با سلام - با سلام، جهان جای بهتری است

چرا بسته بندی مهمترین عامل موفقیت فروش است؟

بسته بندی، پیامبر برند است

در واقع برندینگ جلوه ی یک برند در بازار و تصویر آن در ذهن مصرف کننده است. یکی از کاربردهای این تجلی در بسته بندی خلاصه می شود. یک بسته بندی خوب نه تنها محصول را به دست مصرف کننده تحویل می دهد بلکه مصرف کننده را به برند می رساند. در کل هیچ شکل دیگر ارتباط با مشتری چنین نتیجه ای را نمی آفریند.

  وظایف یک بسته بندی خوب

- موظف است نماینده‌ی فیزیکی و شخصیت نام تجاری شما باشد.
 - در یک فضای شلوغ که تعداد محصولات مشابه زیاد است به‌ عنوان یک ابزار تبلیغاتی، عالی عمل کند.
-  منعکس‌ کننده‌ی قیمت بالقوه باشد و مشتری را مجاب کند که عدد تعیین‌شده به ‌عنوان قیمت توسط شما لیاقت این محصول را دارد.
- به ‌عنوان یک ظرف محافظ خوبی باشد و از محصول داخلی خود اطلاعات مفیدی عرضه کند.
-  به‌ عنوان یک ابزار هویت نام تجاری شما را حفظ کند.
- محصول شما را با انتقال یک داستان خاص از رقبای هم ‌ردیف خود مجزا کند.
- بازتابی از سطح مدرنیسم، خلاقیت و ویژگی‌های پیشرفته‌ی برند شما باشد.

  یک بسته بندی آخرین و بهترین شانس فروش یک محصول است 

چند نکته طلایی!

- اگر می‌خواهید ظاهر بسته‌بندی فعلی‌تان را تغییر دهید، دقیق و سخت‌گیر باشید.  اگر چیزی در مورد طراحی یا کاربردپذیری آن آزارتان می‌دهد، رهایش نکنید. اگر شما متوجه‌اش می‌شوید، حتما مشتریان هم به آن پی می‌برند. ارزشش را دارد که زمان(و پول) بیشتری صرف‌کنید که بسته‌بندی بی‌نقصی داشته باشید. اگر به این‌جا برسید، مشتریان‌تان وفادار می‌مانند.

- بسته‌بندی یکی از بالاترین انگیزه‌ها در تکرار خرید است.

-اغلب ما قبل از دیدن برچسب قیمت یک محصول در مورد قیمت آن پیش‌ فرض‌هایی در نظر می‌گیریم. بعد از گمانه‌زنی‌ها به قیمت آن نگاه کرده و آنگاه تصمیم می‌گیریم آیا این محصول واقعاً ارزش این مبلغ را دارد یا خیر؟  علم مدیریت کسب‌ و کار در این زمینه می‌گوید: یک بسته بندی مناسب می‌تواند ارزش یک محصول را بالا ببرد. پس برای طراحی آن هزینه کنید، چرا که به‌ این ‌ترتیب می‌توانید محصول خود را با مبلغ بالاتری قیمت‌گذاری کنید.

 ۱۰ توصیه خلاقانه برای بسته بندی محصولات

1.  خلاق و منحصر به فرد باشید
2.  رنگ و قلمِ مناسبی برای متن انتخاب کنید
3. خواندن برچسب‌ها باید راحت باشد
4. از تصاویر استفاده کنید  
5.  بسته بندی محصولات باید با محصول مرتبط باشند
6.  از دستور زبان مناسب استفاده کنید
7.  بسته بندی محصولات را با کاربری آسان طراحی کنید
8. بسته‌بندی نباید به نظر ناخنک‌زده برسد
9. باز کردن بسته‌ بندی محصولات باید آسان باشد
10. سادگی را در بسته بندی محصولات از یاد نبرید

21 تیر 1396 نوشته : سپهری دسته : کارگاه ارتقا و بهبود غرفه

نظر شما درباره این محصول
برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ( ورود - ثبت نام )
;