شما بگویید: کسب‌وکار را از کجا باید شروع کرد؟


1,393

قصه کسب و کار

غرفه‌دارهای عزیز باسلام. یکی از دلایلی که ما به کارمان در باسلام افتخار می‌کنیم این است که با شما سر و کار داریم. پشت سرتان همه جا تعریف می‌کنیم که در شرایط دشوار اقتصادی امروز ایران، کسانی هستند که به جای دست روی دست گذاشتن، تلاش می‌کنند و از قضا هر روز در کارشان موفق‌تر می‌شوند. از شما چه پنهان،‌ برای هر کسی قصه کسب‌وکارهای شما را تعریف می‌کنیم، شیدای شما می‌شود و مشتاق می‌شود که از شما یاد بگیرد.

خیلی‌ها از ما می‌پرسند چطور می‌شود مانند غرفه‌دارهای باسلام کار کرد؟ می‌گویند ما هم می‌خواهیم کسب‌وکار خودمان را داشته باشیم، ولی نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم. چطور سرمایه اولیه فراهم کنیم؟ چطور مجوز بگیریم؟ چطور مهارت یاد بگیریم؟ چطور بفروشیم؟ و ده‌ها سؤال دیگر. ما گاهی از تجربه‌های موفق شما برای آن‌ها می‌گوییم، ولی چه کسی بهتر از خود شما؟ ما امروز می‌خواهیم با افتخار از شما دعوت کنیم که تجربه شروع کسب‌وکارتان را برای کسانی که به دنبال شروع یک کسب‌وکار جدید هستند، تعریف کنید.

ما پاسخ‌های شما را به شرط اینکه کامل و دقیق باشند، با لینک به غرفه خودتان در وبلاگ رسمی باسلام منتشر می‌کنیم. فقط برای اینکه یک‌دستی و هم‌خوانی متن‌ها حفظ شود و بهتر خوانده شود، پاسخ‌های شما را تنظیم و ویرایش خواهیم کرد، ولی به اصل اطلاعات و محتوای شما وفادار خواهیم بود. در فرم زیر، ۱۲ سؤال کلیدی درباره کسب‌وکار از شما پرسیده‌ایم که احتمالا در کمتر از ۲۰ دقیقه می‌توانید جواب آن‌ها را بنویسید. منتظر پاسخ‌های ارزشمند و شنیدنی شما هستیم.


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
5 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین مترقب
حسین مترقب
5 سال قبل

سلام و وقت بخیر
به یاد دارم روز اولی که کارم را شروع کردم شاید حدود ۲۰۰ هزار تومان موجودی داشتم و حدود ۵۰ تومان کارت ویزیت و لیبل زدم و الباقیش را رفتم از نمایندگی نانو یک مقدار محصول جزئی خریداری کردم!! اولین سفارشی که دریافت کردم سر از پا نمیشناختم و با اشتیاق محصولات را آماده ی ارسال کردم و ارسال شد!! روزها که میگذشت مشتریان بیشتر و بیشتر میشدن و سفارش ها زیادتر و مبالغ هم بالاتر و تا اینکه با باسلام آشنا شدم و یک محصول به طور امتحانی داخل باسلام قرار دادم و در صورتی که فکرش را هم نمیکردم غرفه دار محترم غرفه ی …. ثبت سفارش کردن و محصول براشون ارسال شد و آشناییم با باسلام بیشتر و بیشتر شد و روش کارشون و برنامه ی مورد نظرشون را بیشتر شناختم و تصمیم گرفتم دیگر محصولاتم را هم بارگذاری کنم و الان با افتخار اعلام میکنم تا همین لحظه ۲۲۹ عدد محصول سالم و طبیعی بدون مواد شیمیایی و مضر در غرفه موجود داریم که باز هم با افتخار تمامی محصولات به توجه به امر مقام معظم رهبری ایرانی و تولید داخل میباشد و الان بیش از ۱۰۰۰ محصول ایرانی و سالم موجود داریم با فروشگاه تهیه شده که به دلیل عدم ارتباط با محصولات ارگانیک داخل این غرفه ثبت نشده است اما به زودی زود غرفه ی دیگری در داخل باسلام ثبت خواهیم کرد به نام غرفه خانه ی ایرانی مشهد که محصولات ارگانیک مائده و خانه ی ایرانی را بیش از پیش گسترش دهیم ان شاالله!!

فروشگاه برکت
فروشگاه برکت
5 سال قبل

باید به خانم جمشیدی عرض کرد در هر صنف و شغلی راه هایی وجود داره که انسان باید با زکاوت و تیزهوشی و نکته سنجی اون راه ها رو پیدا کنه و به کار بندازه تا موفق باشه.
شما مثال از راسته مواد غذایی آوردید.
در همین راسته غرفه های زیادی هست.
یکی رو می بینی بعد از گذشت یکی دو سال از حضورش در باسلام ۴۰۰ تا هم فروش نداشته و یکی رو هم می بینی با همون زمان حدود ۱۸ هزار فروش داشته.
پس فقط رونق نیست.
شما باید بنشینی و فکر کنید که چکار کنید که بتونید به بازار خودتون رونق بدید.
تغییر طرح و نقشه
تغییر سبک فروش
تغییر ادبیات محتوا
تغییر عکسهای عرفه
و …

سمیه جمشیدی
سمیه جمشیدی
5 سال قبل

با سلام به باسلامی های عزیز متاسفانه برای ما کهجزو غرفه های صنایع دستی هستیم واقعا فرقی نداره از کجا شروع کنیم چون شرایط جامعه طوریه که مردم از خوراک و پوشاکشون تو بدترین شرایطم نمیزنن برا همین راسته مواد غذایی و پوشاک بسیار رونق داره و مظلوم تر از صنایع دستی مخصوصا راسته قالی بافا اونم ما که بسیار باید هزینه کنیم مورد کم لطفی قرار میگیریم بنابراین هیچ تلاشی برای غرفه های ما فایده و اثر نداره و هر چیم تبلیغات کنیم وقتی بازار خرید بضاعت نداره فایدم نداره

مبینی
مبینی
پاسخ به  سمیه جمشیدی
5 سال قبل

اتفاقا اگر کار خاص و متفاوت و البته خلاقانه ای ارایه بدین سر شما شلوغ تر میشه

فروشگاه برکت
فروشگاه برکت
5 سال قبل

باید شش ساعت حرف بزنیم.
http://Www.basalam.ir/barkat

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x