با سلام - با سلام، جهان جای بهتری است

آموزش کار با گوگل ترندز

آشنایی با  گوگل ترندز (googletrends):

 

واژه‌ی Trend به معنای «روند» است و از طریق این سرویس شرکت گوگل، می‌توانیم روند جستجوی واژه‌های مختلف در موتور جستجوی گوگل را مشاهده و ارزیابی کنیم.

 

 

امکاناتی که ابزار گوگل ترندز در اختیار شما قرار می دهد

–    امکان مقایسه میزان جست و جوی کلمات کلیدی مختلف در بازه زمانی مشخص.

–    نمایش نقشه جغرافیایی و مشخص کردن مکان جست و جوکنندگان براساس کشور، استان وش هر.

–    پیشنهاد کلمات کلیدی مشابه که کاربران آن ها را جست و جو می کنند.

–    پیش بینی میزان جست و جوی کلمات کلیدی در آینده براساس اطلاعات سال های قبل.

–    نمایش کلمات کلیدی که بیشترین رشد را در ماه های اخیر داشته اند.

–    علایق و افکار مردم در شهرها و کشورهای مختلف براساس کلماتک لیدی که در بازه های زمانی مختلف جست و جو می کنند

- می توانید فصلی بودن موضوعات را متوجه شوید و محتوایتان را بر اساس آن برنامه ریزی کنید. مثلاً نوشتن دربارۀ اسکی آن هم در فصل تابستان، فایده ای ندارد.

- می توانید گرایش هایی که خیلی واضح و آشکار نیستند را  پیدا کنید

طریقه کار با گوگل ترندز

-   وارد به صفحه آن به آدرس : https://trends.google.com/trends

 

 

- عبارت مورد نظرتان را در کادر قرمز وارد کنید

- می خواهیم مثلا بدانیم بین دو عبارت "میوه خشک" و "چیپس میوه" کدام یک بیشتر جستجو می شود.

1. -می توانید تا ۵ “کلمه” یا “عبارت” را با هم مقایسه کنید.

2. به شما این امکان را می دهد که محدوه جغرافیایی را تعیین کنید. (ایران هم دارد)

3. بازه زمانی را می توانید مشخص کنید مثلا در ماه یا فصل گذشته

4. دسته بندی موضوعی.

5. در عکس ها یا فضای وب یا خبرها یا فیلم ها سرچ کند.

 

محدوده جغرافیایی که این کلمات را سرچ می کنند و در اینجا نشان می دهد ایران بیشترین جسنجو را در این باره داشته است.

 

عباراتی که در مورد کلمه میوه خشک بیشتر جستجو شده است.

 

 

 

 

12 مرداد 1396 نوشته : سپهری دسته : کارگاه ارتقا و بهبود غرفه

نظرات سایر کاربران
علی محمدقاسمی
علی محمدقاسمی
علی محمدقاسمی
این آموزش‌ها خیلی خوبه. خدا قوت به شما.
نظر شما درباره این محصول
برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ( ورود - ثبت نام )
;