باسلام چطور کار می‌کند؟

تولیدکننده‌ها و غرفه‌‌دارانی از سراسر کشور، محصولاتشان را در باسلام عرضه کرده‌اند. افراد می‌توانند هر کدام از این محصولات را بخرند. پس از اینکه مبلغ فاکتور پرداخت شد، تک‌تک محصولات را خود تولیدکننده‌ها از طریق پست برای خریدار ارسال می‌کنند. وقتی که محصولات به دست خریدار رسید و اعلام رضایت کرد، پول سفارش‌ها به تولیدکننده‌ها پرداخت می‌شود. درباره باسلام و شیوه کار آن بیشتر بدانید.

 

آیا همه غرفه‌دارها تولیدکننده‌اند؟

نه. اکثرا تولیدکننده هستند، ولی بعضی نیز توزیع‌کننده محصولات‌اند؛ در توضیحات هر غرفه به این نکته اشاره شده است.

 

آیا سفارش‌های من از انبار باسلام ارسال می‌شود؟

به طور عادی، سفارش‌های شما توسط خود غرفه‌داران از شهرهای مختلف ایران ارسال می‌شود. ولی بخشی از محصولات غرفه‌داران باسلام به انتخاب خودشان، در انبار پست مرکزی قم نگهداری می‌شود و به صورت یک‌کاسه از آنجا برای شما فرستاده می‌شود. درباره طرح یک‌کاسه بیشتر بدانید.

 

چطور می‌توانم از باسلام خرید کنم؟

محصول یا محصولات مورد نظرتان را به سبد خرید اضافه کنید. سپس در سبد خرید روی دکمه پرداخت کلیک کنید. با این کار به صفحه پرداخت از طریق درگاه امن شتاب منتقل خواهید شد و با خیال راحت با کارت بانکی‌تان به صورت آنلاین پرداخت‌ را انجام می‌دهید و در صورت تمایل، رسید پرداخت‌تان از طرف خود سامانه شتاب برای شما ایمیل خواهد شد. از چند روز بعد، محصولاتی که سفارش داده‌اید به مرور به دست شما خواهد رسید. درباره اینکه خرید از باسلام دقیقا یعنی چه، بیشتر بدانید.

 

چطور می‌توانم به باسلام اعتماد کنم؟

باسلام یک شرکت فناور با ثبت رسمی در پارک علم و فناوری استان قم است. اطلاعات رسمی باسلام را می‌توانید در بخش درباره ما و تماس با ما ببینید. همچنین سایت باسلام از دو نشان رسمی «ای‌نماد» و نشان اعتماد رسانه برخوردار است که توسط وزارت‌ صنعت و معدن و تجارت و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأیید شده است. با این وجود، باسلام یک شبکه اجتماعی بزرگ است که با کمی گشت و گذار در قسمت‌های اجتماعی سایت، به راحتی می‌توانید به اطمینان کامل برسید. درباره «اعتماد به باسلام» بیشتر بدانید.

 

نام کاربری و رمز عبور چیست؟

برای ایجاد غرفه در باسلام حتما باید نام کاربری و رمز عبور داشته باشید. برای خرید از باسلام نیازی به نام کاربری و رمز عبور نیست، ولی برخی از امکانات خرید هم فقط برای کسانی که نام کاربری داشته باشند، در دسترس است. برای ایمنی بیشتر رمز عبورتان از عبارت‌های ترکیبی از اعداد و حروف و علائم استفاده کنید.

 

شماره داده‌ام، ولی پیامک حامل کد احزار هویت نمی‌آید.

گاهی ارسال این پیامک تا ده دقیقه طول می‌کشد. اگر پس از ده دقیقه نیامد،‌ از طریق پشتیبانی آنلاین اطلاع دهید. پشتیبانی آنلاین را پایین سمت راست صفحه باسلام می‌بینید.

 

آیا می‌شود بدون ثبت نام از باسلام خرید کرد؟

بله. می‌توانید به صورت میهمان خرید کنید. ولی بعضی از امکانات نظیر تاریخچه خرید را از دست خواهید داد.

 

نام کاربری یا پسوردم را فراموش کرده‌ام.

روی گزینه فراموشی رمز عبور کلیک کنید و رمز جدید انتخاب کنید.

 

هزینه ارسال سفارش‌ها چقدر است؟

اکثر ارسال‌ها از طریق پست جمهوری اسلامی انجام می‌شود و هزینه‌ها بر مبنای تعرفه‌های مختلف پستی اداره پست است که بر اساس وزن و مبدأ و مقصد مرسوله، متفاوت است (جدول تعرفه‌ها). اما معمولا این هزینه‌ها مشمول تخفیف‌های متنوع پستی باسلام می‌شوند. (درباره تخفیف‌های پستی بیشتر بدانید).

 

آیا باسلام سلامت همه محصولات غذایی عرضه‌شده را تضمین می‌کند؟

باسلام یک بازار اجتماعی است و غرفه‌داران مسئول اقناع مشتریان برای سلامت محصولاتشان هستند. برخی از طریق ارائه مجوزهای مرسوم، و برخی از طریق نشان دادن کامل پروسه تولید و مواد اولیه. اگر اولین بار است از کسی خرید می‌کنید، پیشنهاد ما این است که از خریداران قبلی آن غرفه‌ا پرس‌وجو کنید. مکانیزم تأیید سلامت محصولات نیز اجتماعی است و هر چه تجربه‌های مشتری‌های گذشته یک غرفه رضایت‌بخش‌تر باشد، اطمینان به سلامت محصولات آن غرفه بیشتر است. با این حال، اگر از هر غرفه‌ای خرید کنید و محصولی که به دست شما رسیده، با آنچه ادعا شده تفاوت دارد، باسلام بازگشت پول شما را تضمین می‌کند.

 

آیا هزینه ارسال هم در قیمت کالاها حساب شده؟

خیر. قیمت محصولات در غرفه‌ها قیمت خود محصول است. هزینه ارسال را می‌توانید به تفکیک پیش از پرداخت فاکتورتان ببینید. هزینه ارسال بر اساس وزن محصول و نوع پستی که انتخاب می‌کنید تعیین می‌شود.

 

منظور از زمان آماده‌سازی چیست؟

زمان آماده‌سازی، تعداد روزهایی است که غرفه‌دار نیاز دارد تا سفارش شما را تولید یا آماده ارسال کند. هر محصول با توجه به تنوع شرایط تولیدکننده‌ها و غرفه‌داران باسلام متفاوت است. ولی غرفه‌دارن متعهدند سفارش شما را در زمانی که قول داده‌اند، تحویل پست بدهند. ولی از زمان تحویل به پست، تا زمان رسیدن محصول به دست شما، بسته به نوع پست انتخابی شما (پیشتاز/سفارشی) متفاوت است.

 

من از باسلام خرید کردم. سفارش‌ها کی به دستم می‌رسد؟

بسته به اینکه از کجاهای ایران خرید کرده باشید و اینکه مدت‌زمانی آماده‌سازی محصولاتی که خریده‌اید چقدر است و اینکه چه نوع پستی را انتخاب کرده‌اید، زمان رسیدن هر یک از محصولات متفاوت است. مگر اینکه همه را از طرح «یک‌کاسه» خریده باشید که همه با هم به دست‌تان می‌رسد. برای اینکه کنترل کامل روی سفارش‌تان داشته باشید، می‌توانید وضعیت هر یک از سفارش‌هایتان را در فاکتوری که لینک آن برای شما پیامک می‌شود، رهگیری کنید.

 

غرفه‌ای که می‌خواهم از آن خرید کنم، در شهر خودم است. آیا باید باز هم هزینه پست بدهم؟

برای ارسال درون‌شهری از روش‌های دیگری مثل ارسال پستی و تحویل در محل هم می‌شود استفاده کرد. به هر حال هر کدام از آن‌ها هر هزینه‌ای داشته باشد، مشغول میزان تخفیف پستی باسلام می‌شود.

 

می‌خواهم از یک غرفه به صورت عمده خرید کنم. می‌توانم ارزان‌تر خرید کنم؟

برای این کار با واحد خدمات مشتریان (۰۲۱۲۶۷۰۷۸۶۷) تماس بگیرید تا درخواست شما را به غرفه‌دار مطرح کنند.

 

آیا سفارشم را می‌توانم به صورت حضوری تحویل بگیرم؟

در حال حاضر تنها راه ارسال محصول، پست است. ولی در آینده امکان تحویل در محل و ارسال با پیک نیز به شیوه‌های ارسال محصول اضافه خواهد شد.

 

تلفنی هم می‌شود خرید کرد؟

بله. برای خرید تلفنی هم می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱22180280 تماس بگیرید. مراحل خرید را برایتان توضیح می‌دهند.

 

تاریخ انقضای کارت بانکی من ۱۴۰۰ است. در دو رقم مربوط به سال انقضا چه عددی را وارد کنم؟

همان دو صفر پایانی را بنویسید.

 

از محصولی که به دستم رسیده راضی نیستم. باسلام چطور جبران می‌کند؟

با واحد خدمات مشتریان تماس بگیرید. به انتخاب شما یکی از روش‌های جبران زیر انجام می‌شود:
• پول شما به حسابتان بازگردانده می‌شود.
• پولتان به اعتبار اکانت شما اضافه می‌شود تا در خریدهای بعدی استفاده کنید.
• کالای دیگری با همان مبلغ را انتخاب کنید.
• می‌توانیم از تولیدکننده بخواهیم دوباره همان محصول را با کیفیت بیشتری برایتان تهیه و ارسال کند.
درباره تضمین رضایت مشتری در باسلام بیشتر بدانید.

 

چطور می‌توانم در باسلام غرفه بسازم؟

• در صفحه اول باسلام روی لینک «ایجاد غرفه» کلیک کنید و مراحل را یک به یک دنبال کنید.
• اپلیکیشن غرفه‌داری باسلام را دانلود و نصب کنید و سپس از طریق اپ، دکمه ثبت غرفه را بزنید.

 

در سایت درخواست غرفه داده‌ام. تا کی باید صبر کنم؟ تأیید غرفه چقدر طول می‌کشد؟

صبر نکنید! چند محصول بارگذاری کنید تا محصولات شما ارزیابی شوند. پس از ارزیابی محصولات، فرایند فعال‌سازی غرفه شما آغاز می‌شود که معمولا کمتر از ۴۸ ساعت طول می‌کشد.

 

چه محصولاتی را می‌توانم در باسلام بفروشم؟

در باسلام می‌توانید کالاهای ایرانی خانگی، کارگاهی و محلی خودتان را عرضه کنید؛ از مواد غذایی و پوشاک گرفته تا لوازم منزل و زیورآلات. برای آشنایی بیشتر می‌توانید چرخی در بازارچه‌ها و راسته‌های باسلام بیندازید و کالاهای موجود در باسلام را ببینید.

 

اپلیکیشن غرفه‌داری باسلام چیست و به چه دردی می‌خورد؟

از طریق اپلیکیشن غرفه‌داری باسلام می‌توانید غرفه‌تان را به راحتی با گوشی تلفن همراهتان مدیریت کنید. این اپلیکیشن در حال حاضر فقط در گوشی‌های اندروید کار می‌کند. لینک دانلود این اپلیکشن در صفحه اول باسلام هست.


نماد اعتماد الکترونیکی
بسط و گسترش مطالب باسلام برای اهداف غیرتجاری و با لینک به منبع باعث خرسندی ماست