شامپو گیاهی؛ محافظِ موهای من


10,786

بازار باسلام - basalam - پیشنهاد محصول - شامپوی گیاهی

شامپو تأثیر شگفت‌انگیزی بر مو دارد. استفاده از یک شامپوی مناسب می‌تواند بسیاری از مشکلات پوست و مو را حل کند. اگر شما هم به فکر سلامت موهایتان هستید باید به دنبالِ یک غذای کامل برای آن باشید.

از گل سرشور تا شامپو

سال ۱۹۳۰ شامپو برای اولین بار تولید شد، از آن روز تا به حال شامپو پرفروش‌ترین محصول بهداشتی جهان است. روزگاری که شامپو به بازار ایران وارد نشده بود مردم از گل سرشور، سدر، کتیرا و چوبک برای شستن موهایشان استفاده می‌کردند، برای خوش‌حالت کردن و براق کردن موهایشان هم به سراغ محصولات طبیعی و گیاهی دیگر می‌رفتند. هنوز هم بسیاری معتقدند که طبیعت بهترین تقویت‌کننده‌ها، نرم‌کننده‌ها و خوشبوکننده‌های مو را در خود دارد و به جای استفاده از محصولاتِ شیمیایی برای داشتنِ موهای سالم و زیبا باید از طبیعت کمک گرفت.

بازار باسلام - basalam - پیشنهاد محصول - شامپوی گیاهی

ویژگی‌های یک شامپوی خوب

حتماً برایتان پیش آمده که در دنیای در دنیای هزار رنگ شامپوها به دنبال یک شامپوی مناسب باشید، شما قصد دارید هزینه کنید و حفاظت از مو و پوست سرتان را به یک شامپو بسپارید، اما یک شامپوی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

متخصصان پوست و مو اتفاق نظر دارند، شامپوی خوب شامپویی است که:

  • بتواند موها را تمیز کند؛ یعنی قدرت پاک‌كنندگى ملایمى داشته باشد
  • موها را زیبا کند؛ یعنی موها بعد از شسته شدن بدرخشد، تلالو داشته باشد، نرم و خوش‌حالت شود.
  • عطرِ خوشش روی موها باقی بماند؛ به صورتی که عطرش ملایم باشد و ایجاد حساسیت نكند.
  • كاربرد آسان و توزیع مناسب روى پوست سر داشته باشد. پس از مصرف آن، موى مرطوب آسان شانه شود.
  • پس از مصرف آن موهاى خشک حالت‌پذیرى مناسب داشته باشند.

می‌گویی برویم شمال، من موهایم را وز می‌کنم، می‌گویی راه کویر در پیش گیریم، من موهایم را صاف می‌کنم، می‌گویی بمانیم درون خانه، من موهایم را باز می‌کنم تا تو ببافیشان و عطرش در مشامت تا ابد باقی بماند.

موهای من چه وز، چه لخت و چه موج‌دار، نشانه عاشقی من و توست. و من برای خوش حالت بودنش، خوشبو بودنش، براق و نرم بودنش تلاش می‌کنم. آخر موهای من نشانه عاشقی من و توست.


مو و مشکلات فراوان

حتماً شما هم افرادی که از شوره سر رنج می‌برند یا مدام پوست سرشان را می‌خارانند دیده‌اید. شوره سر یکی از شایع‌ترین مشکلات مو در میان خانم ها و آقایان است. پزشکان می‌گویند گاهی خارش سر، نوعی واکنش اعتراضی پوست به شامپو یا مواد شیمیایی استفاده‌ شده است و اگر از شوره سر جلوگیری نشود، در ادامه علاوه بر افزایش خارش‌ سر، ریزش مو و کم شدن موی سر را هم به دنبال دارد. می‌توان گفت استفاده از یک شامپوی مناسب می‌تواند بسیاری از مشکلات پوست و مو را حل کند.

بازار باسلام - basalam - پیشنهاد محصول - شامپوی گیاهی

شامپوی خارجی یا ایرانی؟

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که استفاده از یک محصول آرایشی و بهداشتی خارجی را به محصول وطنی ترجیح می‌دهید و معتقدید میانِ شامپوی خارجی و شامپوی ایرانی تفاوت از زمین تا آسمان است. اما خوب است بدانید دکتر گلشنی دبیر انجمن پوست و مو و زیبایی (1397) این باور را یک تصور دور از واقعیت می‌‌داند.

او می گوید: «در فرمولاسیون و نحو ساخت شامپوهای ایرانی و خارجی تفاوت چندانی وجود ندارد. از آنجا که اغلب شامپوهای ایرانی استانداردهای بهداشتی را دارند نمی‌توان بین شامپوی ایرانی و خارجی از لحاظ کیفی تفاوت قائل شد. شامپوهای تولید داخل از کیفیت مطلوبی برخوردارند».

بهترین شامپو برای من

اما بهترین شامپو کدام است؟ چون موها متفاوت هستند و شامپوها مختلف، نمی‌توان نسخه‌ای واحد برای همه افراد پیچید. کارشناسان پوست و مو معتقدند بهترین راه برای انتخاب درست، امتحان کردن انواع شامپو و در نهایت انتخاب مناسب‌ترین آن‌هاست. از طرفی برچسب روی شامپوها به معرفی ترکیبات موجود در آن می‌پردازد که مطالعه آن می‌تواند ما را در شناخت محصول یاری دهد.

بازار باسلام - basalam - پیشنهاد محصول - شامپوی گیاهی

یک انتخابِ طلایی

حالا که متوجه تأثیرِ شگفت‌انگیز شامپو بر مو شده‌اید وقت آن رسیده که نوعِ موی خود را بشناسید و به دنبالِ یک غذای کامل برای آن باشید. در بازار اجتماعی باسلام انواع شامپوها موجود است. غرفه‌دارن این بازار اینترنتی انواع شامپوهای طبیعی مانند شامپو گیاهی چهل‌گیاه، بابونه، جنسینگ، عسل، ضد شوره، کراتینه، ذغال و… را برایتان تدارک دیده‌اند.

نکته قابل توجه این‌که هنگام خرید از این بازار آنلاین شما می‌توانید مستقیم با غرفه‌دار شامپوی مورد نظرتان ارتباط بگیرد، نسبت به ترکیبات و ویژگی‌های شامپو پرس‌و‌جو کنید و حتی راهنمایی و مشورت بگیرد. تجربه خریداران دیگر هم در یک انتخاب درست کمک حالتان است.

با شامپوهای گیاهی باسلام، موهایتان را به یک ضیافت دعوت کنید



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشاور خانواده
مشاور خانواده
5 سال قبل

جالب بود. ممنون

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x