با سلام - با سلام، جهان جای بهتری است

اهمیت «خلاصه معرفی»

 

یکی از نکات مهمی که باید غرفه داران بازار باسلام به آن دقت کنند، بازاریابی محتوایی (متن و تصویر و فیلم) است؛ زیرا متن‌ها، تصاویر و فیلم‌ها، نه تنها از نگاه مشتریان و موتورهای جستجوگر اینترنتی مانند گوگل دور نیستند که برای آن‌ها خیلی مهم و مؤثر اند. این موضوع گسترده است و به تدریج در مجله باسلام به ابعاد کوچک و بزرگ آن‌ها اشاره می‌شود. امروز به بهانه اهمیت قسمت «خلاصه معرفی» یادداشت خیلی کوتاهی بخوانید.

شما در دنیای واقعی، وقتی محصولی را معرفی یا تبلیغ می‌کنید، چگونه عمل می‌کنید؟ آیا به آن چه در ذهن مشتری نسبت به محصول شما و محصولات مشابه آن می‌گذرد اهمیت نمی‌دهید؟ آیا از واژه‌ها و کلماتی استفاده نمی‌کنید که برای او آشناست و معنایش را به خوبی می‌فهمد؟
در دنیای مجازی و اینترنتی هم همین گونه باید عمل کرد.

 خلاصه‌ای بنویسید که :
-نشان دهد محصول شما با محصولات مشابه چه تفاوتی دارد
- چرا باید آن را خرید
-مواد اولیه یا قطعات آن چه ویژگی‌هایی دارد که باعث اطمینان خاطر مشتری می‌شود
-با کلماتی محصول را معرفی کنید که معمولاً مشتری‌ها با همان کلمات این محصولات را جستجو می‌کنند تا در نتیجه از طریق موتورهای جستجوگر (مانند گوگل) به سراغ این محصول بیایند، و ...

نکته مهم:
- بر اساس طرح فنی سایت، تا 155 کاراکتر (حدود 25 تا 30 کلمه) از متن خلاصه معرفی، زیرنویس نام محصولات در جستجوی اینترنتی می‌شود؛ یعنی اگر کسی مثلاً در گوگل کلمه «کیف پول نمدی» را جستجو کند، وقتی گوگل محصولی از باسلام را با این نام نشان دهد، 155 کاراکتر اول متن خلاصه معرفی را زیر عنوان می‌آورد. در این صورت روشن است که ممکن است مخاطب گوگل با این توضیح قانع شود یا برایش جذاب باشد و بر روی عنوان کلیک کند و صفحه محصول را ببیند و این یعنی افزایش احتمال فروش.

 

چند نمونه خلاصه محصول مناسب:

شال کمر پشم شتر ، چرخ ریسندگی چَرَ 9 ،  باقلوا رشته لبنانی (نارگیلی) ،  روغن کندش ، روغن زرد حیوانی
.

24 تیر 1396 نوشته : سپهری دسته : کارگاه ایجاد و مدیریت غرفه

نظر شما درباره این محصول
برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ( ورود - ثبت نام )
; ;