نکته‌های مهم فروشندگی لباس و پوشاک در اینترنت


2,203

اگر در بازار اجتماعی باسلام محصولات پوشاکی و دوخت و دوزتان را می‌فروشید، چه کارهایی باید انجام بدهید تا محصول خوب شما آن طور که هست معرفی شود؟ هر محصولی متناسب با راسته‌ و بازارچه‌ای که در آن قرار گرفته، نیاز به ریزه‌کاری‌هایی در معرفی دارد که ممکن است بقیه محصولات نیازی به آن نداشته باشند. از جمله این محصولات پوشاک است که برای فروش اینترنتی نیازمند نکته‌های مخصوص به خودش است. رعایت بعضی نکته‌های مهم فروشندگی لباس و پوشاک در اینترنت باعث جلب اعتماد  مشتری می‌شود تا خریدی لذت بخش و راحت را تجربه کند.

ما در اینجا به راهکارهای اشاره می‌کنیم که لازم است غرفه‌دارهای محصولات پوشاک آن را رعایت کنند. 

به روز کردن قیمت‌ها و موجودی 

خب! این یک توصیه عمومی است که فقط مخصوص پوشاک نیست. با به روز کردن قیمت‌ها و موجودی، از کنسل شدن سفارش‌ها جلوگیری کنید تا غرفه‌تان امتیاز منفی نگیرد. کنسل شدن یک سفارش تجربه تلخی برای مشتری است. 

البته در صورتی که موجودی را دقیق وارد کرده باشید، بعد از هر سفارش به صورت سیستمی در سایت بازار باسلام موجودی کم می‌شود و امکان سفارش دادن بعد از تمام شدن موجودی نیست. اما اگر به غیر از فروش اینترنتی، محصولی را حضوری هم فروختید عدد محصول غرفه را هم اصلاح کنید.  

 نام‌گذاری دقیق و کامل 

نام‌گذاری دقیق، کامل و گویا برای یک محصول هم البته که توصیه‌ای عمومی است. اما در پوشاک حساسیت بیشتری دارد. مثلا سویق کودک تقریبا اسم کامل و مناسبی برای همان محصول است اما لباس کودک چه؟ اسم‌هایی مثل لباس دخترانه، لباس کودک، پیراهن و … کامل نیستند و لازم است برای پوشاک جزئیات بیشتری داده شود. مثلا لباس کودک نیم آستین پنبه‌ای (سن 3 تا 5 سال). البته آنقدر هم طولانی نباشد که باعث گیج شدن مخاطب شود. توضیحات بیشتر را می‌توانید در خلاصه معرفی بیاورید. 

از اینجا: شش راه برای تبدیل اسم محصول از خوب به عالی 

 عکس مناسب، بهترین و گویاترین راه معرفی پوشاک 

یک عکس مناسب از پوشاک، که از زاویه‌های مختلف، وضوح خوب، بافت پارچه، دکمه و زیپ، پشت و روی لباس و … گرفته شده باشد کار چندین صفحه معرفی را انجام می‌دهد. توجه داشته باشید که همان رنگی که در غرفه می‌گذارید، باید ارسال کنید. اگر از یک محصول پوشاک چندین رنگ و یا سایز دارید، می‌توانید به تعداد رنگ‌ها و سایزها محصول تعریف کنید. 

از اینجا: فوت و فن‌ها و استانداردهای عکاسی از محصول در بازار باسلام  

 

سفارشی سازی با کمک خدمات مشتریان 

سفارش گرفتن پوشاک و بافتنی‌ها برای سایزها و رنگ‌های مختلف امری رایج است. اگر فکر می‌کنید نیاز به هماهنگی بیشتری با مشتری دارید تا سفارشش را دقیقا مطابق میلش آماده کنید می‌توانید از پشتیبانی و خدمات مشتریان باسلام کمک بگیرید. تیم پشتیبانی در روزهای کاری از ساعت 8 تا 17 همراه شماست. امکان پیام مستقیم به غرفه‌دار در برنامه‌های باسلام است و به زودی در اختیار غرفه‌دارها و مشتری‌ها قرار می‌گیرد. 

 بالاتر قرار دادن محصولات جدید و مناسب فصل 

با اپلیکیشین غرفه من، این امکان در اختیار غرفه‌دار است که چینش محصولاتش را مدیریت کند. طبیعی است که در فصل‌های سرد مشتری‌ها دنبال لباس گرم هستند. بالاتر قرار دادن و دسترسی بهتر به محصولات جدیدتر و مناسب فصل برای پوشاک احتمال دیده شدن را بیشتر می‌کند.  

 تنوع بخشی به محصولات پوشاک و به روز بودن 

اگر شما تولیدکننده پوشاک و بافتنی و … باشد حتما طیف متنوعی از محصولات را تولید می‌کنید. استفاده از رنگ‌ها و سایزها و مواد اولیه مختلف مثل نخ‌ها، پارچه‌ها، کاموا و .. باعث می‌شود خروجی کارهای شما هم متنوع باشد. این تنوع را در غرفه‌تان نشان بدهید و به مشتری‌ها قدرت انتخاب بیشتری بدهید.  

به روز بودن و آوردن مدل‌های جدید بخصوص در پوشاک کودکان در جذب مشتری بسیار موثر است.  

 استفاده از تگ‌گذاری مناسب، کلمات کلیدی 

تگ‌گذاری‌ها یا همان برچسب‌ نقش موثری در پیدا شدن محصول در جستجوی درون سایت دارد. وقتی مشتری محصولی را می‌بیند، محصولات مرتبط هم به او نمایش داده می‌شود. با تگ‌گذاری دقیق شانس پیشنهاد داده شدن آن محصول بالاتر می‌رود. 

 محصولات پوشاکی، نیازمند معرفی و توضیح بیشتر است 

حالا که مشتری شما غیرحضوری است و نمی‌تواند جنس لباس و ویژگی‌هایش را با دست لمس کند برایش سنگ تمام بگذارید. علاوه بر نام‌گذاری کامل و دقیق و عکس گویا، توضیحات کافی درباره جنس، قابلیت شستشو، نکته‌های مهم و … برای لباس‌های بافتنی میزان کاموای استفاده شده، میزان ضخامت، نرمی یا زبری، آستر داشتن یا نداشتن و … خلاصه بدون اینکه مبتلا به زیاده‌گویی و توضیحات غیرضروری شوید، معرفی کاملی از محصول پوشاک انجام دهید. به طوری که مشتری از هر جهت آگاهانه خریدش را انجام دهد. 

  جای شما هم در بخش پیشنهاد ویژه است 

بخش پیشنهاد ویژه در صفحه اول سایت را دیده‌اید؟ بخشی که ویژه‌ترین و جذاب‌ترین تخفیف‌های باسلام در آن قرار می‌گیرد و هر روز 4 محصول به طور ویژه در آن معرفی می‌شود. اگر فکر می‌کنید محصولی با این شرایط دارید و دوست دارید در بخش پیشنهاد ویژه صفحه اول بیاید، از لینک زیر ثبت نام کنید. توضیحات بیشتر را هم همان جا بخوانید! 

ثبت نام برای شرکت دادن محصول در بخش پیشنهاد ویژه + شرایط

 

 



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهارگالری
بهارگالری
5 سال قبل

بسیار عالی بود. برای من هم که غرفه زیورآلات دارم مفید بود.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x