با سلام - با سلام، جهان جای بهتری است

چطور متن ها می توانند برای شما فروش ایجاد کنند؟

 شما به خودتان و محصولتان اطمینان دارید, اما چطوری دیگران را متوقف کنیم و کاری کنیم به ما گوش دهند؟ مثال های فراوانی وجود دارد وقتی زمان زیادی ندارید تا توجه کسی را جلب کنید.به همین خاطر است که باید مزایای محصولتان را در یک جمله ی قدرتمند؛ جمعبندی کنید. یک جمله به شدت هدایت کننده و انگیزه دهنده است تا از شما خرید کنند.

 یک جمله خوب که مزایای محصول را در خود خلاصه کرده باید شنونده را به این فکر وا دارد : “من میخواهم بیشتر راجع به این محصول بدونم.”  این هنر است که بتوانید در یک جمله تمام آنچه را که مزایا مینامید ارایه دهید, شما اگر بتوانید با یک جمله مخاطبتان را هدف قرار دهید دیگر نیاز نیست به آنها بفروشید ,آنها خودشان از شما خواهند خرید.

زمانی که استیو جابز برای اولین بار میخواست آیپاد را رونمایی کند فقط گفت : “یک هزار آهنگ در جیبتان“… همین ! دیگر توضیحات دیگری لازم نیست ! عالی است، بسیار دلربا و انگیزشی ! من هم میخواهم بخرم.

 

بعضی وقت ها فقط یک شانس برای تاثیر گذاری دارید.
 پس درست به هدف بزنید و شانس را از آن خود کنید.

 اینجا 3 راه برای خلق جمله های پر منفعت محصولتان آماده کرده ایم برای فروش بهتر:

1.  احساسی اش کنید
2.  کوتاهش کنید
3.  از اعداد استفاده کنید

توضیحات هر یک از این عناوین در ادامه می آید.

 

 

1. احساسی اش کنید
چرا مردم به چیزی که میگویید باید اهمیت دهند؟ توجهشان را با چیزی که به آنها مربوط است بدست آورید. منفعت ایده را می فروشد, نه واقعیت. ایده شما برای مشتری اش چه کاری میکند؟ ازینکه از احساسات استفاده کنید نترسید. اغلب انگیزه خرید احساسی بسیار بیشتر از انگیزه خرید منطقی است.
مثال کلماتی که به احساسات مربوط میشوند : “مجانی” , “باورنکردنی” و “عظیم” …

مثلا اگر خمیر دندان می فروشید احتمالاً یکی از خصوصیات آن این است که حاوی فلوراید است. اما اگر بخواهید این ویژگی را به این صورت بیان کنید: «حاوی فلوراید» یا « پوسیدگی کمتر دندان» کمی کسل کننده به نظر می رسد می توانید به جای آن از این عبارت استفاده کنید:« با بوفو مسواک بزنید تا از مته دندانپزشک در امان باشید!» به این ترتیب شما یک ویژگی کسل کننده و تکراری را به با پیامی قوی بیان کرده اید و آنرا با ترس از کار دندانپزشک پیوند داده اید. آیا به نظر شما این از عبارت « حاوی فلوراید » موثرتر نیست؟

2.  کوتاهش کنید
واقعا- کوتاه. یعنی بیشتر از 10 یا 20 کلمه نباشد(کمتر بهتر است).یادتان باشد,وقت زیادی ندارید… .
اگر جمله گزارشی شما طولانی است, مردم ازش میگذرند قبل ازینکه بخواهند ادامه اش را بخوانند یا بشنوند.از اینکه از کلمات کمتر استفاده میکنید نترسید که تمام جزییات محصولتان شاملش نشود؛ بسیار بهتر است که 3 تا از ویژگی های برترش به خوبی شناخته شود تا همه ویژگی هایش به صورت گذرا خوانده شود. بعضی اوقات از سرمایه گذاران یا کارآفرینان راجع به ایده شان سوال میکنیم آنها حداقل در 5 دقیقه ایده شان را به صورت خلاصه شرح میدهند.

اگر کوتاه باشد ! زود میشنویم و بیشتر فکر میکنیم .

 

3. از اعداد استفاده کنید
اعداد اختصاصی بودن را القا میکنند. اطرافتان را نگاه کنید. عنوان های با اعداد بر جهانمان حکمفرماست. این ها مثال هایی از عنوان / تیتر یک جمله ای پرمنفعت و حاوی مزایاست که برایتان آماده کرده ایم :

– محصولات معتبر برای ورزشکاران حرفه ای
– سریع ترین مرکز فروش کتاب
– محصولی برای افزایش 50% حجم اتاقتان

هر جمله ای را که میسازید توسط اطرافیانتان تست کنید. تحقیق کنید کدامشان بیشترین تاثیر را در فروش دارند؟ بازخورد بگیرید و هرکدام بهتر بود آنرا انتخاب کنید تا دفعه بعد هرکسی پرسید دارید چیکار میکنید بهترین جواب را در کوتاه ترین زمان بدهید.

14 تیر 1396 نوشته : سپهری دسته : کارگاه ارتقا و بهبود غرفه

نظر شما درباره این محصول
برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ( ورود - ثبت نام )
; ;