بسم الله الرحمن الرحیم

شرایط استفاده و بهره‌برداری عمومی از باسلام

 

مقدمه

۱.  استفاده و بهره‌برداری از پلتفرم باسلام (www.basalam.ir)  و سرویس‌ها، ابزارها، اپلیکیشن‌ها، و سایر وب‌سایت‌ها و دامنه‌ها و نشان‌های تجاری وابسته به آن، که از این پس در این سند «باسلام»‌ نامیده می‌شود، برای تمام افرادی که به موجب قوانین جمهوری اسلامی ایران، اهلیت قانونی خرید و فروش و نیز بهره‌برداری و مشارکت در فضای مجازی را دارند، که در این سند «کاربر / کاربران» خوانده می‌شود، به شرط رعایت قوانین و شرایط این سند و سایر اسناد ارجاع یا اشاره شده، آزاد خواهد بود. همچنین منظور از «محصول» در این سند، همه کالاها و خدمات فیزیکی (عینی و ملموس) و غیرفیزیکی است که کاربر در جایگاه غرفه‌دار برای فروش یا اهدا عرضه می‌کند.

۲.  بازار باسلام را شرکت «توسعه و تدبیر جوامع سلام (سهامی خاص)» مدیریت می‌کند که به عنوان یک واحد فناور در مرکز رشد علوم انسانی پارک علم و فناوری استان قم ثبت شده است. همچنین این شرکت از تاریخ ۱۹ خرداد سال ۹۷، با شناسه ملی ۱۰۵۹۰۰۴۶۳۸۷ به یک شرکت «دانش‌بنیان» تولیدی نوع دو (صنعتی) ارتقا پیدا کرده است.

تاریخ آخرین ویرایش و به‌‌روزرسانی این سند «27 مرداد 97» است.

 

پذیرش شرایط استفاده

۱. این سند و سایر سندهایی که در این متن به آن‌ها ارجاع داده می‌شود (مطابق ماده ۲)، مجموعاً جزو شرایط استفاده و بهره‌داری از «باسلام» است.

۲.  شرایط استفاده از باسلام، جزو قرارادادهای قانونی الزام‌آور فی‌مابین کاربر (شما) و «باسلام» (شرکت سهامی خاص توسعه و تدبیر جوامع سلام به شماره ثبت ۱۲۴۶۶ در جمهوری اسلامی ایران) است.

۳. این سند، حقوق و مسئولیت‌های کاربران را به هنگام بهره‌برداری و استفاده از باسلام بیان می‌کند. لذا مستلزم است که دقیق خوانده و رعایت شود. با استفاده از یکی یا تمامی سرویس‌های «باسلام» (حتی صرف بازدید و جست‌وجو در وب‌سایت)، شما اطلاع و موافقت خود را با شرایط استفاده و بهره‌برداری از «باسلام» اعلام کرده‌اید و در صورتی که با این شرایط موافقت ندارید، نباید از خدمات «باسلام» استفاده کنید.

 

سایر اسناد استفاده از باسلام

«باسلام» بازاری است اجتماعی که کاربران آن به صورت آن‌لاین و آف‌لاین به هم مرتبط می‌شوند و علاوه بر داد و ستد به توسعه محتوا و شبکه خود نیز می‌پردازند. از این رو، «باسلام» چندین سند متفاوت شرایط استفاده خواهد داشت که ناظر به کارکردها و بهره‌برداری‌های مختلف از خدمات «باسلام» است. در این سند، برخی از این شرایط عمومی و اختصاصی آمده است اما برای هر گونه بهره‌برداری از مجموعه خدمات «باسلام»، باید سایر اسناد مربوط به آن را (حتی اگر در این سند به آن اشاره یا ارجاع نشده است) نیز مطالعه کنید و با پذیرش شرایط آن، در «باسلام» فعالیت کنید؛ زیرا مفاد آن اسناد نیز جزو قوانین و شرایط استفاده از «باسلام» است.

 

حساب کاربری در باسلام

۱. شما (کاربر) برای استفاده از خدمات مختلف «باسلام»، به ایجاد حساب کاربری نیاز دارید. شما (کاربر) با تأسیس حساب کاربری می‌پذیرید که این قرارداد را به طور کامل مطالعه کرده‌اید و شرایط و قوانین آن را پذیرفته‌اید.

۲. مطابق قوانین و مقررات ایران، برای خرید و فروش و استفاده از سرویس‌های تجاری، دارا بودن حداقل سن قانونی لازم است. فلذا شما (کاربر) می‌بایست ۱۸ سال تمام یا بیشتر سن داشته باشید و در غیر این‌صورت تنها با مجوز و نظارت قانونی والدین قانونی یا سرپرست قانونی خود می‌توانید از خدمات «باسلام» جهت خرید و فروش محصولات خود استفاده کنید.

3.  برای حساب کاربری لازم است یک شماره همراه معتبر و متعلق به خودتان ارائه کنید. در غیر این صورت، شما (کاربر) در برابر مالک شماره همراه تماماً و کاملاً مسئول خواهید بود. همچنین با هر شماره همراه فقط یک حساب کاربری می‌توان ایجاد کرد. 

4. نام کاربری مناسب برای خود انتخاب کنید. انتخاب نام‌های توهین‌آمیز، مبتذل، رکیک و زننده، یا نام‌ها و نشان‌هایی که جزو مالکیت معنوی دیگران به‌شمار می‌اید، جزو مصادیق نقض شرایط استفاده از «باسلام» است.

5. با «باسلام» و دیگر کاربران «باسلام»، اعم از دیگر غرفه‌داران و البته مشتریان، صادقانه رفتار کنید و از خود اطلاعات دقیق وارد کنید. درج اطلاعات نادرست یا تظاهر به شخصی دیگر بودن در تأسیس حساب کاربری، جزو مصادیق جرم در «باسلام» و شکایت توسط دیگران است و حسب مورد و بنا به تصمیم «باسلام» ممکن است منجر به تعلیق یا مسدود شدن حساب کاربری شما (کاربر)  در باسلام گردد.

6. شما (کاربر)  به‌تنهایی و به صورت مستقل مسئول تمامی فعالیت‌هایی هستید که توسط حساب کاربری شما انجام می‌شود. اگر شما استفاده از حساب کاربری خود را در اختیار دیگری گذاشتید یا به صورت اشتراکی از آن بهره‌برداری کردید، تمام مسئولیت و عواقب آن به عهده شخصی است که اطلاعات صورت‌حساب و پرداخت‌ها به نام اوست.

7. اگر شما (کاربر)  به عنوان یک واحد تجاری (شخصیت حقوقی) برای ثبت و تأسیس حساب کاربری در «باسلام» اقدام می‌کنید، به صورت شخصی اقرار و ضمانت کرده‌اید که به عنوان نماینده آن واحد تجاری (شخصیت حقوقی) اختیار و قدرت موافقت و تبعیت از قوانین و شرایط استفاده از «باسلام» را به عهده دارید. هم‌چنین قید می‌شود که واگذاری حساب‌ کاربری به غیر، در «باسلام» تعریف نشده است.

8.  مسئولیت حفاظت از اطلاعات و امنیت حساب کاربری، مانند نام کاربری و رمز عبور، با خودتان (کاربر) است. لذا در حفظ و ارتقاء امنیت رمز عبور خود مراقبت‌های لازم را داشته باشید و در صورت سرقت یا مفقود شدن اطلاعات کاربری در اسرع وقت به «باسلام» اطلاع دهید. همان طور که در بالا ذکر شد مسئولیت همه فعالیت‌های انجام شده از حساب کاربری به عهده کاربر (شما) است. 

9. مشخص شدن روابط فی‌مابین: لازم به ذکر است ایجاد حساب کاربری در «باسلام» و هم‌چنین مفاد شرایط استفاده و بهره‌برداری از «باسلام»، هیچ نوع تعهد، توافق و قراردادی نظیر ایجاد یک شعبه، مشارکت، سرمایه‌گذاری مشترک، قرارداد استخدام یا پیمانکاری، فرانشیز و یا نظایر آن را مابین شما (کاربر) و «باسلام» ایجاد نخواهد کرد.

10. ممکن است «باسلام» در شرایطی، از کاربر درخواست ارائه مدارک، اطلاعات تکمیلی و احراز هویت کند. در این صورت، کاربر (شما) متعهد خواهد بود مدارک و اطلاعات درخواستی را طبق زمان اعلام‌شده از سوی «باسلام» ارائه کند. در غیر این صورت، «باسلام» می‌تواند حساب کاربری را مسدود کند و به کاربر هیچ خدماتی ارائه نکند.

 

سیاست حفظ حریم خصوصی

۱. اطلاعات شخصی در «باسلام»:‌ حفظ اطلاعات خصوصی کاربران، جزو موارد مهم «باسلام» است. شما با استفاده از «باسلام» رضایت خود را جهت استفاده و دسترسی به اطلاعات خود، به‌‌شیوه‌ای که در این سند بیان می‌شود و هم‌چنین برای بهبود تجربه‌های کاربری و تسهیل روابط تجاری فی‌مابین کاربران اعلام کرده‌اید. این سیاست صرفاً بر موارد استفاده و بهره‌برداری از «باسلام»، صدق می‌کند و باسلام مسئولیتی در قبال محتوا یا سیاست‌های حفظ حریم شخصی سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها یا سایر خدمات هیچ یک از اعضای خود، شرکا و همکاران تجاری، اشخاص ثالث بهره‌بردار از خدمات «باسلام» را ندارد.

۲.  شرایط استفاده و بهره‌برداری تجاری: «باسلام» بر آن است که تمامی کاربران آن حداقل ۱۸ سال تمام (سن قانونی) یا مجوز و نظارت قانونی والدین قانونی یا سرپرست قانونی خود را داشته باشد. لذا این قانون به مواردی که در زیر سن قانونی از «باسلام» استفاده می‌کنند نمی‌پردازد.

۳. اطلاعات جمع‌آوری شده:
الف. بسته به خدمات و سرویسی که شما (کاربر) انتخاب خواهید کرد، «باسلام» اطلاعاتی را از شما دریافت و ذخیره می‌کند؛ اطلاعاتی نظیر نام فروشگاه (غرفه /  حجره) خود در «باسلام»؛ شماره تماس، ایمیل،‌ نشانی پستی، اطلاعات مربوط به پرداخت یا دریافت وجه صورت‌حساب شامل نشانی، کدپستی و تلفن محل کسب‌وکار، اطلاعات حساب بانکی، کارت ملی و... .
ب. ممکن است «باسلام» جهت اطمینان بیشتر نسبت به رعایت مفاد شرایط و ضوابط استفاده از «باسلام» و دریافت اطلاعات بیشتر از برخی صاحبان غرفه در بازار پیرامون وضعیت کسب و کار یا کالاهای لیست شده، اطلاعات بیشتری دریافت کند. و نیز برای احراز صحت برخی موارد ادعا شده یا خدمات ویژه، ممکن است «باسلام» از شما (کاربر) درخواست کند تا برگ تکمیل تقاضای آن کالا یا خدمت را تکمیل کنید.
ج. هم‌چنین به دلیل رعایت مسائل امنیتی، صحت‌سنجی، پیگیری برخی موارد خاص، پیگیری‌های حقوقی، افزایش بهره‌وری و دقت در فرآیندهای کاری «باسلام» و …، ممکن است اطلاعات دریافتی از شما (کاربر)، توسط کارکنان مختلف «باسلام» یا گروه‌های مشاور و …، در زمان‌بندی‌های مختلف رؤیت و بررسی گردد.
د. نام کاربری شما به صورت عمومی نمایش داده می‌شود و به تمامی فعالیت‌های شما (کاربر) در «باسلام» پیوند می‌خورد. هم‌چنین امکان رؤیت تاریخ پیوستن و حضور شما در بازار «باسلام»، رأی‌ها و رتبه‌بندی‌ها، ریویوها و تصاویر مربوط به محصولاتی که در بازار خرید و فروش کرده‌اید، اطلاعات مربوط به پروفایل خود، فهرست کالاهایی که برای فروش قرارداده‌اید، خط‌مشی و صفحات غرفه و فروش خود در بازار، علاقه‌مندی‌‌ها و دنبال‌کننده‌ها و کسانی که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید،‌ کالاهای فروخته شده توسط شما و تعداد فروش آن‌ها، نظراتی (کامنت‌هایی) که در فضاهای اجتماعی «باسلام» درج می‌کنید و نظراتی که دیگران برای روی محصولات شما درج کرده‌اند برای عموم مخاطبان بازار «باسلام» وجود دارد.
هـ. ممکن است شما از طریق یک سیستم و اپلیکیش واسط و بیرون از «باسلام»، به «باسلام» متصل شوید که در این صورت، درخواست دریافت اطلاعات از شما (کاربر)، تابع قوانین و شرایط ذکر شده خواهد بود.
و. «باسلام» به دلایل متعددی، از جمله درک رفتار مشتریان خود و تدارک تجربه مشتری بهتری برای ایشان، از فن‌آوری‌هایی مانند کوکی‌ها (نظیر cookies, clear gifs, log files, and flash cookies) استفاده می‌‌کند.

 ۴. استفاده و به اشتراک‌گذاری:
الف. «باسلام» اطلاعات دریافتی خود از کاربران را به شیوه‌های مختلفی استفاده خواهد کرد؛ به‌عنوان نمونه وقتی شما کالایی را خریداری می‌کنید، «باسلام» کلیه اطلاعات لازم نظیر نام شما، نام کاربری شما در «باسلام»،‌ شماره تماس، نشانی پستی و نام کاربری شما (کاربر) در «باسلام» را در اختیار فروشنده قرار خواهد داد.
ب. «باسلام» می‌تواند از پیشنهادهای ارائه شده توسط شما (کاربر) در راه‌های ارتباطی «باسلام» با مخاطبان، برای ارتقای خدمات خود به کاربران و مخاطبان استفاده کند.
ج. «باسلام» جهت برقراری ارتباط با شما، از کلیه روش‌های در دسترس مانند شماره تماس (برقراری تماس یا ارسال پیامک)، ایمیل، ارسال نوتیفیکیشن در اپلیکیشن و پیام در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان و سایر کانال‌های ارتباطی استفاده خواهد کرد.
د. «باسلام» در تعامل با برخی شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان سرویس‌های مورد نیاز، با بهره از ابزارهای تحلیل دیتا و نتیجه حاصل از آن، به تحلیل، طراحی و اجرای برنامه‌های بازاریابی خواهد پرداخت. هم‌چنین با ارائه‌دهندگان خدمات جمع‌آوری، بهره‌برداری، ارتقا و تحلیل اطلاعات جهت ارائه خدمات بهتر به مخاطبان و کاربران خود، همکاری می‌کند.
هـ. «باسلام» اطلاعات شما را به شخص ثالث، بدون دریافت رضایت شما، یا در مواردی که در این سند قید شده است، به فروش نخواهد رساند.
و. «باسلام» اطلاعات کاربران خود را در صورت درخواست رسمی مراجع ذی صلاح قضایی و انتظامی در اختیار آن مراجع قرار خواهد داد و تابع قوانین جمهوری اسلامی عمل خواهد کرد.

۵. استفاده در طرح‌های علمی و تحقیقاتی: باسلام به عنوان یک واحد فن‌آور و شرکت دانش بنیان بنا به سیاست‌های خود جهت توسعه‌ی کسب‌وکارهای خرد از ابتدا و در طول مسیر رشد، همواره با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در ارتباط مستمر بوده و خواهد بود. بر این اساس و در راستای افزایش بهره‌وری، توسعه اکوسیستم کسب و کارهای خرد، افزایش سطح رضایت مشتریان، توسعه و ارتقای پلتفرم «باسلام» و کسب‌وکارهای حاضر در آن، «باسلام» به حسب مورد و تعریف طرح‌های احتمالی در تعامل با دانشگاه‌ها، اساتید و پژوهشگران، مجاز است جهت تسهیل و تسریع در رسیدن به اهداف فوق، اطلاعات طبقه‌بندی شده در اختیار خود را در دسترس افراد و مجموعه‌های فوق‌الذکر قرار دهد.

 

محتوای کاربر (شما)

۱.  محتوای شما: آنچه که شما (کاربر) به هر طریقی از قبیل عکس یا نام پروفایل، درج کامنت و نظر، نام غرفه، قصه محصول و تولیدکننده و نظایر آن و به طور کلی هر آنچه که شما حین استفاده از خدمات «باسلام» در پلتفرم‌های «باسلام» درج و منتشر می‌کنید، صرفاً محتوای شما بوده و «باسلام» به هیچ عنوان مخاطب ادعایی پیرامون آن نخواهد بود و نسبت به آن مسئولیتی نخواهد داشت.

۲. مسئولیت محتوای شما: مسئولیت فردی و انحصاری هر آنچه که از سوی شما (کاربر) در بسترهای تهیه شده توسط «باسلام» درج و منتشر می‌گردد به عهده شما خواهد بود و «باسلام» نسبت به هر گونه خسارت یا ادعای احتمالی مسئولیتی نخواهد داشت. مسئولیت پاسخگویی نسبت به مواردی که درج محتوا توسط شما منجر به نقض حقوق اشخاص ثالث گردیده است، به هر طریق به عهده شما خواهد بود.

۳. مجوز استفاده از محتوای شما (کاربر): با درج محتوا در هر بخش از بسترهای «باسلام»، شما (کاربر)  مجوز بهره‌برداری از آن محتوا را به «باسلام» اعطا می‌کنید. «باسلام» ضمن حفظ حقوق شما (کاربر)، مجاز خواهد بود، در راستای توسعه طرح اکوسیستم و بازار اجتماعی «باسلام»، مطابق این مجوز از محتوای شما استفاده کند؛ مانند انتشار و باز نشر محتوای شما در بخش‌های مختلف «باسلام» و کانال‌های گوناگون آن (نظیر سوشال‌ها)، برای طرف‌های همکار در حوزه مارکتینگ و قرار گرفتن در فهرست‌های «باسلام». و همین‌طور «باسلام» برای آموزش و ارتقاء کاربران خود می‌تواند از محتواهای الگو کاربران استفاده کند.  برای مثال،‌ «باسلام» برای توسعه بازار و فروش غرفه‌های «باسلام»، از داستان‌های موفقیت کسب‌وکارهای مستقر در «باسلام»، برای ایجاد آگاهی و هوشیاری استفاده خواهد کرد و لذا برای تأثیرگذاری بیشتر مختار خواهد بود که محتوا را تغییر دهد و بازنشر کند.

۴. ماهیت حقوقی مجوز: با درج محتوی، شما یک حق انحصاری، قابل واگذاری به غیر، همه جانبه، غیر قابل استرداد، جهت عرضه، ویرایش، تغییر، نشر و بازنشر، بازتولید جهت توسعه و ارتقای غرفه شما یا خدمات و برند «باسلام» به صورت کلی و در هر قالبی اعم از پلتفرم‌های «باسلام» نظیر سایت و اپلیکیشن و یا هر بستری نظیر مطبوعات و سایت‌های دیگر، به «باسلام» اعطا می‌کنید. دریافت این مجوزها، برای توسعه طرح بازار اجتماعی «باسلام»، برندآگاهی بیشتر و به تبع آن، کسب سود بیشتر برای همه اعضای این بازار خواهد بود. دادن این مجوز به «باسلام»، می‌تواند کمک شایان توجهی به توسعه برند شما، تجاری شدن محصولات شما و بهتر دیده شدن آن توسط مخاطبان کند.

5. درج محتوای بدون مجوز: «باسلام» نسبت به حفظ دقیق و کامل حقوق مالکیت فکری تمام افراد (کاربر) ‌در بسترهای خود، حساسیت ویژه‌ای دارد. در صورتی که هر گونه محتوای مندرج در بسترهای «باسلام» را ناقض حقوق مالکیت فکری خود می‌دانید، می‌توانید «باسلام» را نسبت به این امر مطلع سازید تا در صورت صحت، باسلام نسبت به حذف و اخطار به شخص خاطی اقدام کند. هم‌چنین آگاه باشید، در صورتی که محتوای درج شده توسط شما (کاربر)، به هر شکل و به وسیله «باسلام»، ناقض حقوق مالکیت فکری تشخیص داده شود، «باسلام» می‌تواند آن را بدون اطلاع به منتشرکننده حذف کند.

۶. محتواهای خلاف واقع، گمراه‌کننده و ممنوع: باسلام بر آن است تا بازار اجتماعی «باسلام» یک محیط امن، قابل اعتماد و شفاف باشد. لذا درج هر گونه محتوایی (حتی نام غرفه و محصول) که به نوعی ناقض قوانین، اخلاق حسنه و نظم عمومی کشور و خلاف قوانین باشند، ممنوع خواهد بود. شما متعهد خواهید بود از درج هر گونه محتوای ناقض حقوق، اخلاق و قواعد باسلام، محتواهای تهدیدآمیز، حاوی عبارات ناپسند و گمراه‌کننده برای مخاطب خودداری کنید. «باسلام» محتواهایی را که به تشخیص خود مصداق هر یک از موارد فوق و یا به نوعی مغایر با اصول و قواعد بازار اجتماعی «باسلام» می‌داند، می‌تواند حذف کند و از این جهت ادعایی علیه «باسلام» مسموع نخواهد بود.

۷.  قابلیت اثبات اوصاف محصولات: به کار بردن هرگونه عبارت یا جمله‌ای در نام‌گذاری غرفه یا محصول و هم‌چنین توضیحات و ویژگی‌هایی که برای غرفه و محصولات خود می‌نویسید، در صورتی که صرفاً ادعا بوده و ادله مثبته‌ای برای آن نداشته باشید، ممنوع است. به طور مثال نوشتن ارگانیک و طبیعی در صورتی که نباشد، نوشتن ایرانی در صورتی که نباشد، استفاده از عباراتی مانند دارو و قرص و ... در صورتی که مجوز دارویی از مراجع بهداشتی نداشته باشد یا ادعای خاصیتی برای یک محصول مانند درمان کم‌خونی یا نظایر آن، در صورتی که این خاصیت قابل‌اثبات نباشد، به جهت مخالفت با اصل حسن نیت، به طور کلی ممنوع است و در صورتی که از قبل این ادعا ضرری به دیگران وارد شود، مسئولیت مستقیم آن، متوجه صاحب کسب‌وکار و به کار برنده این محتوا و اطلاعات خواهد بود.

 

استفاده کاربر (شما) از خدمات باسلام

۱. مطابق این سند، «باسلام» یک مجوز قابل فسخ و استرداد، غیر انحصاری و مشروط به شرایط این سند و سایر اسناد قراردادهای احتمالی همکاری به شما اعطا می‌کند. 

۲. عدم استفاده از خدمات «باسلام» در راستای نقض قوانین: مطابق این سند، شما (کاربر) اعلام می‌کنید از هر گونه استفاده از خدمات «باسلام» که منجر به نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران یا احکام اسلامی یا خلاف عرف جامعه می‌شود، خودداری خواهید کرد. به طور مثال، شما (کاربر) متعهد خواهید بود، هرگونه مجوزی که برای عرضه محصولات نیاز است، اخذ و بر اساس آن محصولات را در غرفه متعلق به خودتان (کاربر) عرضه کنید. عواقب عدم اخذ این مجوزها و ورود هرگونه خسارت به اشخاص ثالث، مستقیماً و منحصراً به عهده شما خواهد بود. 

۳. حفظ حق مالکیت «باسلام» بر بازار : هرگونه جمع‌آوری با/بدون قصد استفاده اطلاعات دیگران، استفاده از اطلاعات مشتریان «باسلام» که صرفاً در راستای ارائه محصولات در اختیار شما قرار گرفته است، سوء‌استفاده از پلتفرم و برند و سایر دارایی‌های مادی و غیر مادی «باسلام»، نفوذ در نرم‌افزارهای «باسلام» و کدهای نرم‌افزاری مربوطه و مهندسی معکوس طرح بازار اجتماعی «باسلام»، ممنوع و مشمول پیگرد قانونی توسط «باسلام» خواهد بود. بنابراین، با هر گونه خسارت مادی و غیر مادی که توسط کاربر ایجاد شود، «باسلام» می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کند و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.

۴. حفظ نام و نشان تجاری «باسلام»: شما از علائم و اسامی تجارتی یا هر نوع علائم دیگر متعلق به «باسلام»، فقط به منظور شناساندن و تبلیغات محصولات خود در «باسلام» و در محدوده این قرارداد و صرفاً در جهت منافع بازار اجتماعی «باسلام»، استفاده خواهید کرد. هرگونه استفاده تجاری و یا غیرتجاری از عناوین، طرح‌ها، کمپین‌ها و علامت‌های متعلق به «باسلام» در راستایی به غیر از چارچوب مشخص بازار اجتماعی «باسلام»، به هر شکل مستقیم و غیرمستقیم، ممنوع و موجب پیگیری قضایی خواهد بود. همچنین هرگونه استفاده از نام‌ها و علائم «باسلام» در نام غرفه‌ها یا محصولات می‌تواند توسط «باسلام» رد یا مسدود شود یا تغییر کند یا پیگرد قانونی انجام گیرد. مد نظر داشته باشید که هر گونه اقدام به ثبت هر یک از اسامی و علائم تجاری متعلق به «باسلام»، یا هر اسم و نشان و علامتی که می‌تواند به علت شباهت با علائم متعلق به «باسلام» اشتباه‌برانگیز باشد، ناقض این توافق خواهد بود.

۵. «باسلام» تلاش می‌کند خدمات خود را برای همه دستگاه‌ها و گوشی‌ها و شبکه‌های مرتبط با اینترنت ارائه کند اما نسبت به آن هیچ تضمینی نمی‌دهد.

 

غرفه‌داری در باسلام

الف. ایجاد غرفه و سهم طرفین
۱. راه‌اندازی غرفه و در اختیار گرفتن فضایی برای عرضه محصولات و خدمات در «باسلام»، رایگان و بدون پرداخت هر گونه هزینه‌ای است اما در ازای معاملاتی که به صورت آنلاین و از طریق درگاه پرداخت «باسلام» صورت می‌گیرد، بسته به نوع محصول، میزان فروش و عوامل مؤثر نظیر آن، پس از کسر کسورات قانونی (مانند مالیات)،‌ «درصد مشخصی» به «باسلام» تعلق می‌گیرد و امکان استرداد آن به غرفه‌دار (کاربر) وجود ندارد.
تبصره: آخرین درصد و سهم مصوب باسلام، هنگام ایجاد غرفه به اطلاع کاربر می‌رسد. همچنین تغییر در این درصد و مبنای محاسبه نیز از طریق رسانه‌ها و راه‌های ارتباطی «باسلام» اطلاع‌رسانی می‌گردد. سهم باسلام از ابتدای سال ۹۷ برای کاربرانی که غرفه خود را از ابتدای این سال ایجاد و تأسیس کرده‌اند، حداکثر ۱۲ درصد است.
۲.  مبلغ خالص سهم عرضه‌کننده از درآمد حاصل از فروش محصولات عرضه و فروخته شده از طریق غرفه اختصاص داده شده به عرضه‌کننده، در صورت رضایت مشتری و پس از کسر کسور قانونی، طبق زمان‌بندی «باسلام» برای تسویه مالی داد و ستدها ،‌ به حساب بانکی (از طریق شماره بانکی شبا) که مالکیت کامل آن متعلق به غرفه‌دار است، پرداخت می‌شود.
۳. رویکرد اساسی «باسلام»، کسب رضایت کامل و صد درصدی مشتری نسبت به محصول است، لذا در صورتی که «باسلام» تشخیص دهد، عدم رضایت مشتری به جهت تقصیر یا کوتاهی و سهل‌انگاری عرضه‌کننده بوده است، طبق قوانین عودت کالا عمل می‌شود.

 

ب. اداره غرفه و بهره­برداری از آن
۱. راه­اندازی و مدیریت غرفه پس از فعال­سازی آن توسط «باسلام»، به طور کامل به عهده غرفه­دار خواهد بود. فلذا کلیه مسائل مربوط به آن از قبیل تولید و بارگذاری محتوی و اطلاعات محصولات، قیمت­گذاری و ارسال محصولات برای مشتریان به عهده غرفه‌دار خواهد بود. «باسلام» صرفاً گرداننده این بازار و ناظر بر آن خواهد بود. با مقررات و شرایطی که بخش مهمی از آن در مجموعه «قوانین و شرایط استفاده از باسلام» منتشر شده و به اطلاع کلیه کاربران اعم از مشتریان و غرفه داران رسیده­است.
۲. بنای اولیه «باسلام» تسهیل و تسریع در غرفه­دار شدن شما و تدوام این امر است. اما ممکن است «باسلام» در شرایطی و بنا به هر دلیل متعارفی، از غرفه‌دار درخواست ارائه مدارک و اطلاعات تکمیلی درباره محصول عرضه شده کند. در این صورت، غرفه‌دار متعهد خواهد بود مدارک و اطلاعات درخواستی را طی فرصت اعلام‌شده از سوی «باسلام» ارائه کند. در غیر این صورت، «باسلام» می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود یا غرفه را تعطیل کند یا از فروش محصول یا محصولاتی جلوگیری کند و غرفه­دار از این جهت هیچ­گونه ادعایی نخواهد داشت.
۳. صرف نظر از عدم مسئولیت «باسلام» نسبت به کیفیت و سلامت قطعی محصولات عرضه شده در غرفه، با توجه به این­که محصولات قرارگرفته در غرفه از پالایش اولیه «باسلام» می­گذرد، غرفه‌دار می‌پذیرد که از غرفه اختصاص داده ­شده به وی، صرفاً جهت عرضه، فروش و ارسال همان محصولات مندرج در غرفه استفاده کند. فلذا فروش و ارسال هر محصول عرضه نشده در غرفه (اعم از قانونی یا غیرقانونی، دارای مجوز یا بدون مجوز)، از طریق سفارش خرید «باسلام»، ممنوع است. بر این اساس کلیه مسئولیت­های حقوقی و کیفری ناشی از اقدام به این مسئله، به طور کامل به عهده غرفه­دار است و وی موظف به جبران کلیه خسارات ناشی از آن و پاسخگویی به «باسلام» و هم­چنین مراجع ذی صلاح قضایی خواهد بود.
۴. اگر غرفه‌داری برای یک ماه، چه از طریق سایت یا اپلیکیشن، هیچ ورودی به کاربری یا غرفه خود نداشته باشند، «باسلام» می‌تواند حساب کاربری و غرفه کاربر را مسدود و تعطیل کند.
۵. نظر به تکلیف قانونی صاحبان کسب‌وکارها مبنی بر اعلام مالیات­های تکلیفی خود به اداره مالیات حوزه مالیاتی مربوطه، هر یک از غرفه‌داران موظف‌اند، نسبت به انجام تکالیف قانونی خود پیرامون این مسئله در مواعد مقرر اقدام کنند. بدیهی ا­ست ارائه گزارش­های مالیاتی «باسلام» به اداره مالیات، ارتباطی به صاحبان غرفه نداشته و به هیچ عنوان نافی تکالیف قانونی آن­ها نخواهد بود.

 

تسویه‌حساب با غرفه‌داران

۱.  غرفه‌دار (کاربر) پس از ثبت سفارش،‌ محصولات را آماده‌سازی و ارسال می‌کند و پس از ارسال نیز رسید ارسال (مانند رسید پستی) و اطلاعات آن را روی سفارش ثبت می‌کند. وقتی محصول یا محصولات سفارش به دست مشتری رسید و رضایت مشتری توسط باسلام احراز شد (طبق بخش: شرایط بازگرداندن محصول توسط مشتری)،‌ فرایند تسویه‌حساب غرفه‌دار آغاز می‌شود.

۲.  برای آغاز تسویه‌حساب غرفه‌دار (کاربر)،‌ ارسال محصول،‌ وصول و اعلام رضایت مشتری، نیز ثبت رسید ارسال، اعلام حساب بانکی (شبا) که مالکیت کامل آن متعلق به غرفه‌دار است،‌ هر چهار شرط ضرورت دارد. بنابراین تا زمانی که ثبت رسید ارسال سفارش انجام نشود، فرآیند تسویه‌حساب با غرفه‌دار به جریان نخواهد افتاد حتی اگر سفارش توسط غرفه‌دار ارسال شده و به دست مشتری هم رسیده باشد.

۳. از هر تراکنش موفق،‌ طبق توافق زمان ایجاد غرفه (طبق بخش: ایجاد غرفه و سهم باسلام از فروش)، کارمزد «باسلام» کسر می‌شود و مابقی طبق زمان‌بندی «باسلام» برای تسویه مالی داد و ستدها ،‌ به حساب بانکی (شبا) غرفه‌دار واریز می‌شود.

۴. «باسلام» هزینه ارسال محصولات و رساندن آن به دست مشتری را از خریدار دریافت و به حساب غرفه‌دار پرداخت می‌کند. به خاطر داشته باشید، هزینه ارسال صرفاً هزینه‌‌ای است که غرفه‌دار برای استفاده از هرگونه خدمات ارسال محصول، طبق استانداردهای «باسلام» (بند بعدی)، برای رساندن سفارش به مشتری پرداخت می‌کند. در نتیجه، این هزینه شامل هزینه احتمالی بسته‌بندی پیش از ارسال محصول نخواهد بود. به بیان دیگر، هر گونه هزینه انجام شده بر روی کالا تا پیش از ارسال می‌بایست در قیمت تمام‌شده محصول لحاظ شود و «باسلام» به جهت متغیر و غیرقابل استانداردسازی بودن این مسئله، تعهدی نسبت به پرداخت هزینه ‌بسته‌بندی محصولات نخواهد داشت.

۵. هزینه ارسال در شرایط عادی و به صورت پیش‌فرض، هزینه‌های پست بر اساس الگوی ارائه شده توسط این شرکت است. همچنین حداکثر تا بیست درصد از اصل هزینه ارسال پستی می‌تواند شامل خدمات پستی باشد؛ مانند هزینه کارتن، لفاف، پاکت پستی. سقف پرداخت هزینه ارسال به شیوه‌های غیرپستی (مانند باربری)، از سوی «باسلام» اعلام می‌گردد. استفاده از غرفه‌های خدمات ارسال، به شرایط ذکر شده در همان غرفه‌ها مربوط است.

۶. «باسلام» طبق الگویی که اعلام می‌کند، همه سفارش‌هایی را که رضایت مشتری‌شان احراز شده باشد (طبق بخش: شرایط بازگرداندن محصول توسط مشتری) و دیگر شرایط تسویه‌حساب (مانند ثبت رسید ارسال) را نیز داشته باشند، با غرفه‌داران تسویه می‌کند.

تبصره: ‌تسویه‌حساب در اسفند و فروردین هر سال به دلیل تعطیلات رسمی و ترافیک نقل و انتقال بانکی و حسابداری پایان سال شرکتی با کمی تغییر انجام خواهد شد و به طور معمول آخرین تسویه هر سال در آخرین هفته کاری اسفندماه و اولین تسویه در سال جدید کاری در نیمه دوم فروردین ماه انجام خواهد شد.

۷. همه تسویه‌حساب‌ها از طریق شماره حساب بانکی شبا که مالکیت کامل آن متعلق به غرفه‌دار است انجام می‌شود. غرفه‌دار می‌تواند از طریق سایت و اپلیکیشن شماره شبا را ثبت یا ویرایش کند. به یاد داشته باشید تا در اطلاعات غرفه‌تان شماره شبا را وارد نکرده باشید، تسویه‌حساب غرفه‌دار انجام نمی‌شود.

۸. ریز جزئیات تمام تراکنش‌های غرفه‌داران در «باسلام» موجود است و «باسلام» بر همین مبنا واریز را برای غرفه‌دار انجام می‌دهد. «باسلام» بسترهای لازم را برای مشاهده مبلغ تسویه‌نشده و ریز جزئیات توسط غرفه‌دار فراهم می‌کند.

۹. هزینه کوپن‌های تخفیف به نوع کوپن بستگی دارد. اگر غرفه‌دار کوپن را ایجاد کرده است، همه هزینه کوپن به عهده اوست. کوپن‌های ایجادشده توسط «باسلام» نیز دو نوع هستند. یک نوع،‌ کوپن‌های تخفیفی خود «باسلام» که تماماً به عهده «باسلام» است. نوع دوم،‌ کوپن‌های مشارکتی که با ثبت‌نام غرفه‌دار اعمال می‌شوند. هزینه این کوپن‌ها به صورت مشارکتی به عهده غرفه‌دار و «باسلام» است و درصد مشارکت بر اساس همان توافقی است که هنگام ثبت‌نام در هر طرح، غرفه‌دار با «باسلام» امضا می‌کند.

 

لغو سفارش توسط غرفه‌دار یا درخواست تأخیر در ارسال

۱. غرفه‌دار (کاربر) تا ۱۶ (شانزده) ساعت پس از تاریخ و ساعت ثبت سفارش،‌ حق لغو سفارش را دارد و نیز این حق را که برای همه یا بعضی از کالاهای یک سفارش، «تأخیر در ارسال» را درخواست کند. این درخواست مستقیماً از طریق صفحه رهگیری سفارش و پیامک،‌ به مشتری اطلاع داده خواهد شد. بر این اساس، سه حالت رخ خواهد داد که قوانین «باسلام» درباره آن این چنین می‌گوید:
الف. در صورت قبول مشتری، تاریخ درخواستی غرفه‌دار، به عنوان مهلت جدید ارسال در سفارش منظور می‌گردد.
ب. اگر مشتری درخواست تأخیر در ارسال نپذیرد، سفارش نسبت به کالا یا کالاهایی که غرفه‌دار درخواست تأخیر در ارسال آن‌ها را داشته، لغو خواهد شد.
ج. اگر مشتری تا ۶ (شش) ساعت کاری پس از درخواست تأخیر در ارسال، پاسخی ندهد، درخواست غرفه‌دار به طور خودکار پذیرفته خواهد شد و تاریخ جدید به عنوان مهلت ارسال سفارش برای غرفه‌دار منظور می‌گردد. این شش ساعت، شامل همه روزهای هفته (اعم از تعطیل و غیر تعطیل) می‌شود؛ اما ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح در آن لحاظ نمی‌شود؛ یعنی اگر غرفه‌دار ساعت ۱۱ شب درخواست تأخیر بزند، مشتری تا ۱۲ ظهر فردا فرصت دارد این درخواست را بپذیرد یا رد کند. در صورت سکوت او، ساعت ۱۲ ظهر، درخواست تأخیر به صورت خودکار پذیرفته خواهد شد.

۳. غرفه‌دار (کاربر) برای هر محصول، زمانی را برای آماده‌سازی تا قبل از ارسال (مانند زمان لازم برای خرید مواد اولیه، ساخت محصول، بسته‌بندی و آماده‌سازی برای مرحله بعدی و ارسال به مشتری)، تعیین و ثبت می‌کند، بنابراین وی حداکثر تا سه بار می‌تواند درخواست تأخیر در ارسال را اعمال کند و پس از هر درخواست، طبق حالت‌های قبلی، مشتری حق پذیرفتن یا نپذیرفتن درخواست غرفه‌دار را دارد. همچنین حداکثر مجموع زمان‌های تأخیر در ارسال، برای ۳۰ (سی) روز پس از تاریخ سفارش خواهد بود.

۲. در صورت لغو کل سفارش (همه محصولات سبد خرید) توسط غرفه‌دار‌، وجه سفارش با احتساب هزینه ارسال، طبق زمان‌بندی «باسلام» برای تسویه مالی داد و ستدها،‌‌ به حساب مشتری برگردانده می‌شود و اگر لغو سفارش نسبت به بعضی از محصولات یک سفارش باشد،‌ تنها وجه خرید همان بخش و بدون احتساب هزینه ارسال (هرچند آن بخش بیشترین وزن سبد خرید را داشته است)، ‌طبق زمان‌بندی «باسلام» برای تسویه مالی داد و ستدها،‌‌ به حساب مشتری برگردانده می‌شود.

 

شرایط بازگرداندن محصول توسط مشتری

۱. رضایت مشتریان «باسلام» از اصول بنیادین بازار اجتماعی «باسلام» است و «باسلام» همه تلاشش را می‌کند که این رضایت، محقق شود. از این رو، امکان مرجوع کردن کالاهای دارای اشکال، از حقوق مشتری‌های «باسلام» است. ضمن این که به هر حال این جا یک بازار اجتماعی است و ذاتاً درصد خطا را نمی‌شود به صفر رساند؛ بنابراین، حق مشتری برای عودت دادن کالایی که مشکل دارد، محفوظ است. 

۲.  بر اساس بند ۳۷ قانون تجارت الکترونیک،‌ مشتری با استفاده از لینک رهگیری سفارش که برایش پیامک می‌شود می‌تواند تا ۷ (هفت) روز پس از دریافت سفارش (تسلیم محصول به نشانی مندرج در سفارش)، از حق انصراف خود استفاده کند یا رضایت خود را ثبت کند. در غیر این صورت و پس از گذشت هفت روز، سکوت مشتری به معنای رضایت او تلقی می‌شود و سیستم به طور خودکار رضایت مشتری را روی سفارش ثبت می‌کند.

تبصره: «باسلام» در سایت و اپلیکیشن، امکان ثبت رضایت یا گزارش مشکل را برای خریداران فراهم کرده است.

۳. لغو سفارش پیش از ارسال کالا: مشتریانی که با نام کاربری از «باسلام» خرید کرده‌اند، اگر پیش از این که غرفه‌دار شروع به خرید مواد اولیه یا تولید یا بسته‌بندی محصول کند یا واحد پشتیبانی (لجستیک) «باسلام» شروع به ارسال کرده باشد، از خرید خود (کل سفارش و سبد خرید) منصرف شوند و به خدمات مشتریان یا پشتیبانی «باسلام» اطلاع دهند و لغو سفارش از سوی «باسلام» تأیید شود، خرید آن‌ها لغو می‌گردد و قیمت کالا و هزینه پست، طبق زمان‌بندی «باسلام» برای تسویه مالی داد و ستدها،‌‌ به حساب آن‌ها بازگردانده خواهد شد. بنابراین چنانچه انصراف از خرید، در بازه زمانی خرید مواد اولیه و ساخت از سوی غرفه‌دار یا در حال بسته‌بندی و ارسال باشد، امکان لغو سفارش برای شما (کاربر) وجود ندارد و تابع قوانین عودت کالاست.

۴. لغو سفارش پس از ارسال کالا: اگر مشتری به هر دلیلی غیر از دلایل کلاه‌برداری و تقلب، پس از ارسال کالا و دریافت سفارش، از محصول ناراضی بود، مانند این که محصول دریافت‌شده توسط مشتری با آنچه سفارش داده و عکس و اطلاعات غرفه نشان داده است، مغایرت دارد یا در مسیر ارسال آسیب دیده است یا محصولی اشتباه برایش فرستاده شده است، «باسلام»، رضایت مشتری را از راه‌های در نظر گرفته شده، تأمین می‌کند:
الف. در کالاهای غیر خوراکی،‌ مشتری می‌تواند سفارش خود را لغو کند که در این صورت،‌ وجه سفارش بدون احتساب هزینه پستی، طبق زمان‌بندی «باسلام» برای تسویه مالی داد و ستدها،‌ به حساب مشتری واریز می‌گردد و محصول توسط مشتری با هزینه غرفه‌دار و با هماهنگی با خدمات مشتریان، برای تعیین نوع ارسال (مانند آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین نوع ارسال)، دریافت نشانی گیرنده (باسلام یا غرفه‌دار) و اعلام شماره شبای خود، به غرفه‌دار باز گردانده می‌شود.
ب. برای لغو سفارش‌های مربوط به کالاهای خوراکی (مصرفی) و فاسدشدنی، لازم است که به جز مقدار معقول برای امتحان محصول، باقیمانده آن توسط مشتری با هزینه غرفه‌دار و با هماهنگی با خدمات مشتریان برای نوع و هزینه ارسال و نیز دریافت نشانی، به غرفه‌دار باز گردانده می‌شود تا امکان ارزیابی کیفی و اصلاح محصول در سفارش‌های آینده وجود داشته باشد. بنابراین، در صورت مصرف کامل یا بخشی از آن که عرفاً بیش از مقدار نیاز برای امتحان و ارزیابی محصول باشد، لغو آن سفارش آن و بازگشت هزینه، امکان‌پذیر نیست.
ج. اگر به وسیله تماس خدمات مشتریان «باسلام»، مشتری و فروشنده با کالای جایگزین راضی شوند، مشتری باید محصول را با هماهنگی با خدمات مشتریان، به غرفه‌دار برگرداند. در این صورت، هزینه عودت کالا به حساب غرفه‌دار منظور می‌گردد و مشتری برای دریافت محصول جایگزین، تا سقف هزینه ارسال کالای اول،‌ از پرداخت معاف است.

۵. اگر مشتری، از کل سفارش، یعنی همه محصولات داخل سبد خریدش، ناراضی باشد و آن را لغو کند،‌ وجه سفارش به علاوه هزینه پستی، به وی بازگردانده می‌شود اما اگر از بخشی از سفارش ناراضی باشد و آن را عودت دهد، فقط وجه خرید همان بخش (هرچند آن بخش بیشترین وزن سبد خرید را داشته است)، به حسابش واریز می شود.

۶. اگر پس از لغو سفارش توسط مشتری، غرفه‌دار با توجه به مقدار محصول و نیز قیمت آن و هزینه بازگرداندن کالا،‌ از عودت کالای خوراکی یا غیرخوراکی منصرف شود،‌ مشتری موظف است با خدمات مشتریان برای ثبت مشکل و نیز تصمیم‌گیری برای عودت کالا به «باسلام» هماهنگی کند. 

۷. مشتری باید با رعایت فرصت حق انصراف از خرید (حداکثر تا ۷ روز پس از دریافت کالا)،‌ تا زمان حل مشکل و بازگرداندن محصول، آن را نزد خود به صورت امانت نگهداری کند.

۸. اگر با لغو سفارش و انصراف از خرید طبق شرایط عودت کالا، محصول هم برای مشتری ارسال شده است، مشتری باید با هماهنگی با خدمات مشتریان،‌ محصول را طبق نظر «باسلام» بازگرداند. در این صورت هزینه ارسال،‌ طبق زمان‌بندی «باسلام» برای تسویه مالی داد و ستدها،‌ به حساب مشتری واریز می‌شود.

۹. در صورت دریافت ناقص سبد خرید و عدم ارسال بخشی از سفارش توسط غرفه‌دار، مشتری حق انصراف از خرید آن بخش ناقص را دارد که در این صورت، تنها وجه خرید همان بخش و بدون احتساب هزینه ارسال (هرچند آن بخش بیشترین وزن سبد خرید را داشته است)، طبق زمان‌بندی «باسلام» برای تسویه مالی داد و ستدها،‌ به حساب مشتری واریز می‌شود.

۱۰. اگر پس از خرید، معلوم گردد که اطلاعات قیمت و وزن محصول، توسط غرفه‌دار به درستی ثبت نشده است،‌ مانند اشتباه ریال و تومان،‌ چون مسئولیت ثبت قیمت و هر گونه اطلاعات محصول با غرفه‌دار است، باسلام در قبال این اشتباه مسئولیتی ندارد اما اگر به تشخیص «باسلام»،‌ این اشتباه فاحش باشد و باعث ضرر قابل توجهی برای غرفه‌دار گردد،‌ می‌تواند سفارش را لغو کند و مبلغ کل سفارش (وجه خرید و هزینه ارسال) را طبق زمان‌بندی «باسلام» برای تسویه مالی داد و ستدها،‌ به حساب مشتری بازگرداند.

۱۱. اگر به تشخصیص «باسلام»، معلوم شود غرفه‌دار به تعهداتش درباره کیفیت محصول، تطابق عکس و محصول، زمان آماده‌سازی و… عمل کرده است و مشتری همچنان ناراضی است، «باسلام» حق را به مشتری نخواهد داد.

۱۲. در موارد پیش‌بینی نشده برای عودت محصول، طبق توافق «باسلام» و غرفه‌دار و مشتری عمل می‌شود و در صورت اختلاف میان مشتری و غرفه‌دار، طبق قوانین اختلاف با کاربران عمل خواهد شد.

 

فسخ و پایان همکاری

۱. باسلام همواره از تداوم همکاری با شما (کاربر) استقبال می‌کند اما طبیعتاً هر فصلی از همکاری مشترک ممکن است روزی به دلایلی قانع‌کننده از سوی یکی از طرفین یا هر دو پایان پذیرد. در این بند، به قواعدی می‌پردازیم که بر وقوع فسخ قرارداد همکاری میان «باسلام» و شما (کاربر) حاکم خواهد بود:
الف. فسخ از جانب شما: با وقوع فسخ، هر گونه محتوایی که شما پیش از انجام فسخ همکاری در «باسلام»، منتشر کرده‌اید، کماکان برای ما قابل دسترسی خواهد بود. هم‌چنین وقوع فسخ، مانع لزوم پرداخت صورت‌حساب‌های پرداخت نشده طرفین نخواهد بود.
ب. فسخ از جانب «باسلام»: «باسلام» می‌تواند هر زمانی و به هر دلیلی ولو بدون اطلاع قبلی به کاربر، دسترسی وی به خدمات خود را به حالت تعلیق درآورد، مسدود کند یا به طور کلی، غرفه یا حساب کاربری وی را از «باسلام» حذف کند. مد نظر داشته باشید، هیچ گونه حق قراردادی یا غیرقراردادی برای خرید و فروش محصولات و خدمات و به طور کلی استفاده از «باسلام»، برای فرد (کاربر) وجود نخواهد داشت و هر گونه ادعا علیه «باسلام» در این مورد غیرمسموع خواهد بود.
ج. امکان عدم تدوام برخی خدمات: حق قطع، تعلیق و تغییر در برخی خدمات «باسلام»، در هر زمان و بنا به هر دلیلی، برای «باسلام» محفوظ خواهد بود. «باسلام» در این مواقع مسئولیتی نسبت به تأثیری که ممکن است این اقدامات بر کار و درآمد شما داشته باشد، نخواهد داشت.

 

محدوده مسئولیت باسلام

۱. آنچه که شما (کاربر) خریداری می‌کنید: همان طور که می‌دانید هیچ یک از کالاهایی که در مجموعه بسترهای فراهم شده در «باسلام» به فروش می‌رسد توسط «باسلام» تولید، انبارداری و بررسی کیفی نمی‌شود. همواره این مسئله را مد نظر داشته باشید؛ کالاهای عرضه شده در بازار اجتماعی «باسلام» مستقیماً و منفرداً توسط خود غرفه‌داران، تولید یا عرضه می‌شوند، فلذا «باسلام» علی‌رغم تلاش روزافزون جهت پالایش محصولات عرضه شده از جهات مختلف و ایجاد فیلترهای کیفی و قانونی، به دلیل گستردگی جغرافیایی و تنوع محصولات و کالاها، عملاً نمی‌تواند نسبت به تضمین کیفیت، سلامت یا حتی قانونی بودن محصولات از هر جهت، اقدام کند. هر گونه ادعایی پیرامون کالایی که از «باسلام» خریداری می‌کنید، باید علیه صاحب غرفه طرح شود. لذا مطابق این سند، شما (کاربر)، « باسلام» را نسبت به اثرات سویی که ممکن است در اثر خرید و مصرف محصولات خریداری شده به شما وارد گردد، مبری از مسئولیت خواهید کرد.

۲. آنچه که منتشر می‌شود: محتوایی که هر شخص (کاربر) در «باسلام» منتشر می‌کند، مستقیماً مرتبط با شخص وی است و «باسلام» هیچ گونه مسئولیتی از جهت صحت، قانونی بودن و تطابق محتواهای منتشر شده با قواعد کپی رایت نخواهد داشت.

۳. اشخاصی (کاربرانی) که با آن‌ها تعامل می‌کنید: ممکن است در جریان استفاده از خدمات «باسلام»، با اشخاص دیگر حاضر در بازار به صورت آنلاین تعامل داشته باشید. مستحضر باشید، «باسلام» نظارتی بر این گونه مسائل ندارد و مسئولیت هر آنچه که ممکن است در اثر این تعاملات روی دهد با خود اشخاص خواهد بود.

 

مصونیت باسلام

در صورتی که «باسلام» به جهت اقدامی که شما (کاربر) انجام داده‌اید تحت پیگرد قانونی قرار گرفت، شما متعهد به دفاع و مصون ساختن «باسلام» از این گونه ادعاها خواهید بود. این بدان معناست که شما (کاربر) در این موارد از «باسلام» (شامل کلیه کارمندان و اشخاص تحت همکاری وی) دفاع خواهید نمود و «باسلام» را نسبت به تمام هزینه‌هایی که ممکن است در این جریان (اعم از هزینه‌های دادرسی، جذب وکلای مدافع و محکومیت‌های مالی) به «باسلام» تحمیل شود، مصون نگاه خواهید داشت.

 

اختلاف با دیگر کاربران و با باسلام

۱. اختلاف با دیگر کاربران: «باسلام» بر اساس مدل طراحی‌شده خود بر آن است تا حد امکان دخالت مستقیم خود در روابط عرضه‌کنندگان و خریداران را کاهش دهد و بازار اجتماعی «باسلام» بر اساس خودگردانی پیش برود. اما با توجه به ضرورت پیگیری اختلافات احتمالی و حل و فصل سریع و مسالمت‌آمیز آن، در صورت بروز هر گونه اختلاف میان عرضه‌کننده و خریدار، «باسلام» نماینده یا نمایندگانی را به عنوان داور/داوران مرضی الطرفین معرفی خواهد کرد تا بر اساس قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران و عدل و انصاف به اختلافات رسیدگی کنند. فلذا رأی داور/داوران پیرامون اختلاف حاصل شده، مطابق این سند معتبر، قطعی و برای هر دو طرف لازم الاجرا خواهد بود.

۲. اختلاف با «باسلام»: هر گونه مشکل و گرهی که ممکن است در جریان تعامل «باسلام» با شما (کاربر) شکل بگیرد، بدواً از طریق مذاکره در فضایی دوستانه و با حسن نیت کامل رسیدگی و حل و فصل خواهد شد. در صورت عدم حصول نتیجه از این طریق، مسئله مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران، ظرف مدت چهار ماه توسط تک داور معرفی شده از سوی «باسلام» رسیدگی خواهد شد. حکم این داور معتبر، قطعی و برای طرفین لازم الاجرا خواهد بود.

 

تغییر در شرایط سند

«باسلام» ممکن است در هر زمانی نسبت به به‌روزرسانی این سند اقدام کند. در صورتی که به تشخیص «باسلام» این تغییرات عمده و جدی باشد، از طریق ایمیل یا انتشار در بسترهای «باسلام»، به اطلاع شما (کاربر) خواهد رسید. شما می‌توانید با مطالعه این تغییرات نسبت به تدوام همکاری و استفاده از خدمات «باسلام»، تصمیم‌گیری کنید. مستحضر باشید که ادامه استفاده از خدمات «باسلام» به معنای پذیرش این تغییرات است و ادعای جهل و عدم آگاهی نسبت به آن در هر حال مسموع نخواهد بود.

 

ارتباط با بخش حقوقی

۱. موارد درج نشده یا مبهم در این سند، تابع قوانین، آیین‌نامه‌ها و مصوبات مراجع قانونی کشور است.

۲. در صورت وجود هر گونه ابهام، سؤال یا نقد و نظر درباره یا پیرامون این سند، از طریق پست الکترونیکی info@basalam.ir با بخش حقوقی «باسلام» در ارتباط باشید.

 


نماد اعتماد الکترونیکی
بسط و گسترش مطالب باسلام برای اهداف غیرتجاری و با لینک به منبع باعث خرسندی ماست