از لواشک خانگی کسب درآمد کنید!


7,404

باسلام|basalam- لواشک خانگی

وقتی اسم لواشک خانگی را می‌شنویم طبیعی است که دهان‌مان آب بیفتد؛ اما کمتر پیش می‌آید که به کسب درآمد با لواشک فکر کنیم. می‌خواهیم به شما بگوییم چطور می‌شود لواشک با طعم دلخواه خودتان را به صورت کاملاً بهداشتی و مطمئن در خانه درست کنید. هم خودتان بخورید هم مشتری‌های ثابت پیدا کنید و کسب درآمد کنید!

لواشک خانگی-کسب درآمد-مجله باسلام
لواشک خانگی

برای این کار رفتیم سراغ یکی از غرفه‌دارهای خوب باسلام. غرفه لواشک حاج اکبر! لواشک‌های او تا امروز (پاییز 1397) بیشتر از هزار و ششصد بار از چهارگوشه ایران مشتری پیدا  کرده است. او این لواشک‌ها را در خانه‌اش و با چیزهایی که در خانه همه شما هم پیدا می‌شود درست کرده است. 
شما هم می‌توانید به سادگی لواشک‌ با طعم‌های دلخواه‌تان درست کنید. یک هله هوله سالم و پرطرفدار در پذیرایی‌هایتان استفاده کنید. و از همه اینها هیجان‌انگیزتر اینکه آن را تبدیل به یک کسب و کار خانگی کنید!

چرا لواشک درست کنیم؟

لواشک یکی از ده‌ها راهی است برای طولانی کردن مدت نگهداری مواد غذایی. میوه‌های تازه‌ای که می‌خواهیم در فصل‌های دیگر هم استفاده کنیم، اما این همه ماجرا نیست.
لواشک در حال حاضر یکی از تنقلات پرطرفدار و پرکاربرد است که آدم‌ها طعم‌های ترش و شیرینش را دوست دارند. به خلاف میوه خشک، لواشک طراوت و تازگی میوه را بیشتر حفظ می‌کند.

لواشک را به چند روش درست می‌کنند؟

برای تهیه‌ی لواشک دو روش کلی وجود دارد:

  • روش صنعتی: مواد اولیه در این روش: پوره‌ی سیب، خرما، اسانس‌های مختلف و اسید سیتریک است. پوره‌ی سیب را با خرما مخلوط می‌کنند، اسانس را به آن اضافه می‌کنند و در نهایت با غلتک صاف می‌شود.
  • روش خانگی: در این روش با همان وسایل ساده‌ای که در آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود، میوه‌ها را می‌پزیم و لواشک را درست می‌کنیم. به خلاف روش صنعتی در این روش عمل پخت صورت می‌گیرد. مراحل مختلف آن در زیر آمده است.

مراحل درست کردن لواشک خانگی

مراحل درست کردن لواشک خانگی طبق مراحل زیر است:

  • شست‌وشو، پوست‌گیری و جداسازی هسته

در این روش، پس از شست‌وشو و پوست‌کندن میوه‌ها، هسته‌هایشان را هم جدا می‌کنیم. میوه‌هایی که دانه‌های ریز دارند، مثل آلو و آلبالو نیازی به جداسازی هسته ندارند. بعد از پخت و ریختن در آبکش جدا می‌شود.

  • پختن میوه‌ها

میوه‌ها را در قابلمه مناسب می‌ریزیم و کمی آب به آن اضافه می‌کنیم. با شعله‌ی کم میوه‌ها را خوب می‌پزیم. در موقع پختن، می‌توانید همزمان با کف‌گیر آنها را لِه کنید تا بهتر پخته شود. در همین حین می‌توانید نمک هم به مقدار لازم اضافه کنید.

  • گذراندن از صافی

پس از پختن لواشک، آن را در آبکشی که زیر آن ظرفی مناسب قرار دارد، می‌ریزیم. به وسیله‌ی یک کف‌گیر مواد پخته شده را خوب له می‌کنیم و از صافی می‌گذرانیم.

  • پهن کردن در آفتاب و خشک کردن لواشک خانگی

لواشک‌های پهن شده داخل سینی را در آفتاب می‌گذاریم تا  خشک شود. اگر تولید شما بیشتر است، می‌توانید به جای استفاده از سینی‌های متعد از یک سطح پهن و صاف، مثل یک میز کار استفاده کنید. 
خشک شدن در مقابل آفتاب در روزهای گرم سال، معمولا یک روز بیشتر طول نمی‌کشد. در روزهایی که بارندگی است یا هوا ابریست و رطوبت دارد، می‌شود از یک پنکه استفاده کرد و در همان فضای اتاق لواشک را خشک کرد.
در این روش باید حداقل دو سه روزی صبر کنید تا لواشک کاملا خشک شود. زمان خشک شدن لواشک‌های پخته شده به قطر و ضخامت لواشک‌ها هم بستگی دارد.

لواشک ترش-کسب درآمد-مجله باسلام
لواشک ترش

[post id=15612]

  • استفاده از نایلون و سلفون برای لواشک خانگی

گاهی برای اینکه لواشک‌ها بعد از خشک شدن، راحت‌تر از سینی جدا شود و به آن نچسبد، مقدار کمی روغن به سطح سینی می‌مالند. راه دیگر آن استفاده از نایلون یا سلفون است.
لواشک‌های پخته را به آرامی روی سلفون پهن کنید و با کفگیر سطح آن را کاملا صاف و یک‌دست کنید. بعد از خشک شدن سلفون‌ها را تا بزنید تا هم لواشک‌ها دو لایه شود و هم دو طرف آن سلفون‌دار شود.
با یک کاردک یا چاقو می‌توانید به اندازه‌های دلخواه برش بزنید. با یک تکه مقوا می‌شود قالب (شابلون) به اندازه‌ی دلخواه درست کرد تا لواشک‌ها یک اندازه باشند.

از چه میوه‌هایی می‌شود لواشک خانگی درست کرد؟

جوابش می‌شود از همه‌ی میوه‌ها؛ ولی آلبالو، شلیل، آلو شابلون، آلوچه و سیب بیشتر متداول است. لواشکی که از بعضی میوه‌ها به دست می‌آید، در مقایسه با مواد اولیه‌ی آن بسیار کم است؛ مثل انار.
علاوه بر آن لواشک انار به تنهایی خیلی گران درمی‌آید، حالت چسبندگی و انسجام کافی را هم ندارد. بهتر است انار را با دیگر میوه‌ها مخلوط کنید. برای تهیه‌ی لواشک‌ مخلوط معمولا پایه را میوه‌ی آلو قرار می‌دهند و در پایان پخت، مقداری رب انار به آن اضافه می‌کنند.

لواشک‌هایتان را طعمی دلخواه و طبیعی بدهید!

از بسیاری سبزیجات می‌توانید به عنوان طعم‌دهنده استفاده کنید. نعنا، پونه و یا حتی فلفل. لواشک فلفلی تُند تا حالا چشیدید؟ خشک شده‌ی این سبزیجات را کاملاً نرم و پودر کنید، هنگامی که پخت میوه کاملاً انجام شد، به اندازه‌ی دلخواه اضافه کنید و طوری هم بزنید تا به صورت یک‌دست و همگن طعم بگیرد.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
افشین بهارلو یی نژاد
افشین بهارلو یی نژاد
5 سال قبل

مطالب آموزنده و خوبی را ارائه کردید انشاالله که تداوم داشته باشد

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x