حذف تخفیف‌های پستی و تغییرات یه کاسه


535

ماشین پست

پس از بررسی‌های زیاد درباره تاثیر رشد و راهکارهای جایگزین، از نیمه مهرماه تمامی تخفیف‌های پستی برداشته می‌شود. البته در فاکتورهایی که با پست سفارشی در طرح یه کاسه ثبت می‌شوند از ۴۰ درصد تخفیف در هزینه ارسال بهره‌مند می‌شوند.

تخفیف‌های پستی از زمان شروع کار باسلام، همواره گزینه‌ای جدی و پای ثابت هزینه‌های تبلیغات باسلام بوده است. باسلام مفتخر است که در طول بیش از یک‌سال تمامی هزینه‌های پستی را به غرفه‌دارها برگردانده است. تلاش باسلام این بوده که بدون پیچیدگی‌های اداری مالی، در هنگام تسویه حساب، هزینه پست را به طور کامل به غرفه‌دار برگرداند. و حتی در بسیاری موارد مثل هزینه پیک و باربری و .. با اعتماد کامل به غرفه‌دار هزینه اعلام شده توسط غرفه‌دار را بدون سند رسمی پذیرفته است. ولی سوال اینجاست که تاثیر این تخفیف‌ها بر رشد بازار چه بوده؟

تاثیر تخفیف پستی بر رشد بازار

تحلیل‌های دقیق بر روی رفتار مشتری در سایت، به ما نشان می‌دهد تخفیف‌های پستی عامل رشد قدرت‌مندی نیست. یعنی نسبت به هزینه و سرمایه‌ای که از طرف سایت باسلام به مشتری‌های شما داده می‌شود آورده قابل توجهی ندارد. البته تاثیر تخفیف پستی به طور کلی قابل انکار نیست ولی در مقیاس بزرگ‌تر و با توجه به کل بازار، تخفیف پستی کارکرد لازم را نداشته است.

اکنون بازار باسلام در شرایط حساسی قرار گرفته است. التهابات بازار و شرایط سخت اقتصادی خارج از پیش‌بینی‌های کسب و کارها و همچنین باسلام بود. شرایطی که بسیاری از فعالان اقتصادی را ناچار به تجدیدنظر در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها کرد. این شرایط سخت اقتصادی بر غرفه‌دارها و در نتیجه بر باسلام بی‌تاثیر نبوده است و باسلام برای عبور از این شرایط دشوار نیاز به هدف‌گذاری‌های دقیق‌تر و هوشمندانه‌تری دارد.

افزایش بازدیدها و ورود کاربرهای جدید

البته تحلیل‌ها و آمارها، نتیجه جالب دیگری را نیز به ما نشان می‌دهد. روزانه تعداد بسیار زیادی مشتری بالقوه از موتورهای جستجو و گوگل به قصد خرید وارد بازار می‌شوند. زمان زیادی را در غرفه‌ها صرف می‌کنند و بین محصولات می‌گردند. اگر جزو غرفه‌دارهای قدیمی‌تر باسلام باشید، احتمالا متوجه افزایش بازدید از غرفه‌ خود در نمودار اپ غرفه‌ من شده‌اید.

برنامه جدی باسلام، افزایش ترافیک و بازدیدهای بیشتر است. اما اینکه محتوای متنی و اطلاعات محصول طوری باشد که وقتی بازدیدکننده از گوگل وارد غرفه می‌شود، خرید را هم انجام دهد بستگی زیادی به خود غرفه‌دار دارد. کامل کردن محتوای متنی، عکس مناسب و واضح از محصول و اطلاعات کامل آن نقش مهمی در اقناع مشتری و تصمیم به خریدش دارد.

افزایش ترافیک بازدید و کاربر از سایت و غرفه‌ها فرصت خوبی است که غرفه‌ها مشتری‌های تازه و فروش بیشتری را تجربه کنند.

نمودار بازدید در اپ غرفه من
نمودار رتبه جهانی سایت باسلام

نیمه مهرماه، آغاز اِعمال تغییرات در تخفیف‌های پستی

نیمه مهرماه ۱۳۹۷، مدیریت کامل هزینه‌های ارسال در اختیار خود غرفه‌دار قرار می‌گیرد و باسلام در تعیین هزینه ارسال و تخفیف‌های آن نقشی ندارد. و به دنبال آن تخفیف‌های پستی از سمت باسلام برداشته می‌شود.

روند تسویه حساب‌های هزینه پستی همچنان مثل قبل است و بعد از بارگذاری رسیدپستی توسط غرفه‌دار، در موعد مقرر تسویه می‌شود.

اما همزمان با حذف تخفیف‌های پستی، دایره اختیارات غرفه‌دار نیز بیشتر می‌گردد و متناسب با مشتری‌های خود می‌تواند هزینه‌های ارسال و نوع ارسال (پیک، باربری، فروش عمده و …)  را مدیریت کند. به این صورت که می‌تواند هزینه ارسال برای محصولاتش را خودش تعیین کند و هزینه ثابتی را به مشتری خود اعلام کند. بیشتر شدن اختیارات مدیریت غرفه و شخصی‌سازی غرفه روالی است که در بازار باسلام به آن اهمیت زیادی داده می‌شود. تعیین هزینه ارسال و روش ارسال توسط خود غرفه‌دار را نیز می‌توان بخشی از این روند هم دانست.

برنامه‌های جایگزین

حذف تخفیف‌های پستی به معنای حذف عوامل رشد در بازار نیست. باسلام راهکارهای جایگزین بهتر و بهینه‌تری را پیش‌بینی کرده است که همزمان با حذف تخفیف‌های پستی به غرفه‌دارها و مشتری‌هایشان ارائه می‌شود.

افزایش کاربرها و بازدید از غرفه‌ها

همان طور که اشاره شد، هزینه‌های مربوط به تخفیف‌های پستی صرف تبلیغات برای آمدن کاربرهای جدید به سایت می‌شود. در طی روزهای آینده، بازدیدهای کاربران از سایت و غرفه‌ها رشد چندین برابری را تجربه خواهد کرد. با بهبود محتواهای غرفه و اطلاعات کامل محصول‌تان بهترین بهره‌برداری از این فرصت را بکنید.

طرح یه کاسه 

خریدهایی که از طرح یه کاسه به صورت پست سفارشی درخواست داده می‌شوند، ۴۰ درصد تخفیف پستی دارند.

اگر شما هم پیشنهادی به عنوان راهکار جایگزین دارید، مشتاقانه منتظر شنیدن آن هستیم. نظرات و پیشنهادات خودتان را همین جا با ما در میان بگذارید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
16 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا
5 سال قبل

هههههه
سلامممم
با سلام.کم آورده
تو این گرونی
به جای حمایت از خریدار و فروشنده , شما هم ضربه به خودت و کسب و کار مردم بزن
دستمریزاد

حسین تفریشی
حسین تفریشی
5 سال قبل

سلام و خسته نباشید.
به نظر من یه مدتی تخفیف های پستی رو خرج تبلیغات کنید. جوری که باسلام در سطح کشور مثل سایتهایی مثل دیجی کالا معروف بشه. بعدش که کار تبلیغات به یه جایی رسید دوباره تخفیف های پستی رو راه بندازید.
ضمنا من به عنوان غرفه دار میتونم هرکسی در شهر خودم از من خرید کرد خودم برم محصول رو دم درش بهش تحویل بدم. بدون هیچ هزینه ای. ولی این گزینه توی سایت شما وجود نداره. لطفا به این موضوع هم رسیدگی کنید.
با تشکر
تفریشی
مسئول غرفه کمبوجا اکسیر حیات

محسن
محسن
5 سال قبل

بدون شک مطمن هستم بازار اگر این کار را بکند بعد از مدتی یا باید دوباره این طرح را فعال بکند یا یک طرح جایگزین پر هزینه تر بزارد که هیچ کدام به صلاح نیست

مهران شهبازی
مهران شهبازی
5 سال قبل

سلام به دوستان خوبم در بازار باسلام
– درسته که بر اساس تحلیلهاتون شاید تخفیف های پستی عامل رشد بازار نشده ولی اینو هم در نظر بگیرید که با توجه به هزینه بالای پستی شاید این تخفیف ها ضامن بقا بازار بوده باشه.
– تو این شرایط سخت اقتصادی و کاهش توان خرید، مردم بعضا از هزینه های ضروری هم کم می کنند و البته خیلی راحتتر هزینه غیر ضروری پست رو نمی پذیرن.
چند پیشنهاد:
– تغییر جهت ناگهانی تو هیچ سیستمی به صلاح نیست و اینجا هم بهتره یه حداقل در نظر بگیرید و تخفیف ها رو برای کمتر از اون حذف کنید.
– استان ها رو تقویت کنید و مخاطبان رو تشویق کنید تا حد ممکن از غرفه های شهر خودشون خرید کنند تا با هزینه پیک براشون ارسال بشه.(هزینه پیک رو خیلی راحتتر میشه مدیریت کرد)
– طرح یک کاسه رو در استان های اصلی کشور توسعه بدید.
و….
با آرزوی موفقیت

صابرکشاورزی(بفرماییدخرید)
صابرکشاورزی(بفرماییدخرید)
5 سال قبل

با عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات و عزاداری های شما عزیزان
من به عنوان غرفه دار و خریدار در ر دوجایگاه فکر نمیکنم خیلی این‌قضیه به نفعمون تموم بشه…..

شبیر شیخی
شبیر شیخی
5 سال قبل

فکر میکنم برداشتن تخفیف های پستی به مثابه خودکشی سایت باسلام خواهد بود. در روزگاری که به واسطه گستردگی حمل و نقل، هر جور کالایی در هر گوشه از کشور یافت می‌شود و رقابت تنگاتنگ عرضه کننده ها برای ارائه خدمات به مشتریان هر لحظه زیادتر و تسهیلات و امتیازات آنها هر روز بیشتر می‌شود، حذف یکی از اساسی ترین امتیازات سایت باسلام یک عقبگرد مخرّب و کشنده خواهد بود. مهم نیست که این امتیاز غلط یا نامقرون است، مهم اینست که یک عقبگرد و نمره منفی برای سایت باسلام از سوی مشتریان قلمداد خواهد شد و باعث سردی غرفه داران و ریزش شدید خریداران خواهد بود.

موسوی
موسوی
5 سال قبل

سلام و عرص ادب
عزاداری هاتون قبول
به نظر من اگر هزینه پست رو کامل بردارید مطمئنا باعث کاهش مشتری میشه
و بهتره طرح هایی مثل خروس خون و یا امثال اون در طول هفته یا ماه باشه که باعث جذب مشتری بشه

کمانکش
کمانکش
5 سال قبل

سلام
تشکر از زحمات شما
با این کار مشتریها به شدت ریزش میکنن
هرچند قیمت محصولات درب منزلشان بیشتر باشه ولی همون قیمت پست رو میزارن رو پول خودشون از درب خانه به راحتی خرید میکنن

غرفه دار
غرفه دار
5 سال قبل

بیشتر خریدارها بخاطر همین تخفیف پستی از باسلام خریدشون رو انجام میدن.نظر من اینه درصد تخفیف رو کاهش بدید ولی کاملا برندارید

اکبر کاکاوند
اکبر کاکاوند
5 سال قبل

سلام بر شما
با توجه به وضعیت بازار و گران شدن مواد اولیه تولید و هزینه حمل و صرف انرژی و دستمزد جهت تولید، و در انتها ظروف مصرفی برای عرضه محصولات که بعضاً تا ۱۵۰ الی ۲۰۰ درصد افزایش داشته ، من تولید کننده یا تهیه کننده محصولات هزینه های مان زیاد شده ، و با وجود اینکه سعی در افزایش قیمت نیز نداریم و میخواهیم در موج سواری بازار پر تلاطم ما نیز موج ایجاد نکنیم ، و با شیب ملایم این تخفیفات کم شود ، یا با ایجاد امتیاز خرید بیشتر تخفیف قایل شویم، مثال طرف که با یک خرید ده هزاری تومانی دو هزار تومان هزینه میکرد ولی الان باید برای خرید ده هزاری اش ده هزار تومان هزینه پست دهد، نتیجه این میشود که از خرید منصرف میشود
بهتر نیست سقف خرید معین میشد که افراد با توان‌های مختلف از تخفیف مختلف بهره مند میشدند با این کار انها که توان مالی کم دارند هم متنعم میشوند، مثال عینی دارم که مشتری‌های زیادی داریم که با رعایت انصاف و دادن تخفیف و دادن هدیه از مشتریان دایمی ما شدند ، البته گاهی برای حفظ انها هزینه هم متقبل شدیم که این ارزشمند بوده است
امید است با تدبر بیشتر به قضیه حذف دفعی تخفیف پستی نگاه شود و مجبور نباشیم که هزینه های بیشتری جهت برگشت به وضع مطلوب متحمل شویم

فریور
فریور
5 سال قبل

سلام و احترام
یعنی تخفیف های طرح یه کاسه هم کلاً برداشته میشه؟
این خیلی در فروش میتونه تاثیر داشته باشه ها

16
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x