مهمانی رنگ‌ها در سفره‌های پذیرایی


2,647

بازار باسلام - basalam - پیشنهاد محصول - سفره غذا

اگر از چیدمان تکراری سفره‌‌های غذا خسته شده‌اید یا این‌که اسباب پذیرایی‌تان به وقت صرف یک وعده غذای خانگی، چنگی به دل نمی‌زند، بهتر است تغییرات کوچکی در این وسایل خانه‌تان ایجاد کنید. در بازار سلام، محصولات متنوعی از صنایع‌دستی وجود دارد که این خواسته شما را تأمین می‌کند.

زیراندازی به صدرنگ

خدا همه مادربزرگ ها را حفظ کند و رفتگان همه را بیامرزد. قدیم ترها که هنوز غذا خوردن روی میز رواج نداشت و همه روی زمین و گرداگرد سفره می‌نشستند. مادربزرگ‌ها همیشه یک زیرانداز جمع و جور داشتند که روی زمین پهن می‌کردند. در محصولات حصیربافی یک زیرانداز جاجیم خوش‌رنگ توسط غرفه آریانا به فروش می‌رسد که گزینه مناسبی برای انتخاب یک زیرانداز است. غرفه آریانا از اصفهان این جاجیم ۹ نفره را با قیمت ۲۹ هزار تومان برای شما ارسال می‌کند تا یکی از اجزای اصلی شما تکمیل شود.

سفره‌هایی جمع و جور و صمیمی

بعد از انتخاب یک زیرانداز مناسب، باید فکری برای سفره‌تان بکنید. سفره غذا از اهمیت زیادی در آداب و رسوم ایرانی‌ها دارد. سفره‌هایی که همه اهل خانه را دور خود جمع می‌کند و به غیر از غذاهای خوشمزه، صفا و صمیمیت را هم به جمع خانواده می‌آورد. حالا که قرار است همه چیز دست‌ساز باشد، سفره حصیری برای صرف غذا یک پیشنهاد جالب و البته سنتی است. غرفه گیله مرد لاهیجان، سفره‌های حصیری زیبا در طرح و سایزبندی مختلف دارد که جزو صنایع‌دستی گیلان هم به شمار می‌آید.

سفره‌های این غرفه که از حصیر سنتی شمال کشور درست می‌شود، از قطر هشتاد سانتی متر تا یک متر موجود است. قیمت آن هم با تخفیفی که مانی محمدی، غرفه‌دار بازار باسلام ،اعلام کرده، بین ۶۰ هزار تا ۷۵ هزار تومان است. البته اگر سلیقه‌تان با سفره حصیری جور در نمی‌آید، اصلاً نگران نباشید. اگر در بازار باسلام و در راسته‌‌های مختلف بازارچه صنایع دستی آن جستجو کنید، حتماً محصولی که با سلیقه‌تان جور دربیاید پیدا می‌کنید.

مثلاً می توانید یک سفره قلمکاری در ابعاد و اندازه‌های مختلف و البته طرح‌های متنوع را فقط با پرداخت ۲۲ هزار تومان از غرفه هنرکده اصفهان انتخاب کنید یا سری به غرفه خانم میراحمدی بزنید و سفره‌های رنگارنگ پارچه ای ضد آب و ضدلکی را که هنر دست یک خانم هنرمند است، به قیمت ۴۰ هزار تومان خریداری کنید.

بازار باسلام - basalam - پیشنهاد محصول - راحت الحلقوم

جادوی آب و خاک و رنگ

از قدیم گفته‌اند هنر نزد ایرانیان است و بس. هنرمندان سفالگر ایرانی هزاران سال است که از خاک و آب و رنگ، دست‌سازهایی بی‌نظیر می‌سازند که دنیا آن را با نام ایران می‌شناسد. در راسته سفالگران بازارچه صنایع‌دستی، شما با محصولاتی روبه‌رو می‌شوید که حاصل هنر زنان روستای کلپورگان سراوان است.

خالقان این سفالینه‌های منحصربه‌فرد، بدون استفاده از چرخ سفالگری و با شیوه سنتی، آب و گل را شکل می‌دهند و با نقش‌هایی زیبا عرضه می‌کنند.

در بازار سلام، چند غرفه از سراوان این سفالینه‌ها را برای شما ساخته و در کوتاه‌ترین زمان ارسال می‌کنند. مثلاً در غرفه وشین میراث کلپورگان، بشقاب، لیوان دسته‌دار و پارچ مناسب سفره‌ای که حالا رنگ و بوی سنتی و ایرانی گرفته پیدا می‌کنید.

یک لیوان دسته‌دار ۲۰ هزار تومانی برای آب و چای و یک پارچ سفالی که خاصیت تصفیه‌کنندگی آب را هم دارد به قیمت ۶۳ هزار تومان از محصولات پروانه دهداری در بازارچه صنایع‌دستی است. با ۵۸ هزار تومان هم می‌توانید بشقاب‌هایی طرح‌دار که طعم دستپخت شما را خاص‌تر می‌کند، به مجموعه لوازم سفره و پذیرایی اضافه کنید.

خوردنی‌ها پشت دیوار بلوری

اگر جزو آن دسته از خانواده‌هایی هستید که معمولاً همراه یا بعد از غذا یک نوشیدنی خوشمزه می‌نوشید یا این‌که برای پذیرایی از مهمان چند میوه خوش آب و رنگ سرو می‌کنید، بهتر است نگاهی به غرفه خانم راضیه رضایی بیندازید. در این غرفه از بازارچه صنایع‌دستی باسلام، ظروف بلور نقاشی شده‌ای (ویترای) وجود دارد که می‌تواند زینت بخش سفره پذیرایی شما باشد.

یک تنگ شیشه‌ای با شش عدد جام نقاشی شده با ویترایی که کاملاً ضد آب و قابل شستشو است به قیمت ۲۵۰ هزار تومان و میوه‌خوری زیبا با قیمت ۲۰۰ هزار تومان را می‌توانید از اینجا بخرید. هنوز هم اگر فکر می‌کنید، سفره غذای شما کم و کسری دارد، در بازار باسلام بمانید و خریدتان را کامل کنید. یادتان باشد، سفره‌هایی با رنگ و جنس صنایع‌دستی را به دیگران هم پیشنهاد دهید.

خرید انواع سفره پذیرایی از بازارچه صنایع‌دستی


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x