راهنمای تسویه حساب با غرفه‌داران

باسلام بر چه اساسی با من تسویه حساب می‌کند؟

وقتی مشتری شما سفارشی ثبت می‌کند، شما آن را آماده سازی و ارسال می‌کنید. سپس از طریق اپلیکیشن «غرفه من» رسید پستی ارسال کالا را روی سفارش ثبت می‌کنید. در نهایت کالا به دست مشتری می‌رسد. پس از اینکه رضایت مشتری برای باسلام احراز شد، فرایند تسویه حساب شما آغاز می‌شود و البته همان‌طور که در زمان ایجاد غرفه توافق کردیم، کارمزد باسلام از مبلغ هر تراکنش به عنوان هزینه سرویس از فروش شما کسر شده و مابقی به حساب شما واریز می‌شوند. مبالغی که برای هزینه ارسال پرداخت کرده‌اید نیز به طور کامل به حساب شما برمی‌گردد.

باسلام چه زمانی با من تسویه حساب می‌کند؟

باسلام ده روز یک بار همه سفارش‌هایی که رضایت مشتری‌شان احراز شده باشد را با شما تسویه می‌کند. احراز رضایت مشتری یعنی خود مشتری پس از دریافت محصول، از طریق صفحه رهگیری سفارش دکمه «دریافت کردم و مشکلی نبود» را زده باشد. البته اگر مشتری تا هفت روز پس از دریافت محصول، سکوت کرده باشد، باسلام این سکوت را به معنای رضایت تلقی کرده و با شما تسویه حساب می‌کند. (درباره رضایت مشتری بیشتر بدانید)

پول به چه شماره کارت یا شماره حسابی واریز می‌شود؟

همه تسویه حساب‌ها از طریق شماره «شبا»ی شما انجام می‌شود. ملاک شما همان شماره‌ای است که شما در اطلاعات غرفه‌تان وارد کرده‌اید و دقیقا به نام صاحب غرفه است. اگر در غرفه‌تان شماره شبا وارد نکرده باشید، تسویه حساب شما انجام نمی‌شود. برای درج شماره شبا می‌توانید از طریق اپلیکیشن «غرفه من» در منوی ویرایش اطلاعات غرفه، شماره شبای خودتان را وارد کنید. اگر شماره شبا ندارید، همان‌جا یک لینک راهنما هم برایتان گذاشته‌ایم.

چطور باید ثبت ارسال سفارش را انجام بدهم؟

از طریق اپلیکیشن «غرفه من» وارد لیست سفارشات بشوید و روی سفارشی که دارید ثبت رسید بزنید. این کار ساده‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید. 

چرا باید درصدی از مبلغ فروشم را به باسلام بدهم؟

باسلام به عنوان یک بستر فروش اینترنتی به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به صرف هزینه‌های سنگین و بدون نیاز به دانش و دغدغه فنی، در فضای اینترنت یک صفحه اختصاصی برای خودتان داشته باشید و به سادگی کالاهای‌تان را بفروشید و با درگاه امن بانکی هزینه سفارشتان را دریافت کنید و مشتری‌های جدید پیدا کنید. باسلام یک کسب و کار خصوصی است و درآمدش از طریق همین درصدی است که برای ارائه این خدمات، از شما دریافت می‌کند. در واقع، باسلام هم برای شما و هم برای ما محل کسب‌وکار است.

اگر کالا را ارسال کنم ولی ثبت ارسال را نزنم، باسلام با من تسویه نمی‌کند؟

خیر. ثبت رسید برای آغاز تسویه شما، ضروری است.

چرا جزئیات تسویه حساب را نمی‌توانم از طریق اپلیکیشن ببینم؟

در حال حاضر ریز جزئیات تمام تراکنش‌های غرفه شما در باسلام موجود است و باسلام بر همین مبنا واریز را برای شما انجام می‌دهد. ولی این امکان به زودی به اپ غرفه من اضافه خواهد شد و می‌توانید ریز گزارش مالی خود را نیز ببینید.

هزینه کوپن‌های تخفیفی که مشتری من برای خرید از غرفه‌ام استفاده کرده، به عهده من است یا باسلام؟

بستگی به نوع کوپن دارد. اگر خودتان کوپن را ایجاد کرده‌اید، همه هزینه کوپن به عهده شماست. ولی اگر کوپن‌های توسط باسلام ایجاد شده‌اند، دو نوع‌اند: ۱) کوپن‌های تخفیفی خود بازار که تماما به عهده باسلام‌اند. ۲) کوپن‌های مشارکتی که با ثبت نام خود شما ایجاد می‌شوند. مانند کوپن تخفیف خروسخون. این کوپن‌ها به صورت مشارکتی به عهده شما و باسلام‌اند و درصد مشارکت بر اساس همان توافقی است که هنگام ثبت نام در هر طرح، با باسلام امضا می‌کنید.


بسط و گسترش مطالب باسلام برای اهداف غیرتجاری و با لینک به منبع باعث خرسندی ماست