با سلام - با سلام، جهان جای بهتری است

تحلیل غرفه "تابلوهای ویترای آرمتی"

لینک غرفه تابلوهای ویترای آرمتی

 

 

تحلیل نام غرفه

1️⃣ نام غرفه در افزایش تعداد بازدیدکننده از طریق جستجوی اینترنتی بسیار مهم است. یک راه مهم، یافتن کلمات انتخابی کاربران ایرانی هنگام جستجوی اینترنتی است که آن کلمات را در چه موضوعاتی و به چه میزانی استفاده کرده‌اند.
🛠 یک ابزار تخصصی، سایت گوگل ترندز (https://trends.google.com) است.

🔦 حال نام غرفه را بر اساس این ابزار بررسی می‌کنیم:
✔️کلمه «تابلو» بیشتر برای «تابلو فرش» جستجو شده است.
✔️عبارت «تابلوی ویترای»، به اندازه‌ای جستجو نشده است که خودش را آماری نشان دهد.

2️⃣ با بررسی کلمه «ویترای» به چند گزینه با بسامد زیاد جستجو می‌رسیم:
طرح ویترای (امتیاز 100)، ویترای روی شیشه (70)، نقاشی ویترای (50).
✔️«طرح ویترای» به طرح خام این هنر مربوط است اما دو کلیدواژه دیگر می‌تواند برای نام‌گذاری غرفه مهم باشد. مثلاً: ویترای آرمتی؛ نقاشی ویترای آرمتی.
عبارت‌های «ویترای روی شیشه» و «نقاشی ویترای» نشان می‌دهد که مخاطب به معنا و مفهوم این هنر توجه دارد و شاید در ذهنش این است که این هنر برای برخی ناآشناست

 

خلاصه معرفی غرفه

 

✅خوب است از «هنر ویترای» تعریفی ارائه شود.
 در طراحی سایت، بهترین جا قسمت «خلاصه» است، یعنی خلاصه معرفی غرفه و شعار تبلیغاتی آن. این خلاصه معرفی، طبق طراحی سایت باسلام، در صفحه «غرفه‌ها» دیده می‌شود. بنا بر این، مناسب است خلاصه معرفی غرفه، دو سطر باشد. در سطر اول، تا شش کلمه، ویژگی خاص غرفه ذکر شود تا در صفحه غرفه‌ها، کامل دیده شود و غرفه معرفی نیز گردد. و در سطر دوم، با یک عبارت، یک جمله یا یک بند (پاراگراف)، اطلاعات بیشتری ارائه شود.

✅ به نظرم در خلاصه معرفی این غرفه (نقاشی و تصویرسازی با تکنیک ویترای)، تعریف روشنی از هنر ویترای نیامده است و «ویترای» دوباره تکرار شده است. در حالی که باید ویترای، برای مخاطب تازه یا همه مخاطبان، معرفی شود. شاید برای سطر اول، «نقاشی روی شیشه و آیینه» بهتر باشد. و در سطر دوم تعریف معتبری از هنر ویترای بیاید تا در جستجوی «ویترای چیست» گوگلی در نظر گرفته شود. البته برای این منظور باید سطر دوم با عبارت «ویترا چیست» شروع شود.

✅ مواردی که در این قسمت و قسمت قبل درباره واژه‌ها و عبارت‌های قبلی گفته شد، درباره «آرمتی» نیز مطرح است. باید دید که «آرمتی» به چه معناست و آیا به افزایش بازدیدکننده‌های اینترنتی کمک می‌کند یا اساساً برای مخاطب سؤال‌برانگیز خواهد بود که آرمتی چیست و شاید در جایی از غرفه انتظار پاسخ پرسشش را داشته باشد. مشتری‌ها، همه از یک ویژگی منطقی یا احساسی برخوردار نیستند. بنا بر این ما بر اساس ارتباط‌هایی که در جهان واقعی داریم، باید این مسائل را در دنیای مجازی نیز در نظر بگیریم. آیا کسی از شما نپرسیده است: معنای آرمتی چیست؟

 

کاور

 

💢کاور تا حدودی هنر ویترای را نشان می‌دهد اما اگر تصویری بود که استفاده و کاربرد این تابلوها را در زندگی نشان می‌داد، مشتری‌ها احساس نیاز بیشتری به آن می‌کردند و شاید خریدارش هم می‌شدند. همین مشکل نیز در عکس‌های محصولات دیده می‌شود. اگر آن جا هم، حداقل در قسمت نگارخانه، اگر تابلوها روی میز و ... در کنار آدم‌ها باشد، برای بیننده یا مشتری جذاب‌تر خواهد بود.

💢 نکته بسیار بااهمیت درباره تصاویر، «سئو تصاویر» است که باید برای همه عکس‌هایی که غرفه‌دار در سایت می‌گذارد رعایت کند. برای عکس‌ها همان نامی را که  محصول دارد بگذارید و بعد بارگذاری کنید، نه این که عکس محصول، با نام‌هایی که رایانه یا موبایل شما گذاشته است، در سایت قرار گیرد.

 

تحلیل محصول

 

♨️ بحث‌های گذشته برای اسامی و عناوین تابلوها هم مطرح است. اگر در ابتدای همه نام‌های محصولات، «نقاشی ویترای» بیاید به قرار گرفتن در نتایج جستجوی ویترای خیلی کمک می‌کند. گفتیم که این عبارت جزو کلمات کلیدی (با امتیاز 50) جستجو شده از سوی کاربران است. مثال: نقاشی ویترای دختر پاییزی؛ نقاشی ویترای آینه ترنج.

♨️ در قسمت قبل، درباره تصاویر محصولات اشاره‌ای کردم. در این جا اضافه کنم که می‌توانید از عکس‌های ارسالی مشتری‌های قبلی هم استفاده کنید که محصولات شما را خریده و استفاده کرده‌اند.

♨️موضوع قیمت محصولات و رقابت با رقبا هم خیلی مهم است. به نظرم قیمت‌های فعلی با توجه به عکس‌های این تابلوها، زیاد نشان می‌دهد. شاید فروش با قیمت تمام شده و سود کمتر، برای این نوبت و کسب دوباره سرمایه اولیه و مطرح شدن تابلوها بهتر باشد. البته در این باره دقت بیشتری لازم است.

خلاصه معرفی

 

🔆 نکته خیلی خیلی مهم در محصولات:

نکته خیلی خیلی مهم در محصولات، کامل بودن قسمت «خلاصه معرفی» با حداقل یک جمله و نیز پر کردن «واژه‌های برجسته» است. فقط درباره واژه‌های برجسته این توضیح را بدهم که اگر محصولات این غرفه، تنها برچسب «تابلو» را داشته باشد، وقتی مشتری یا بیننده یک تابلو در یک غرفه دیگر، روی این برچسب کلیک کند تا دیگر تابلوهای بازار باسلام را ببیند، همه محصولات این غرفه، برای این بازدیدکننده سایت، فهرست می‌شود و چه بسا عکس خوب یا خلاصه معرفی جذاب یکی از محصولات این غرفه، آن مشتری را جذب می‌کرد و به دیدن آن محصول یا کل غرفه و دیگر محصولات می‌کشاند که نتیجه آن، افزایش احتمال فروش محصول یا محصولات است.

 

محتوای غرفه

 

📌متن‌ها، حداقل بدون غلط املایی باشند. اگر درباره واژه‌ای شک دارید، حتماً بررسی کنید. این موضوع برای نویسندگان و ویراستاران هم پیش می‌آید. یک راه اینترنتی، مراجعه به سایت «واژه‌یاب» است:
 https://www.vajehyab.com/

📌متن‌ها را ساده و روان بنویسید. خودتان را فقط مخاطب ندانید که به موضوع آگاه هستید و معنای جملات را می‌فهمید. به مخاطبی فکر کنید که درباره این موضوعات هیچ نمی‌داند. مطالب علمی را هم می‌توان ساده و با اصطلاحات نه‌چندان عمیق گفت و نوشت.

📌در متن‌ها از کلمات کلیدی و مرتبط با موضوع غرفه و محصولات، استفاده کنید. مثلاً برای غرفه آرمتی، به دلیل هنر ویترای می‌توان برای نمونه از این کلمات استفاده کرد: هنر نقاشی روی شیشه، اسامی مواد و ابزاری که در این هنر به کار می‌رود، نقاشی روی کریستال، نقاشی روی آینه، شیشه نگاری، طرح ویترای و ...در این جا هم حتماً از گوگل ترندز کمک گرفته شود.

📌خوب است که نگارخانه این غرفه خالی نیست. برخی از پیشنهادهایی که مطرح شد، مانند تصاویری از استفاده‌های جذاب ویترای، این جا هم جای مطرح کردن دارد.

 


 

09 خرداد 1396 نوشته : سپهری دسته : کارگاه ارتقا و بهبود غرفه

نظرات سایر کاربران
علی محمدقاسمی
علی محمدقاسمی
علی محمدقاسمی
سلام. دست مریزاد. خیلی پست خوبی بود. به نظرم تحلیل فروشگاه‌ها می‌تونه در آینده نزدیک به عنوان یک درخواست پرتکرار از طرف فروشنده‌ها در باسلام رشد کنه.
خیلی حرکت خوبیه و مشتاق دیدن تحلیل‌های بعدی شما هستم.
البته نکات و مشکلاتی هم در این متن هست (مثل استفاده از اموجی‌ها و روان نبودن متن در بالاترین سطح ممکن) ولی فایده و جذابیت ش بر این خرده اشکالات می‌چربه. 😁
نظر شما درباره این محصول
برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ( ورود - ثبت نام )
;