کاربر عزیز، ممکن است تا ساعتی دیگر با اختلال‌هایی در سایت مواجه شوید.جای نگرانی نیست این اختلال ها به زودی برطرف خواهند شد.

 

پژوهش‌هایی درباره کسب و کارهای خانگی و کارگاهی کوچک که توسط دانشجویان و پژوهش‌گران انجام شده یا در حال انجام هستند

پژوهش شماره ۱

موضوع: بررسی عوامل موثر بر موفقیت کسب و کارهای خانگی

پژوهشگر: فاطمه جلالی (دانشجوی دکتری بررسی مسائل اجتماعی)

بخشی از متن پژوهش:

 


امروزه کسب و کارهای کوچک و متوسط به عنوان موتور رشد اقتصادی در سرتاسر جهان (هم در کشورهای صنعتی پیشرفته و همینطور در کشورهای در حال توسعه) شناخته می شوند و یکی از مهم ترین رسالت های آن ها کاهش فقر از طریق ایجاد شغل است. بر اساس پژوهشی که توسط سازمان دیده بان جهانی کارافرینی در سال 2002 صورت گرفته، توسعه کسب وکارهای کوچک منجر به کاهش بیکاری در کشورها می شوند بطوریکه به طور متوسط تا 30 درصد در کاهش بیکاری سهیم هستند. مشاغل و کسب وکارهای خانگی یکی از انواع مهم و کم هزینه کسب وکارهای کوچک و یکی از راه های مهم کسب درآمد خانوار به حساب می آیند. امروزه با تحولاتی مثبت و منفی که در حوزه اجتماعی، اقتصاد و تکنولوژی پیش آمده اقبال به سوی کارآفرینی و انجام فعالیت اقتصادی از خانه بیشتر شده است. مسائلی نظیر عدم امنیت و دوام شغلی، عدم امنیت اقتصادی و ... که در حوزه اقتصادی پیش آمده است، باعث شده افراد به سمت خود اشتغالی بروند و از دیگر سو با ایجاد تغییرات اجتماعی و تکنولوژیک، کسب وکار خانگی تبدیل به یک سبک زندگی شده، افراد تمایل دارند در مورد زمان و چگونگی کارشان تصمیم بگیرند، زمان بیشتری را در خانه بگذرانند و هزینه زمانی و مالی رفت و آمد به محل کارشان را نیز به حداقل برسانند. امروزه بسیاری می خواهند با استفاده از منابع و امکانات در دسترس در خانه به درآمدی دست پیدا کنند و نیازهای معیشتی شان را تامین کنند، این رویکرد هم در کشورهای توسعه یافته و هم در حال توسعه وجود دارد. تعداد استارتاپ های کسب و کار از خانه به ویژه از دهه گذشته در بسیاری از کشورها در حال رشد است و کسب و کارهای خانگی به عنوان یک راه امن برای شروع یک ایده جدید و یک گزینه کم خطر برای افرادی به حساب می آید که ارزو دارند تا کسب وکار جدیدی را شروع کنند.

نامه دانشگاه


نماد اعتماد الکترونیکی
بسط و گسترش مطالب باسلام برای اهداف غیرتجاری و با لینک به منبع باعث خرسندی ماست