با سلام - با سلام، جهان جای بهتری است

این همهه پول برا یه بیلبورد !!!

 

اگر به لیست آرزو های کارآفرین ها نگاه کنید. یک تبلیغ بر روی بیلبورد ، یک برنامه تلوزیونی باحال و یا یک قرعه کشی با جایزه های عجیب ! فرقی نمیکند، بالاخره ریشه های این تفکر را پیدا میکنید که کسب و کار ها بر روی بیلبورد پول پارو میکنند.


راستش را بخواهید زهی خیال باطل ! آخرین باری که چشمتان را یک بیلبورد گرفت چه زمانی بود ؟ آخرین باری که در زمان تبلیغات تلوزیون گوشی خود را چک نکردید کی بود ؟! احتمالا گوشی تان شارژ تمام کرده بوده یا کنترل فاصله اش بسیار زیاد بوده !! آخرین باری که در حین رانندگی از تلفن همراه خود استفاده نکردید کی بود ؟! امیدوارم متوجه شده باشید .


قانون عرضه و تقاضا را به یاد می آورید ؟ همان که میگوید قحطی باعث گرانی میشود ! ماجرای هزینه های سرسام‌آور بیلبورد های محیطی و تبلیغات های تلوزیونی نیز همین است . صاحبان کسب و کار ها فراموش میکنند باید قدر توجه مخاطب را بدانند ، به جای آن پول خود را به واسطه های بیشمار می دهند تا مخاطب را با وعده ،وعید به کسب و کارشان جذب کنند!

 

فرض کنید شما میخواهید 10 هزارتومان پول تبلیغ بدهید ، کدام بهتر است :

 

  • -  10 هزارتومان به شرکت تبلیغاتی بدهید که او 6 هزارتومان آن را به چاپخانه فلان بدهد که تراکتی برای شما چاپ شود و خوشبینانه دو مشتری جذب کنید

  • -  10 هزارتومان به 2 مشتری بدهید تا خدماتتان را امتحان کند .

  • صحبت را به درازا نمیکشم . اگر شما کسب و کاری دارید ، الان توجه مخاطب شما در تلفن همراه اش است . مثالی که همیشه میزنم . تلفن همراه همانند تلوزیون هست و شبکه های اجتماعی همانند شبکه یک ، دو ، سه و ... تلوزیون هستند . همانطور که الان تبلیغات در تلوزیون هزینه ی بالایی دارد . شبکه های اجتماعی نیز یک روز گران میشوند و باید دوباره دنبال توجه مردم در جایی دیگر باشید .


    مطلب بعدی این موضوع را در اینجا میتوانید بخوانید.
20 شهریور 1396 نوشته : سهیل قیصر

نظر شما درباره این محصول
برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. ( ورود - ثبت نام )
;