با سلام - با سلام، جهان جای بهتری است

تحلیلی کوتاه در امتیازها و عملکرد تیم های شرکت کننده در تازه نفس‌های دوره 2

دومین دوره از طرح تازه نفس‌ها 83 غرفه در قالب چهار تیم شرکت داشتند. تیم‌های اوج، همیاران، حس پرواز و پیشتازان.
برگزیده نهایی تیم اوج شد و این در شرایطی اتفاق افتاد که تیم همیاران تا آخرین لحظات به نظر جلو می‌رسید. تحلیلی کوتاه داریم بر آنچه که اتفاق افتاد:

 

عملکرد تیم ها:

 

تیم اوج:

این تیم به کاپیتانی غرفه رنگین کمان توانست با اختلاف امتیاز اندکی رتبه اول را کسب کند. تقریبا تمامی غرفه‌هایی که این گروه را تشکیل داده بودند از صنایع دستی  بودند به غیر از دو سه غرفه که از سایر بازارچه‌ها بودند. همچنین غرفه‌هایی که به این تیم پیوسته بودند از میان غرفه‌های تازه تاسیس و بدون تراکنش قبلی بودند.

 

تیم همیاران:

این تیم هماهنگی خوبی بین غرفه‌دارهای اعضایش توانسته بود برقرار کند. از دلایل مهم این اتفاق آشنایی داشتن غرفه‌های این تیم از قبل با یکدیگر بود. تیم همیاران به کاپیتانی غرفه وجیسنک و غرفه دستسازه های چرمی هلیا تجربه موفق و خوبی در دوره قبل داشتند و با شناختی که از بازار داشتند توانستند به تراکنش‌های خوبی هم برسند.

 

حس پرواز:

حس پرواز، برگزیده دوره اول بود با کاپیتانی غرفه صنایع غذایی آویسا. آرایش تیمی دوره دوم این تیم تغییرات گسترده‌ای داشت و غرفه‌های تازه‌ای به این تیم پیوسته بود. در ارزیابی‌ها می‌شود گفت: در مجموع امتیاز تیمی، نقش غرفه صنایع غذایی آویسا، نقش پررنگی بوده و سهم بسزایی در مجموع امتیازها داشت.

 

پیشتازان:

تیم پیشتازان با کاپیتانی غرفه رهابافت از پرتلاش‌های این دوره بود. اعضای این تیم عمدتا غرفه‌های صنایع دستی و تازه نفسی بودند  که خیزهای بلندمدت‌تری برداشته‌اند.

 

ضریب هایی که برای غرفه‌های صنایع دستی در نظر گرفته شده بود:

 

 هم  غرفه‌دارها و هم ما می‌دانستیم که بحث فروش در صنایع دستی سخت‌تر و پیچیده‌تر از بازارچه موادغذایی است. در دوره اول ضریب بازارچه مواد غذایی و صنایع دستی یکی بود و بعضی غرفه‌دارهای صنایع دستی شوخی و جدی می‌گفتند: رقابت غذا و هنر!

با مشورت و همفکری غرفه‌دارها تصمیم بر این شد که برای هر چه کمتر کردن این فاصله، ضریب 2 برای صنایع دستی در نظر گرفته شود و ضریب 1.5 برای هم بازارچه‌های مواد غذایی.

ولی تجربه این دوره نشان داد که این ضریب هم چندان کمکی به صنایع دستی نکرد. با وجود اعمال ضریب‌ها تیم همیاران در رده بالاتری قرار می‌گرفت ولی آمار نهایی و نمودارها برگزیده نهایی را اوج اعلام می‌کرد.

 تیم اوج چه راهبردی برای خودش انتخاب کرده بود؟

 

برگ برنده تیم اوج و صنایع  دستی‌ها

 

 تیم اوج و کاپیتان آن به خوبی از ظرفیت غرفه‌های تازه تاسیس و امتیاز آنها توانست استفاده کند. ما در این تیم شاهد 8 غرفه بودیم که در لحظه شروع حتی یک تراکنش هم نداشتند و پس از پایان دوره هر کدامشان بیش از 4 تراکنش در غرفه‌شان ایجاد شده بود.

حتی 2 غرفه از این 8 غرفه هم امتیاز راه‌اندازی گرفته بودند و امتیاز همین غرفه‌ها باعث شد اوج بر دیگر تیم‌ها پیشی بگیرد.

 

تغییر به نفع غرفه‌دار و تیم

 

 تجربه هر دوره قطعا به کار دوره بعد می‌آید. در هر دوره شناخت باسلام و غرفه‌ها از ظرفیت‌هایشان بیشتر می‌شود. قوانین و اصولی که برای هر دوره گذاشته می‌شود تغییرناپذیر نیست. هر جا احساس کردید می‌شود حرکت بهتری انجام داد آن را پیشنهاد دهید. ما امیدواریم بازی‌ها و مسابقه‌های درون باسلامی روزی با کمترین دخالت باسلام صورت بگیرد. و از 0 تا 100 طراحی و اجرایش با صاحبان اصلی بازار اجتماعی سلام یعنی غرفه‌دارها صورت بگیرد.

12 دی 1396 نوشته : باسلام دسته : تحلیل غرفه , بازی های استراتژیک

نظرات سایر کاربران
Abbasi
Abbasi
Abbasi
تحلیل تون از تیم همیاران، تحلیل کاملا منطقی و استراتژیک بود، آشناییت! !😞
بقیه تحلیل ها هم با این رویکرد انجام دادید؟!
موفق باشید.
سیده سمیه موسوی
سیده سمیه موسوی
سیده سمیه موسوی
تحلیل خیلی خوبی بود ممنون
شاید افرادی باشن که تلاش ما رو باور نکنن ، یا فکر کنن ما با آشناییت بالا رفتیم ، اما من به هماهنگی و تلاش تیم اوج افتخار می کنم
از اول همه ی امتیاز ها وضرایب مشخص شده بود ، افراد معترض با یه حساب و کتاب سر انگشتی هم می تونن به نتیجه مسابقه اعتماد کنن
Abbasi
Abbasi
Abbasi
خانم موسوی جان،نظر بنده اصلا در رابطه با تیم شما نیست. بنده هم موفقیت شما را تبریک میگم. و باور دارم حتما با تلاش و پشتکار خودتون تونستید این موفقیت را کسب کنید.
بنده نقدم به تحلیل نوشته های این صفحه است که اصلا هیچ نکته اصولی و تحلیل منطقی در رابطه با نوع عملکردها درش نیست مخصوصا ،تحلیل تیم همیاران!!(آشناییت افراد! )
اصلا به استراتژی تیم ها اشاره نشده و هیچ نکته راهبردی نداره....

کماکان اینکه برای بنده اصلا برنده شدن یا نشدن مساله ای نبود که بخوام اینجا! به ضرایب و امتیازها اعتراض داشته باشم.
نظر شما درباره این محصول
برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ( ورود - ثبت نام )
; ;