برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

ترفندی ساده برای کاهش هزینه ارسال پستی

اگر سفارش‌های اینترنتی خود را به وسیله شرکت پست ارسال می‌کنید حتما از افزایش تعرفه‌ها و گران شدن هزینه کارتن و بسته‌بندی هم اطلاع دارید. بالا رفتن هزینه ارسال هم برای غرفه‌دار و هم برای مشتری اتفاق خوش‌آیندی نیست. ولی برای کسانی که علاقه‌مند به استفاده از جذابیت‌های خرید و فروش اینترنتی هستند همیشه راه‌هایی برای کاهش هزینه ارسال وجود دارد.

یکی از این راه‌ها مطلع بودن از تعرفه‌های پستی بر اساس وزن و هماهنگ کردن بسته‌بندی محصولات طبق آن است. چطور؟

کاهش هزینه ارسال با یک تغییر کوچک در وزن محصول

وزن در تعرفه‌های پستی ملاک مهمی است. ولی نکته اینجاست که تغییرات تعرفه‌های پستی در وزن‌های مشخصی تغییر می‌کند. در بسته‌هایی که به صورت سفارشی و پیشتاز ارسال می‌شود ملاک تعرفه‌های پستی در سه بازه وزنی تعریف می‌شود.

  • از ۱ گرم تا ۵۰۰ گرم
  • ۵۰۱ گرم تا ۱۰۰۰گرم
  • ۱۰۰۱گرم تا ۲۰۰۰ گرم

به عبارتی فرقی نمی‌کند بسته شما چه۱ گرم باشد چه ۵۰۰ گرم، تعرفه ثابتی برای آن در نظر گرفته شده است. اما همین که محصول شما وارد محدوده وزنی ۵۰۱گرم تا ۱۰۰۰گرم شود تعرفه بالاتری برای آن در نظر گرفته می شود. دقیقا مثل بازه وزنی قبلی، محصول شما چه ۵۰۱ گرم باشد چه ۱۰۰۰گرم، تعرفه هر دو به یک اندازه است.

می‌بینید! وقتی وزن خالص محصول شما دقیقا ۵۰۰ گرم یا ۱۰۰۰ گرم باشد، معلوم است که بعد از بسته‌بندی چند گرمی روی آن می‌رود و تعرفه‌ها هم بالاتر می‌رود. پس می‌شود با ۵۰ گرم بالا و پایین کردن وزن محصولاتی که در غرفه‌تان عرضه می‌کنید، هزینه ارسال را در هر بسته پایین بیاورید. به طور مثال احتمالا در بازارچه مواد غذایی و عطاری وزن‌های خالص محصول ۴۰۰ گرمی یا ۹۰۰ گرمی وزن‌های مطلوبی باشند تا بعد از بسته‌بندی، وزن نهایی‌شان از ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ گرم بالاتر نرود. مشتری‌ها هم حتما استقبال می‌کنند.

از تعرفه‌های پستی مطلع باشید

به عنوان غرفه‌داری که از خدمات پستی استفاده می‌کنید مهم است که از تعرفه‌های آن مطلع باشید. همان طور که قیمت مواد اولیه و سایر هزینه‌های جاری را هوشمندانه در نظر دارید تا محصول با کیفیت‌تان با بهینه‌ترین حالت ممکن تولید شود و به دست مشتری‌تان برسد، از تعرفه‌های پستی هم بی‌خبر نباشید. با سر زدن به سایت رسمی پست یا یک پرس و جوی ساده از دفاتر خدماتی پستی محل‌تان می‌توانید قیمت‌ها را به دست بیاورید.

تجربه‌های کاهش هزینه ارسال‌تان را بگویید

اگر مشتری ثابت در فضاهای مجازی دارید، هزینه ارسال چقدر برایشان مهم است؟ برای مدیریت کردن هزینه‌های ارسال‌تان چه کارهایی کرده‌اید؟ تجربه‌های ارزش‌مندتان را در قسمت نظرات بگویید! مشتاق شنیدن‌شان هستیم!