یک کار سالم خانوادگی!


1,461

سمانه حقیقی کمتر از یک سال است که به همراه همسرش، کار را شروع کرده است. حدود دو ماه هم می‌شود که در باسلام غرفه دارد. غرفه ارگانیک سرای عقیق دارابگرد. ولی در همین مدت کم، موفق عمل کرده است. ما از او پرسیدیم که برای موفقیت در بازار اجتماعی باسلام چه برنامه‌ای دارد؟ پاسخش جالب بود.

(محصول طبیعی) آن است که ببوید، نه آنکه عطار بگوید

البته من دو ماه است که عضو باسلام هستم و نیاز به تجربه بیشتری دارم. اما لازم نیست برای تبلیغ محصول‌تان آنقدر بزرگ‌نمایی کنید که مشتری احساس کند با او روراست نیستید. همین که کالای مرغوب به مشتری ارسال شود و خودش تجربه خوشایندی از محصول شما داشته باشد بزرگترین موفقیت و تبلیغ است. وقتی کالای باکیفیت شما به دست مشتری برسد، خودش برای شما تبلیغ می‌کند.

یک فروشگاه کوچک دو نفره!

سمانه و همسرش سعید حقیقی با وام ازدواج‌شان شروع کردند. یک فروشگاه کوچک در شهر داراب اجاره و با تولیدکننده‌های روستایی ارتباط برقرار کرده‌اند. روستاهای صعب العبوری مثل لایزنگان که اهالی‌اش در خانه‌های پله‌ای زندگی می‌کنند و حالا قرار است از دریچه غرفه ارگانیک سرای عقیق دارابگرد به همه ایران شناسانده شود.

ریسک یک فروشگاه محصولات طبیعی در یک شهر کوچک

سمانه حقیقی قبلا در شیراز چنین فروشگاه‌هایی دیده بود. فروشگاهی که به جای مواد کارخانه‌ای محصولات طبیعی و روستایی بفروشد. این جور فروشگاه‌ها در شهری مثل شیراز مشتری‌های خاص خودش را دارد ولی آیا در شهر کوچکی مثل داراب  هم موفق می‌شود؟ خیلی‌ها می‌گفتند: نه! بخصوص اینکه طبیعتا قیمت چنین محصولاتی کمی گران‌تر از محصولات کارخانه‌ای است. رمز موفقیتش را خیلی کوتاه می‌گوید: این کار صبوری می‌طلبد. تا نگرش مردم تغییر کند کمی زمان می‌خواهد.

جنوب هم جای خوش آب و هوا دارد؟

اگر  کسی بپرسد آب و هوای داراب چطور است؟ همه می‌گویند: گرم! اما داراب روستاهای بکر و کوهستانی هم دارد. مثل لایزنگان که بزرگ‌ترین دشت دیم گل محمدی دارد یا روستای مروارید که بسیار برف‌خیز است. به قول خانم حقیقی: هر کسی باورش نمی‌شود چنین روستاهای خوش آب و هوایی هم در جنوب باشد. پایین این مطلب چندتایی عکس از این روستا را هم ببینید!

از روستا می‌آوریم

بیشتر محصولات غرفه سمانه حقیقی از تولیدکننده‌های روستایی است. محصولاتی مانند بادام، کنجد، گل‌محمدی، مویز، انواع شیره‌ها، روغن زرد و … در ادامه می‌توانید چندتایی عکس هم از روستاهای بکر داراب ببینید!

 

 

 

*باقی گفت و گوها نیز به ترتیب زمانی که پرسش‌نامه‌ها پر شده، در بلاگ رسمی باسلام منتشر خواهد شد. شما هم اگر تجربه موفقیت در شروع کارتان دارید، می‌توانید از طریق پاسخ به پرسش‌نامه ما، تجربه‌تان را به دیگران به اشتراک بگذارید.

 



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد مهدی شیر محمدی
محمد مهدی شیر محمدی
5 سال قبل

سلاخیلی عالی
انشاء الله موعق باشید
هم شما و هم دیگر باسلامی های عزیز.
خوب است لینک غرفه هم
در همین مصاحبه درج شود
تا خواننده
با یک کلیک سراغ غرفه برود.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x