خود و باسلام، مورد تایید و پذیرش قرار می­دهم.