برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

از ساعت ۲۴ امشب: تسویه هزینه ارسال بر اساس تنظیمات انتخابی شما

غرفه‌دار بابت هزینه ارسال محصولش چه مبلغی موقع تسویه‌حساب دریافت می‌کند؟ جواب: دقیقا همان مبلغی که مشتری پرداخت کرده! مثلا فرض کنیم مشتری برای یک سفارش ۵۰هزارتومانی، ۶هزارتومان هزینه ارسال هم داده است، موقع تسویه حساب دقیقا همان ۶هزارتومان به غرفه‌دار داده می‌شود.

شاید برای غرفه‌هایی که به تازگی وارد بازار باسلام شده‌اند یا هنوز تراکنشی نداشته‌اند، سوال پیش بیاید که مساله روشنی است و این همه تاکید برای چیست؟

پیش از این غرفه‌دار، هزینه تمام شده ارسال را در اپ غرفه من ثبت می‌کرد و اگر این هزینه بیشتر از قیمتی بود که مشتری پرداخت کرده، باسلام کسری آن را جبران می‌کرد و موقع تسویه حساب آن را به غرفه‌دار پرداخت می‌کرد. اما حالا نیازی به این کار نیست. چون در نسخه تازه اپ غرفه من، غرفه‌دار می‌تواند از گزینه تنظیمات ارسال، هزینه‌های ارسال را خودش تعیین کند. بنابراین بعد از این در تسویه‌حساب‌ها، دقیقا همان مبلغی به غرفه‌دار پرداخت می‌شود که مشتری پرداخت کرده.

ساعت ۲۴ امشب: یکسان شدن هزینه ارسالی که مشتری داده و مبلغی که به غرفه‌دار داده می‌شود

از ساعت ۲۴امشب، محاسبه و پرداخت هزینه ارسال به غرفه‌دار دقیقا بر اساس همان مبلغی است که مشتری پرداخت کرده؛ نه مبلغی که غرفه‌دار هزینه کرده تا محصولش به دست مشتری برسد. بنابراین در صورت تفاوت چشم‌گیر هزینه ارسال شما با تعرفه‌های رایج اداره پست، حتما از گزینه تنظیمات هزینه ارسال آن را متناسب با محصول‌تان شخصی‌سازی کنید.

اگر در طی این چند روز اخیر، سفارشی را ارسال کرده‌اید و هزینه ارسالش تفاوت قابل توجهی با رقمی بوده که مشتری پرداخت کرده، نگران نباشید. به پشتیبانی سایت اعلام کنید تا کسری آن استثنائا به صورت دستی وارد شود.

در ضمن، از این به بعد بسیار اهمیت دارد که سفارش‌ها را دقیقا بر اساس همان روشی که مشتری انتخاب کرده، ارسال کنید. در غیر این صورت جایی برای ثبت اختلاف هزینه احتمالی وجود ندارد و ممکن است متضرر شوید.

هزینه ارسال‌ غرفه‌تان با تعرفه‌های پست فرق می‌کند؟

هزینه ارسال محصول در بازار باسلام به صورت سیستمی محاسبه می‌شود و به صورت پیش‌فرض بسیار شبیه قیمت‌های اداره پست است. اگر به نظرتان این قیمت‌ها مناسب است، نیاز به هیچ تغییری ندارید اما اگر با هزینه‌ای که شما به عنوان غرفه‌دار پرداخت می‌کنید با تعرفه‌های پست فرق می‌کند، مثلا می‌توانید ارزان‌تر به دست مشتری برسانید یا اینکه هزینه‌اش مبلغ بیشتری از تعرفه‌های پستی می‌شود، حتما سری به گزینه تنظیمات ارسال در اپ غرفه من بزنید!

دو لینک زیر به شما کمک می‌کند تا بدانید چطور می‌شود هزینه‌های ارسال را شخصی‌سازی و مدیریت کنید:

امکاناتی در اپ، برای مدیریت هزینه ارسال

پادکست شماره ۶ (مدیریت هزینه ارسال)