جعبه ابزار غرفه‌داری در باسلام

 به صفحه جعبه ابزار باسلام خوش آمدید. این صفحه، دربردارنده ابزارهای متنوعی است که به کمک آن‌ها می‌توانید غرفه باسلامی‌تان را ارتقا دهید و به فروش و موفقیت بیشتری دست پیدا کنید. از آنجایی که باسلام یک بازار اجتماعی است، با فروشگاه‌های مرسوم اینترنتی تفاوت دارد. اینجا هر غرفه، هویت مستقل خودش را دارد و رشد و موفقیت آن، در درجه اول تحت تأثیر انرژی، تلاش، خلاقیت و مثبت‌اندیشی و روحیه جمعی غرفه‌دار است. در عین حال، موقعیت‌هایی نیز در کل بازار فراهم شده که با مشارکت در آن‌ها می‌توانید بیشتر و بهتر دیده شوید. اما قدم اول، آماده‌سازی خود غرفه است. 

غرفه خوب، رونق بیشتر

غرفه شما مثل یک مغازه در یک بازار بزرگ است. هر چقدر بازاری که در آن فعالیت می‌کنید بزرگ‌تر باشد، احتمال دیده شدن شما بیشتر است، ولی کسانی که فروشگاه و مغازه شما را می‌بینند، آیا وارد مغازه هم می‌شوند؟ و اگر وارد مغازه شدند آیا سراغ محصولات شما می‌روند؟ و اگر محصولات را دیدند، آیا تصمیم به خرید محصول شما می‌گیرند؟ این‌ها همگی بستگی به ظاهر غرفه شما دارد. برای بهینه کردن ظاهر غرفه‌تان و اینکه مشتری‌های عبوری شما، تبدیل به خریداران واقعی و علاقه‌مندان به کسب‌وکار و محصولات شما شوند، لازم است که محتوا و تصاویر غرفه شما واقعا جذاب، گیرا، معتبر و اعتمادبرانگیز باشند. ولی چطور باید این کار را انجام داد؟

مدرسه باسلام جایی است برای یاد گرفتن و یاد دادن. در مدرسه می‌توانید سرفصل‌های آموزشی مختلفی درباره غرفه‌داری، مهارت‌های فروش، عکاسی از محصول، بسته‌بندی و... پیدا کنید. مدرسه باسلام به طور دائم در حال به‌روز رسانی است و آموزش‌های جدید به آن اضافه می‌شود. اگر نیاز به آموزشی دارید که در مدرسه نیامده، از طریق پشتیبانی به ما اطلاع دهید تا در برنامه‌های آینده مدرسه به آن بپردازیم.

خود شما می‌توانید غرفه‌تان را از این نظرها بهبود بدهید. پیشنهاد ما این است که از سلیقه و خلاقیت خودتان استفاده کنید و بخش‌های «خلاصه معرفی»، «قصه محصول»، «درباره زندگی» و... را با حوصله و دقت پر کنید و به مشتری‌تان درباره محصول و کسب‌وکارتان توضیح دهید (چطور؟ راهنما). عکس‌ها را هم می‌توانید با استفاده از راهنمای عکاسی باسلام، بهبود بدهید؛ حتی با موبایل‌های هوشمند امروز هم می‌شود عکس‌های بسیار خوبی گرفت. اما با این وجود، اگر در زمینه محتوا، گرافیک یا عکاسی، نیاز به کمک داشتید، می‌توانید از غرفه‌های زیر هم استفاده کنید.

ابزارهای ارتقاء غرفه

چطور طرح های شما در باسلام بهتر دیده شوند؟

در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ غرفه در باسلام فعالیت می‌کنند و بیش از ۱۲ هزار محصول در باسلام ثبت شده و هر روز به تعداد غرفه‌ها و محصولات باسلام اضافه می‌شود. بنابراین، برای دیده شدن در این بازار بزرگ، لازم است که منطق حاکم بر بازار را به خوبی بشناسید و برای استفاده درست از فرصت‌ها و امکاناتی که در دسترس شماست، برنامه‌ریزی و تلاش کنید.

یکی از فرصت‌های دیده شدن در باسلام، حضور در صفحه اول باسلام و صفحات موضوعی باسلام مثل صفحات مربوط به پوشاک، عروسک‌ها، خوراکی‌هایی مثل عسل، هدیه‌های دست‌ساز و... است. تصمیم‌گیری درباره غرفه‌ها و محصولات صفحه اول و صفحات زیرمجموعه، تابع سیاست‌های کلی بازار و بر اساس تحلیل آمارها و داده‌های درون‌باسلامی و بیرون‌باسلامی بسیاری است، ولی دانستن منطق چیدمان صفحه اول، شانس شما برای حضور در این صفحه را به طور جدی افزایش می‌دهد. ولی به طور خلاصه، مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار برای حضور شما در این صفحات، تکمیل بودن محتوای غرفه، کیفیت عکس‌ها، منطقی بودن قیمت‌ها و سابقه خوب غرفه شما در سفارش‌های گذشته است. بنابراین، برای ارتقاء غرفه‌تان انرژی خوبی هزینه کنید. 

فرصت مهم دیگر، مشارکت در طرح‌ها و مسابقات و کمپین‌های مناسبتی و تبلیغاتی باسلام است. در ادامه، با چند نمونه از طرح‌های جاری باسلام آشنا شوید.

طرح‌های در جریان

غرفه داران عزیزی که تمایل دارند در طرح یه کاسه شرکت کنند می بایست پس از ثبت درخواست و تایید از سوی تیم خدمات لجستیک باسلام، با رعایت شرایط و ضوابط مذکور در این طرح، کالاهای خود را به انبار اداره پست مرکزی استان قم ارسال نمایند. برای آگاهی از جزئیات این طرح روی تصویر بالا کلیک کنید.

چطور بیشتر دیده شویم؟

چیزهایی که اینجای کار دیدید و خواندید، همه ماجرا نیست. روش‌های متنوع دیگری نیز برای بهتر دیده شدن غرفه و محصولات شما وجود دارد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

بهینه‌سازی محتوای غرفه برای موتورهای جست‌وجو

نیمی از مشتری‌های باسلام، ما و شما را از طریق موتورهای جست‌وجو نظیر گوگل پیدا می‌کنند. افرادی که در تکمیل اطلاعات غرفه‌شان در بخش‌های «خلاصه معرفی غرفه»، «قصه محصول»، «درباره زندگی» و همچنین نامگذاری محصولات و توضیحات هر محصول و کلمات کلیدی درست، هوشمندانه‌تر عمل کنند، شانس بیشتری برای دیده شدن در موتورهای جست‌وجو دارند. اصلا موضوع ترسناکی نیست. پیشنهاد می‌کنیم این چند راهنما را بخوانید: «درباره سئو»، «اهمیت سئو؛ آشنایی با اصطلاحات»، «اهمیت محتوا در سئو».

به اشتراک گذاری غرفه و محصولات غرفه با دیگران

یکی از ظرفیت‌هایی که به هیچ وجه نباید نادیده گرفت، معرفی غرفه به آشنایان و دوستان و فامیل است. این اشخاص، می‌توانند بهترین مشتری‌های شما باشند. ما برای این منظور، یک ابزار راحت در اپ «غرفه من» قرار داده‌ایم. از منوی اپ می‌توانید از گزینه «به اشتراک‌گذاری» به راحتی لینک غرفه‌ یا محصولات‌تان را برای کانتکت‌های تلفن همراهتان ارسال کنید. این امکان را جدی بگیرید. اگر می‌خواهید انگیزه بیشتری در آن‌ها ایجاد کنید، استفاده از کد «سلام‌رسان» و «کوپن‌ساز تخفیف» هم می‌توانند بسیار مؤثر باشند. 

استفاده از کوپن‌ساز تخفیف

تخفیف، یکی از انگیزه‌بخش‌های همیشه مؤثر در جذب مشتری‌های جدید است. به مناسبت‌های مختلف می‌توانید با استفاده از کوپن‌سازی که در اپ «غرفه من» برای شما طراحی شده، کوپن‌های تخفیف کنترل‌شده ایجاد کنید و آن‌ها را برای بهترین مشتری‌هایتان ارسال کنید. حواستان به تقویم مناسبت‌ها باشد. بسیاری از مشتری‌هایی که اولین بار با تخفیف به سراغ غرفه شما می‌آیند، با پسندیدن محصول شما، دفعات بعدی بدون تخفیف هم از شما خرید خواهند کرد. 

شرکت در بازی‌ها و مسابقات گروهی و تعامل با دیگر اعضای بازار

یکی از هیجان‌های باسلام، بازی‌ها و مسابقات است. در مناسبت‌های مختلف، بازی‌ها و مسابقات متنوعی در باسلام برگزار می‌شوند که مهم‌ترین درون‌مایه آن‌ها تعامل شاد و گفت‌وگو و فعالیت‌های گروهی و تیمی است. این موقعیت‌ها را جدی بگیرید. هم به فروش محصولات شما کمک می‌کند، هم تجربه‌های زیادی به دست می‌آورید. از همه مهم‌تر، خیلی خوش می‌گذرد. 

تازه‌های مجله باسلام

دیدن همه
 با دارچین به جنگ دیابت بروید
مهدی خسروی (میم‌زندگی)
با دارچین به جنگ دیابت بروید
در حال حاضر ۵ میلیون از مردم ایران به دیابت مبتلا هستند و این عدد در حال افزایش است. شما می‌توانید با اصلاح تغذیه خود، از ابتلا به این بیماری فاصله بگیرید. یکی از روش‌های ساده و مؤثر برای جلوگیری از دیابت، استفاده از دارچین است. بیشتر بدانید…
 میزان مجاز مصرف شکر چه قدر است؟
مهدی خسروی (میم‌زندگی)
میزان مجاز مصرف شکر چه قدر است؟
قندها منبع اصلی انرژی بدن‌اند و باید پنجاه‌درصد یک برنامه غذایی سالم را تشکیل دهند اما اگر بیشتر آن با منابعی چون شکر که ارزش غذایی ندارند تأمین شود خطرناک است. شما چه قدر شکر مصرف می‌کنید و چه نوع شکری؟
 محصولات خرمایی باسلامی‌ها
مهدی خسروی (میم‌زندگی)
محصولات خرمایی باسلامی‌ها
از ۲۰ محصول خرمایی که در باسلام عرضه می شود کدامشان را می شناسید یا استفاده کرده اید: نان آرد هسته خرما، آرد جوانه هسته خرما، قهوه خرما، سرکه خَمری خرما، شیره خرما، قاووت خرما، کلوچه خرمایی، شوکو خرما و…
 عطر و بوی برنج عنبر بو در بازار باسلام
مهدی خسروی (میم‌زندگی)
عطر و بوی برنج عنبر بو در بازار باسلام
وقتی در سال ۸۹ کشت عمده برنج عنبر بو در سرزمین سخت خوزستان و با آب شورش شروع شد، کسی فکر نمی‌کرد این برنج معروف و پرفروش شود؛ برنجی خوش‌طعم و خوش‌پخت و از جهت اقتصادی به‌صرفه‌تر

این صفحه حداقل دو هفته یک بار به روز می شود.


نماد اعتماد الکترونیکی
بسط و گسترش مطالب باسلام برای اهداف غیرتجاری و با لینک به منبع باعث خرسندی ماست