پاستای گیاهی ساده با ماکارونی سفید و سس گوجه


7,475

باسلام | Basalam - پاستای گیاهی با سس گوجه و ماکارونی سفید

خوشمزه، سریع و راحت بودن سه ویژگی شاخص یک غذای خوب است. مخصوصا برای روزهایی که وقت کمی داریم یا بچه‌ها گرسنه‌اند و منتظر غذا.

این‌بار می‌خواهم طرز تهیه یک پاستای بدون گوشت با سس گوجه را برای‌تان بنویسم که در کمتر از نیم ساعت آماده می‌شود و با وجود سادگی‌اش، خیلی خوشمزه است. حتی اگر تصمیم به گیاهخواری ندارید، این پاستای ساده ولی خوشمزه را امتحان کنید.

مواد لازم برای پاستای گیاهی با سس گوجه (۲ نفره)

باسلام | Basalam - مواد لازم برای پاستای گیاهی با سس گوجه

طرز تهیه پاستای گیاهی با سس سیر و گوجه

  1. هم‌زمان که توی قابلمه آب را به جوش می‌آوریم، سس سیر و گوجه را آماده می‌کنیم. برای این کار، پیاز خرد شده را توی کمی روغن شحم گاو تفت دهید. بعد سیر رنده‌شده و زردچوبه را اضافه کنید. کمی بعد رب گوجه را هم اضافه کنید و تفت دهید. من به ازاء دو تا گوجه‌ فرنگی متوسط یک قاشق مرباخوری رب گوجه زدم.
  2. حالا نوبت به خود گوجه فرنگی می‌رسد. گوجه را با غذاساز یا رنده، پوره کنید و به سیر و پیاز اضافه کنید. بعد نمک و فلفل و کمی پودر کاری و پودر سیر بریزید. حالا در ظرف را ببندید تا با حرارت کم، ریزریز جوش بخورد.
  3. سس گوجه خیلی زود آماده می‌شود. لازم نیست خیلی غلیظ شود. همین که آب گوجه تبخیر شود کافی است. در آخر پخت، ریحان خرد شده را به سس‌ها اضافه کنید.
  4. توی این فاصله می‌رویم سراغ ماکارونی سفید. ماکارونی سفید طعمی بسیار شبیه اسپاگتی‌های معمول را دارد، با این تفاوت که مواد افزودنی، رنگ، و گلوتن صنعتی ندارد.
  5. ماکارونی را توی قابلمه آب جوش که کمی به آن زردچوبه و نمک و روغن زده‌اید بریزید تا نرم شود. روی بسته ماکارونی نوشته سه دقیقه زمان پخت کافی است. ولی چون ما قرار نیست آن‌ را دم بزنیم، به جای سه دقیقه حدود ده دقیقه صبر می‌کنیم تا خوب نرم شود.
  6. وقتی مغز رشته‌های ماکارونی‌ها نرم شد، با آب خنک آبکش کنید و بگذارید آبش برود.
  7. حالا توی یک تابه بزرگ کمی روغن زیتون بریزید و قبل از اینکه خیلی داغ شود، پاستا را توی آن تفت دهید. پاستا را چند دقیقه با حرارت زیاد، دائما تفت بدهید تا کاملا بپزد. حدود پنج شش دقیقه کافی است برای اینکه از حالت خامی دربیاید. دقت کنید که اگر بیشتر از این تفت بخورد نرم و خمیری می‌شود.
  8. حالا سس گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و دو سه دقیقه هم همراه با سس حرارت دهید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند. پاستای شما آماده‌ است و می‌توانید در ظرف مورد علاقه‌تان سرو کنید.

پاستای گیاهی با سس گوجه چه طعمی دارد؟

اگر همیشه ماکارونی را با گوشت چرخ کرده درست می‌کردید احتمالا به طعم این پاستا خوش‌بین نباشید، ولی باید بگویم برخلاف انتظار این ماکارونی خیلی خوش‌طعم است و تا به حال آدم‌های مختلفی با سلیقه‌های متفاوت آن را پسندیده‌اند.

باسلام | Basalam - پاستای گیاهی با سس گوجه و ماکارونی سفید

معمولا ماکارونی را با سالاد یا ماست و خیار می‌خوریم، پیشنهاد می‌کنم این بار این پاستا را با سرکه بالزامیک خرما تست کنید. طعمش خیلی خاص و ویژه می‌شود. سرکه بالزامیک خرما ترش و کمی شیرین است.

طرز تهیه غذاهای ساده دیگر از همین نویسنده



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
4 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
anahita
anahita
5 سال قبل

بسیار عالی ،ولی به نظرم چون گوشت نداره سویا میتونه تو ترکیب این مواد عالی تر کنه طعم این غذا رو?

حسام الدین صمدی
حسام الدین صمدی
5 سال قبل

با سلام به با سلامی های عزیز
به نظر من عالیه. با استفاده بیشتر از غذاهای گیاهی سلامتی بیشتری نصیبمون میشه.
به غرفه ما هم سری بزنید. محصولات سلامتی درمانی صمدی اسم غرفه من هست.

طب اسان
طب اسان
5 سال قبل

خیلیییی خووووووووبببببه

سلامتکده ریحان
سلامتکده ریحان
5 سال قبل

عالی این #ماکارانی حتما امتحان کنید
اگه تمایل داشتید از #غرفه ما تهیه کنید???

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x