با سلام - با سلام، جهان جای بهتری است

چگونه از طریق اپلیکیشن باسلام، غرفه‌ای را فعال و افتتاح کنیم؟

 

 

 

 

 

مرحله ورود

پس از اینکه اپلیکیشن باسلام را برای اولین بار اجرا کنید، با کامل کردن دو گزینه «نام کاربری» و «گذرواژه» وارد نرم‌افزار کاربردی باسلام می‌شوید.

ـ نام کاربری فقط با حروف انگلیسی است و به کوچک و بزرگ بودن حروف، حساس نیست.

ـ اگر در نام کاربری از اعداد استفاده کرده‌اید، هنگام وارد کردن اعداد، از صفحه کلید انگلیسی استفاده کنید.

 

اولین صفحه: گزارش وضعیت غرفه

پس از ورود موفق به اپلیکیشن مدیریت غرفه باسلام، در اولین صفحه، گزارش کامل و مفیدی از وضعیت غرفه خودتان را می‌بینید که بر اساس این داده‌ها می‌توانید برای جلب مشتری بیشتر و نیز رونق فروش اینترنتی غرفه تصمیم‌گیری کنید.

اطلاعات منعکس‌شده در این صفحه و امکانات کاربردی آن از این قرار است:

1. نمودار خطی از آمار بازدید (خط آبی) و فروش (خط سبز) غرفه بر اساس تاریخ (خط افقی) و تعداد (خط عمودی).

ـ با لمس قسمت نمودار، می‌توانید آن را به دو سمت چپ یا راست، حرکت دهید تا آمار بازدید و فروش تاریخ‌های مختلف را ببینید.

2. تاریخ افتتاح غرفه.

3. تعداد محصولی که اکنون در وضعیت نمایش و در دسترس برای خریداران است.

ـ با کلیک روی مستطیل محصول، می‌توانید مستقیم به صفحه محصولات وارد شوید و همه محصولات غرفه خودتان را ببینید و آن‌ها را ویرایش یا حذف کنید.

ـ همچنین با کلیک روی دایره نارنجی‌رنگ پایین و سمت چپ صفحه، می‌توانید محصول جدیدی را اضافه کنید.

ـ با استفاده از منوی مدیریت غرفه (بالا و سمت راست صفحه) یا دکمه برگشت موبایل یا تبلت، می‌توانید به مرحله قبل (صفحه گزارش وضعیت غرفه) بر گردید.

ـ از طریق سایت و صفحه «راهبری کالاها» می‌توانید همه محصولات غرفه، چه در دسترس و در حال پخش یا خارج از دسترس و پخش نشده را ببینید و فکری به حالشان کنید.

4. تعداد سفارش‌های جدیدی را می‌بینید که قبلاً ندیده‌اید و باید برای ارسال محصول یا محصولات اقدام کنید.

ـ با کلیک روی مستطیل سفارش، می‌توانید مستقیم به صفحه سفارشات وارد شوید و همه سفارشات (جدید و قدیم) خودتان را ببینید. برای هر سفارش، اطلاعات لازم آمده است: نام خریدار؛ تاریخ و ساعت سفارش؛ شماره تماس؛ نشانی پستی؛ مستطیل مشاهده محصولات سفارش داده شده.

ـ با لمس صفحه و حرکت به پایین، می‌توانید سفارش‌های دیگر را ببینید.

ـ اگر عدد مستطیل سفارش، صفر باشد، با کلیک بر روی آن، همه سفارشات انجام شده قبلی را می‌توانید ببینید.

ـ در صفحه سفارشات، آمار سفارشات قدیم نیامده است و آن را در صفحه ویژه سایت می‌توانید ببینید.

5. تعداد فروش غرفه از افتتاح تا کنون.

ـ مستطیل فروش، تعداد فروش غرفه را بر اساس تعداد برگ خرید های (فاکتورهای) صادر شده و پرداخت شده از سوی مشتریان نشان می‌دهد و اطلاعات تکمیلی آن را باید در سایت دید.

6. تعداد نظراتی که توسط بازدیدکنندگان غرفه یا خریداران محصولات برای محصولات غرفه نوشته شده است و در سایت نیز نمایش داده می‌شود.

ـ در اپلیکیشن فقط تعداد نظرات کاربران می‌آید و مشاهده محتوای این نظرات، از طر یق سایت و در صفحه محصولات امکان‌پذیر است.

7. تعداد مشتریانی که از غرفه شما خرید کرده اند.

ـ ممکن است عدد مستطیل فروش با عدد مشتریان غرفه متفاوت باشد و کمتر باشد؛ زیرا ممکن است یک مشتری، چند بار خرید کرده باشد. در این صورت، او «یک» مشتری است اما خریدهای جداگانه اش، به تعداد فروش اضافه می کند.

 

                         

 

صفحه حساب مدیریت غرفه

تا اینجا گفتیم که از طریق اولین صفحه ورود به اپلیکیشن می‌توانید غرفه خودتان را مدیریت کنید؛ با دیدن آمار بازدید و فروش، تعداد محصولات و ویرایش آن‌ها و افزودن محصولات جدید، مشاهده سفارشات، و تعداد فروش، کامنت و مشتریان. با وجود این، با کلیک بر منو «باسلام» در بالا و سمت راست صفحه، به صفحه مدیریت غرفه وارد شوید. در این صفحه، امکانات کاربردی لازم آمده است:

1.تصویر و نام شما در این قسمت، امکان ویرایش عکس پروفایل نیست و از طریق سایت می‌توانید تصویر پروفایل و تصویر غرفه (که در صفحه غرفه داران مشاهده می‌شود) را تغییر دهید یا ویرایش کنید. بهتر است عکس چهره خودتان را بگذارید ، تأثیر خوبی در اعتماد و حس مشتری دارد.

2. منو «خروج از حساب مدیریت». با کلیک روی این گزینه، از حساب کاربری و مدیریت آن خارج می شوید. پیشنهاد می شود اگر کاربر از سیستم‌های عمومی یا سیستم دیگران استفاده می‌کند، لازم است که هر بار پس از اتمام کارش بر روی این دکمه کلیک کند تا کسی به مدیریت غرفه‌اش دسترسی نداشته باشد.

3. افزودن محصول. توضیح این گزینه در ادامه و به صورت مستقل می‌آید.

4. محصولات: با کلیک روی این گزینه، مستقیم به صفحه محصولات وارد می‌شوید و همه محصولات غرفه خودتان را می ببینید و آن‌ها را می‌توانید ویرایش یا حذف و حتی محصولی را اضافه کنید.

5. سفارشات: با کلیک روی این گزینه، مستقیم به صفحه سفارشات وارد می‌شوید و همه سفارشات (جدید و قدیم) خودتان را می ببینید. برای هر سفارش، اطلاعات لازم آمده است: نام خریدار؛ تاریخ و ساعت سفارش؛ شماره تماس؛ نشانی پستی؛ مستطیل مشاهده محصولات سفارش داده شده.

6. مشاهده غرفه: با کلیک روی این گزینه، صفحه اول عرفه خودتان را در سایت باسلام می‌بینید.

ـ این گزینه کمک می‌کند تا از نگاه مشتری، نام غرفه، معرفی غرفه، نام محصولات، تصاویر و متن‌های توضیحی آن‌ها را ببینید. در این صورت می‌توانید به اشکالات احتمالی پی ببرید و آن‌ها را اصلاح کنید. همچنین می‌توانید با امکانات مرورگر موبایلتان، نشانی اینترنتی غرفه خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

                  

افزودن محصول

با اپلیکیشن غرفه داری باسلام، از چند طریق می‌شود محصول جدید را اضافه کرد:

1. صفحه اول ورودی اپلیکیشن / کلیک روی مستطیل محصول / کلیک بر دایره نارنجی‌رنگ پایین سمت چپ صفحه.

2. صفحه حساب مدیریت / کلیک روی گزینه افزودن محصول.

در هر دو راه، روش افزودن محصول تفاوتی نمی‌کند. افزودن محصول، چند مرحله دارد که توضیح یک به یک این مراحل در ادامه می‌آید:

اطلاعات محصول

اولین مرحله افزودن محصول، صفحه اطلاعات محصول است. چون این اطلاعات برای دیده شدن و احتمال فروش محصول خیلی اهمیت دارد، برای هر یک قسمت توضیح کوتاهی می‌آید.

نام محصول: در این قسمت، می‌توانید تا 40 کاراکتر (حدود پنج تا شش کلمه)، محصولتان را نام‌گذاری کنید.

انتخاب نام خوب برای محصول، تأثیر زیادی در بهتر دیده شدن محصول شما در موتورهای جست‌وجو همچون گوگل دارد بنا بر این به یادداشت‌هایی که در این باره، در «مجله باسلام» و دیگر فضاهای اینترنتی منتشر می‌شود توجه کنید.

منتشر: اگر می خواهید محصول شما در سایت دیده شود نشر آنرا  انتخاب کنید  وگرنه در سایت دیده نخواهد شد.

وضعیت: در این قسمت، می‌توانید محصولی را که اضافه می‌کنید در سه وضعیت قرار دهید:

ـ در دسترس: محصول قابل‌خرید است و مشتری می‌تواند به سبد خرید اضافه کند.

ـ به زودی: محصول نمایش داده می‌شود اما امکان خرید وجود ندارد.

ـ توقف تولید: در این وضعیت، محصول همچنان در صفحه مدیریت غرفه باقی می‌ماند ولی مشتری‌های شما نمی‌توانند این محصول را در غرفه‌تان ببینند. هر وقت تصمیم به تولید مجدد محصولتان گرفتید، این گزینه را ویرایش کنید.

قیمت محصول به ریال: در این قسمت، تا 12 رقم می‌توانید قیمت محصول را به ریال ثبت کنید.

خلاصه معرفی محصول: در این قسمت، تا 250 کاراکتر (حدود شصت ـ هفتاد کلمه) می‌توانید محصول را معرفی کنید.

متن این قسمت تأثیر زیادی بر تصمیم مشتری برای خرید محصول شما دارد. پیدا شدن شما در موتورهای جست‌وجو مثل گوگل هم بستگی زیادی به این قسمت دارد. پس این بخش را جدی بگیرید. اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید، راهنمای نوشتن خلاصه معرفی محصول در مجله باسلام را بخوانید.

معرفی کامل محصول: اگر قسمت معرفی کامل محصول را کامل کنید، به بیشتر دیده شدن محصول و افزایش احتمال فروش آن کمک کرده‌اید. همان نکته اصلی که در نام و خلاصه معرفی محصول گفته شد، در این جا هم خیلی مهم و مؤثر است.

سعی کنید متن معرفی کامل محصول، با عناوین متنوع، کوتاه‌تر، جذاب‌تر و خواندنی‌تر باشد. گاهی بیننده با دیدن یک عنوان نظرش به خواندن کل متن جلب می‌شود. برای اینکه معرفی محصولتان راحت‌تر خوانده شود، بهتر است متن‌تان را به چند بخش تقسیم کنید و برای هر بخش یک عنوان بگذارید . می‌توانید برای محصولات یک جنس و یک نوع، یک متن مشابه در قسمت معرفی کامل همه آن‌ها بگذارید.

کلیدواژه :  در این قسمت برای هر کلیدواژه تا 40 کاراکتر می‌توانید تایپ کنید. با نگارش هر کلمه و زدن گزینه «افزودن»، آن کلمه کلیدواژه می‌شود. همچنین با کلیک روی علامت ضربدر کنار کلیدواژه‌های قبلی، می‌تواند آن‌ها را حذف کنید.

کلیدواژه‌ها دو کاربرد دارد. یکی این که این کلمات در جستجوی‌های اینترنتی دیده می‌شود و باعث کشاندن مشتریان می‌شود. دوم این که این کلیدواژه‌ها، برچسب‌هایی می‌شوند که در پایین صفحه محصول نمایش داده می‌شود و بازدیدکننده می‌تواند با کلیک روی هر یک از آن‌ها، تصاویر و متن خلاصه معرفی تمام محصولاتی را که این برچسب را دارند ببیند. همچنین اگر خود شما محصول دیگری دارید که با این محصول، در کلیدواژه‌هایی مشترک هستند، این برچسب‌های کمک می‌کند همه محصولات مشابه شما هم دیده شوند.

 

 

 صفحه دوم: دسته‌بندی محصول

دومین مرحله افزودن محصول، صفحه دسته‌بندی محصول است که در آن دسته‌بندی‌های موجود در بازار اجتماعی باسلام، نمایش داده می‌شود. در این جا برای محصولتان یکی از بازارچه‌ها و راسته مربوط به آن را انتخاب کنید و گزینه «مرحله بعد» را کلیک کنید.

 

صفحه سوم: مشخصات محصول

دومین مرحله افزودن محصول، صفحه مشخصات محصول است. در این جا مشخصاتی را کامل می‌کنید که برای مصرف‌کننده و خریدار مهم است و در تصمیمش برای خرید محصول شما خیلی مؤثر است. این مشخصات از این قرار است:

زمان آماده‌سازی ارسال: عددی که در این قسمت ثبت می‌کنید به معنای تعداد روزهایی است که محصول را آماده (اگر لازم است تولید می‌کنید) و برای ارسال بسته‌بندی می‌کنید و تحویل پست یا باربری می‌دهید.؛ یعنی تعداد روزهای پس از ثبت سفارش تا تحویل به پست یا باربری

تعداد موجودی: عددی که در این قسمت ثبت می‌کنید به معنای این است که به آن تعداد محصول تولید شده دارید و یا اگر به ان تعداد موجودی ندارید اما می توانید در یک بازه زمانی مشخص اون رو اماده کنید.

ابعاد: در این قسمت، به میلی‌متر، بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین طول و عرض محصول را وارد کنید تا بیننده بر اساس تصویر احیاناً دچار اشتباه نشود و محصولی را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از اندازه واقعی تصور نکند. این مشخصه در بعضی محصولات (مانند عروسک‌ها) اهمیت بیشتری دارد.

وزن خالص: در این قسمت، وزن خالص محصول را ثبت کنید. منظور از وزن خالص، وزن محصول قبل از بسته‌بندی و ارسال است. پس بسته‌بندی اولیه محصول، جزو وزن خالص محصول قرار می‌گیرد.

وزن با بسته‌بندی: در این قسمت، وزن خالص به علاوه وزن بسته‌بندی را وارد فرمایید. البته دقت ریاضی لازم نیست، وزن تقریبی بسته‌بندی را به وزن خالص اضافه کنید.

این وزن، در محاسبه هزینه پست و ارسال مهم است. اگر می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید، به راهنمای تخصصی پست در مجله باسلام رجوع کنید.

مناسب برای: در این قسمت، می‌توانید به بازدیدکننده مواردی که کالای شما برای آن مناسب است، پیشنهاد دهید تا در او انگیزه خرید ایجاد کنید.

سایر توضیحات: در این جا، غیر از توضیحاتی که در بخش‌های «خلاصه معرفی» و «معرفی کامل محصول» می‌آید، توضیحاتی را که در این دو بخش نیامده است یا مهم است جداگانه اشاره شود، بیاید. مثلا کاربردش، تعدد نوعش و...

زمان ماندگاری:  این قسمت در محصولاتی مانند مواد غذایی، اهمیت دارد. مشتری باید بداند که محصولی را که می‌خرد تا چه زمانی ماندگاری دارد تا با توجه به این تاریخ، محصول را نگه‌داری و مصرف کند.

مواد اولیه: این قسمت در محصولاتی مانند مواد غذایی، اهمیت دارد. مشتری باید بداند مواد اولیه محصولی را که می‌خرد چیست تا بفهمد ارزش غذایی آن چه قدر است یا ببیند در فهرست رژیم غذایی‌اش هست یا نه.

ممکن است در بخش‌های دیگر، به مواد اولیه محصول اشاره کرده باشید اما در این جا حتماً نام ببرید.

 

 

صفحه سوم: عکس محصول

در این قسمت، با کلیک بر روی گزینه «افزودن محصول» می‌توانید از گالری گوشی و تبلت یا گرفتن عکس با گوشی یا تبلت، عکس محصول را اضافه می‌کنید. در این مرحله می‌توانید عکس را از جهت نور و روشنایی ویرایش کنید.

حداقل ابعاد تصویر در نظر گرفته شده برای محصول، 350 × 350 پیکسل است. بنا بر این، تصویر محصول را در قالب این اندازه از تصویر اصلی برش می‌زنید .

پس از افزودن تصویر محصول، با کلیک روی گزینه «ذخیره» عملیات افزودن محصول به پایان می‌رسد و می‌توانید محصولات بعدی را به همین ترتیب به غرفه خودتان بیفزایید. همچنین امکان ویرایش اطلاعات و تصویر محصول، همیشه امکان‌پذیر است.

در این صفحه می توانید مشخصات یک عکس مناسب و نامناسب را مطالعه بفرمایید.

31 خرداد 1396 نوشته : سپهری دسته : کارگاه ایجاد و مدیریت غرفه

نظرات سایر کاربران
علی محمدقاسمی
علی محمدقاسمی
علی محمدقاسمی
خدا قوت. کارتون حرف نداره.
نظر شما درباره این محصول
برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ( ورود - ثبت نام )