گپ و گفت غرفه‌دارها و تیم باسلام


3,448

ما همه یک خانواده‌ایم!

ما همه یک خانواده‌ایم! جمله‌ای است که در میانه گفت و گوی غرفه‌دارها و تیم باسلام گفته شد. جمله‌ای که گوینده‌اش یکی از غرفه‌دارها بود. ماجرا از این قرار است که ما یک دورهمی مجازی (شهریور 1397) ترتیب دادیم تا بی‌هیچ واسطه‌ای در مورد آخرین تحولات بازار و برنامه‌های پرشتاب رشد گپ و گفتی داشته باشیم. بهانه این گپ و گفت هم تغییراتی بود که در تخفیف‌های پستی ایجاد می‌شد. اجازه بدهید از کمی قبل‌تر جزئیات ماجرا را برایتان بگوییم.

مدت‌ها بود که تحلیل‌های رشد در بازار باسلام، نشان می‌داد که ادامه تخفیف‌های پستی نتیجه مطلوب را ندارد. باسلام در آستانه تبلیغات گسترده و جذب کاربرهای جدید به این نتیجه رسید که هزینه تخفیفات پستی صرف کاربرهای جدید و گسترش مشتری‌ها شود. آدم‌های بیشتری با این بازار اجتماعی و محصولات جذابش شود. در این میان طبعا نگرانی‌هایی هم از جانب غرفه‌دارها احساس می‌شد. تیم باسلام برای هر چه بیشتر روشن شدن جوانب قضیه یک دورهمی مجازی ترتیب داد تا با غرفه‌دارها گپ و گفتی داشته باشد. خلاصه و جمع‌بندی شُسته رفته‌ای از حرف‌هایی که زده شد را اینجا آورده‌ایم:

7 نکته برای تجدیدنظر تخفیف‌های پستی از زبان مدیرعامل باسلام

محمدرضا آقایا بعد از چاق سلامتی و حال و احوال با غرفه‌دارها استارت بحث را زد و به صورت تیتروار دلایل و راهکارهای جایگزین حذف تخفیف‌های پستی را گفت و امیدوار بود که شرایط جدید برای غرفه‌دارها قابل درک باشد. خلاصه‌ای از دلیل‌ها این بود:

1-  شرایط دشوار اقتصادی و حاشیه‌های مسائل ارزی

شرایط اقتصادی کشور برای همه سخت شده. باسلام هم البته از این ماجرا استثنا نیست. خیلی از شرکت‌ها در طول این مدت fail شدند یا مجبور شدند تعدیل‌‌های گسترده‌ای انجام دهند. این وضعیت اقتصادی و افزایش نرخ ارز و مسائل حاشیه‌ای پیرامونی، تو هیچ‌کدام از پیش‌بینی‌های مالی ما نبود، ما برای پایداری و بهینه‌گی سیستم مطالعات و پیش‌بینی‌هایی را انجام دادیم که هزینه‌هایی که تاثیر کمتری بر سلامت و پایداری اکوسیستم دارند (مثل همین تخفیف‌های پستی) را حذف کنیم.

2-  بررسی دقیق و تحلیل آماری

ما توی این مدت، با مشاورهای زیادی مشورت کردیم. آمارهای خودمون را هم زیاد مورد بررسی قرار دادیم. نمی‌تونیم تاثیر تخفیف‌های پستی را در برخی تراکنش‌ها و ترغیب برخی مشتری‌ها نادیده بگیریم، ولی یک نکته‌ی جالب توجهی که آمارها نشون می‌ده و همین‌طور آنالیز رفتار مخاطب‌های جدید، این هست که تخفیف‌های پستی شرط اول جذابیت خرید برای خیلی از مشتری های جدید نیست. بسیاری از مشتریان خرید اولی باسلام، بدون این‌که بدانند باسلام تخفیف پست دارد وارد مرحله خرید و پرداخت می‌شوند.

3- دادن ابزارهای متفاوت برای شخصی‌سازی غرفه

ما تو پکیج جدید سیستم‌ها و ابزارهای باسلام، سعی می‌کنیم ابزارهایی در اختیار غرفه‌دار قرار بدیم تا غرفه‌دار بتونه هزینه ارسال‌ها را بر اساس سود خودش و سیاست‌های بازاریابی‌ش، مدیریت کنه. ابزارهایی مثل مدل‌های سفارشی عمده، پیک یا امکان‌های تعریف هزینه ی پست توسط خود غرفه دار.

4-  تلاش برای تسویه زودتر

همین‌طور سعی می‌کنیم سیستم‌مون را توسعه بدیم تا تسویه‌ها را زودتر کنیم، و روی کارمزدها هم داریم مطالعاتی انجام می‌دیم.

5- جبران شوک ناشی از کاهش خرید با تبلیغ برند

ما با مشاورین و متخصصین خوبی در حوزه‌ی تبلیغات و توسعه‌ی بازار وارد همکاری و تعامل شدیم. پیش بینی‌مون این هست که شوک‌های ناشی از کاهش و حذف تخفیف‌های پستی را با افزایش تبلیغات و برندآگاهی، برطرف کنیم.

6-   پیش‌بینی ناپذیر بودن هزینه‌های جاری

هزینه‌‌های پست و حمل و نقل و بسته‌بندی مدام در حال افزایش است و قدرت باسلام را برای پیش‌بینی این تغییرات از بین برده است و ما مدام در معرض اتفاق‌ها و شوک‌های هزینه‌ای مختلف قرار می‌گیریم.

7-  درک غرفه‌دارها در شرایط جدید

و نهایتا این‌که خود ما هم از این‌که مجبور شدیم زود هنگام تخفیف‌های پستی را حذف کنیم ناراحت هستیم. این موضوع غیر از این‌که حتما در بیزینس‌های غرفه‌هامون تاثیر می‌گذارد، در خود کسب و کار باسلام هم تاثیر می‌گذارد. ولی خب می‌بایست با توجه به شرایط اقتصادی ما هم فضا را بهینه کنیم.
حتما اکثر غرفه‌های باسلام، مشتریان شرکت‌های همکار با باسلام و… غرفه‌ها و مدل‌های اقتصادی خود را متناسب با این شرایط جدید تغییر داده‌اند. ما اگر این کار را نکنیم با توجه به افزایش ترافیک روزانه باسلام، شرایط اقتصادی باسلام را وارد مرحله خطرناکی می‌کنیم.

این توضیحات مفصل به نظر برای بسیاری از غرفه‌دارها قانع کننده بود، با این حال پیام‌های بعدی غرفه‌دارها بیشتر حول تاکید بر تبلیغات بیشتر و معرفی بازار باسلام در دیگر رسانه‌ها بود.

برندآگاهی و افزایش تبلیغات

تقریبا تمامی کسانی که در گفت و گو شرکت فعال داشتند، معتقد بودند افزایش تبلیغات می‌تواند جایگزین خوبی برای این تغییرات باشد.

فاطمه مسلمی از غرفه ماهوت گفت: … اگه وضعیت اقتصادی از دو ماه آینده و ایجاد تحریمای جدید بخواد بدتر بشه، از همین الان تکلیف پست روشن تر بشه بهتره. ولی در صورتی موندن در باسلام ارزش خودش رو برا غرفه دار حفظ می‌کنه که بستر تبلیغاتی واقعا و بالفعل گسترده بشه.

کاربر به نام حنانه گفت: تنها راهکاری که می‌تونه کاهش مشتری ناشی از افزایش هزینه پست رو جبران کنه تبلیغات  گسترده باسلام هست…

مرضیه مدیری از غرفه تک‌گوهر گفت: … در این شرایط مهم‌ترین نکته تبلیغات بیشتر و بیشتر و معرفی سایت باسلام هست. و البته هرچه سریع‌تر باید در کنارش شکل و ظاهر باسلام هم اصلاح بشه و امکان دیده شدن رو به همه بده….

غرفه‌دار خوشمزه‌های خونگی سوال کردند: گفته بودید قراردادی در راستای حمایت از تولید ملی و اقتصاد روستایی با وزارت ارتباطات داشتید ، آیا هنوز برقرار است؟

محمدرضا آقایا جواب دادند که: متاسفانه این شرایط اقتصادی روی همه چیز تاثیر گذاشته، خیلی از منابع قبلی محدود شده ما هنوز دنبال این هستیم که بتونیم افراد و سازمان‌هایی را مجاب کنیم به همراهی در این توسعه ولی خب واقعا الان شرایط همه جا سخت شده. با این حال اولین خواسته ما هر جا به عنوان تسهیل‌گر کسب‌وکارهای کوچک دعوت می‌شیم اینه که هزینه های پستی را برای این کسب و کارها کاهش بدید که تو اسکیل بزرگ هم برای پست جبران می‌شه.

بعد در تکمیل این صحبت، سجاد عساکره، مدیر مهندسی عملیات باسلام گفت: یکی از کارهایی که در این مدت اتفاق افتاده توافقاتی بوده که  در هزینه پست کسب و کارهای روستایی داشتیم. ولی خب قدم اول برای استفاده از این تسهیلات رسیدن به یک تعداد غرفه خوب در هر منطقه است. یعنی وقتی تعداد کسب و کارهای باسلامی یک شهر زیاد بشن و چگالی غرفه‌ها اونجا بالا بره با قدرت بیشتری می‌شه وارد مذاکره شد و برای اون شهر تسهیلات بهتری رو فراهم کرد.

غرفه‌دار با نام کاربری علی آیت‌اللهی گفت: پست وهزینه اش بنظرم بر عهده ی خریدار باشد، عقلانی‌تر وعملی‌تر است تااینکه غرفه دار مجبور به اضافه کردن مبلغ به قیمت کالاهایش گردد.

به داد غرفه‌های کم فروش و تازه کار برسید!

طبیعی است که مشتری‌های صنایع دستی به گستردگی موادغذایی نیست. اما به این معنا نیست که صنایع دستی مشتری اصلا ندارد. با این حال دل‌نگرانی‌های غرفه‌های صنایع دستی از بین بعضی گفت‌و‌گوها مشخص بود.

غرفه‌دار با نام کاربری At گفت: از روزی که ما شروع کردیم یک دفعه همه چیز دو برابر و حتی نایاب شد و الان هم هزینه پست…

کاربری به نام alma  گفت: بازار باسلام دیگه جایی برای محصولات هنری مثل تابلوهای هنری مخصوصا سایز بزرگ نیست. چون افزایش قیمت مواد اولیه محصولات به یک طرف و هزینه پستی که به این محصولات اضافه می‌شه از طرف دیگر. برای مشتری خیلی گرون‌تر از محصولی می‌شه که بخواد بصورت محلی تهیه کنه.

مرضیه مدیری از غرفه تک گوهر: .. لطفا این روند معرفی برای غرفه های پرفروش رو متوقف کنید. اونها مشتری خودشون رو پیدا کردن و می‌شه گفت حتی بدون نیاز به تبلیغات شما هم فروش خوبی خواهند داشت. لطفا به داد غرفه‌های کم فروش و تازه کار برسید

مهندس قاسمی از تیم فنی در پاسخ سوال غرفه تک‌گوهر گفتند: این اشکال شما را قبول داریم. ما داریم روی این موضوع کار می‌کنیم و در نسخه جدید صفحات سایت و نسخه جدید جستجو این موضوع لحاظ می‌شه که به غرفه‌های کم فروش فرصت دیده شدن بیشتری داده بشه و الگوریتم‌های پیشنهاد محصول، جانب یک سری از محصولات رو فقط نگیرن که دو قطب ایجاد بشه و گروهی از وندورها دائم دیده بشن و گروهی همیشه ضعیف‌تر بشن. فضای سایت فضایی می‌شه که غرفه‌دارها فرصت‌هایی برای مطرح کردن خودشون داشته باشن. جزيیات بیشتر این کار رو به اطلاع‌ شما می‌رسونیم.

یه کاسه و چالش محصولاتی که وزن بالایی دارند

جدای از بودن یا نبودن هزینه پستی، در کل ارسال محصولاتی که وزن بیشتری دارند سخت است. طرح یه کاسه برای این طور موارد و غرفه‌دارهایی که معمولا سفارشی‌سازی ندارند و فروش به نسبت خوبی دارند، پیشنهاد می‌شود.

غرفه‌دار با نام کاربری Mehdi Raisi nv در این باره گفت: من که کامبوجا تولید میکنم و به فروش می‌رسونم که هر بطری حدود یک کیلو وزنشه واقعا سخته برام و نمی‌صرفه برای مشتری که بخواد با هزینه پست سفارش بده و از اونجایی که محصول من شناخته شده نیست زیاد هزینه و کار تبلیغات با خودمه و باسلام برای من و مشتری‌هام فقط یک درگاه امن پرداخت اینترنتی هست…

سجاد عساکره در پاسخ گفتند که برای حل این مشکل طرح یه کاسه پیش‌بینی شده است. هم برای غرفه‌داری که نگران هزینه‌های ارسال و تاثیر آن روی مشتری خودش است هم برای مشتری که از غرفه‌های متعدد خرید دارد و چند هزینه پست باید بدهد ولی با خرید از طرح یه کاسه فقط یک هزینه ارسال می‌دهد.

غرفه‌دار با نام کاربری مانا: مشتری‌های من قدیمی و ثابت هستند، و همیشه، به صورت پس‌کرایه با تیپاکس براشون ارسال می‌کنم و خودشون، هنگام تحویل ، هزینه رو می‌پردازن، بسته به وزن و حجم بسته، هزینه معمولاً ۱۸ هزار تومان می‌شه و گاهی بالای ۲۰۰ هزارتومن… و چند فروش که از سایت باسلام داشتم، واقعاً بر سر این موضوع با مشتری‌هام مشکل داشتم و اکثراً قانع و توجیه نشدن که از غرفه باسلام، خریدشونو انجام بدن..

در کل انرژی مثبت و موج همراهی غرفه‌دارها در طول گفت‌وگو بسیار جای امیدواری داشت. حرف‌ها و دل‌گرمی‌هایی که ما را به آینده بازار بیش از پیش خوش‌بین می‌کرد.

غرفه‌دار محصولات آرایشی لبخند گفت: با وجود تحریم‌های در پیش رو. تورم‌های ثانیه‌ای و ….چاره‌ای جز این نیست که برخی از هزینه‌های باسلام هم بالا بره و برای حفظ موقعیت این بازار بزرگ یک سری تخفیفات برداشته بشه، اما می‌توان با کیفیت محصول و یک آگاه سازی خوب باز محصول را ارائه داد… فکر می‌کنم مشتریان باسلام این موضوع را درک کنند و اگر محصولی برطرف کننده نیاز واقعی اونها باشه؛ هزینه‌های پستی را هم بپذیرند..

غرفه‌دار وجیسنک: هرعملی که باعث بشه باسلام بتونه تو این شرایط فاجعه اقتصادی فقط بتونه سرپا بمونه صلاح می‌دونید انجام بدید خودم در کنارتون هستم و مطمینا دوستان هم درکنارتون خواهند بود و همگی کمک می‌کنیم انشالله.. هرکمکی از دست من برمیاد بفرمایید.  ما یک خانواده‌ایم!

آقای الهی‌پور گفت: بنده مسئول غرفه به صرفه هستم. عقیده راسخ بنده به اینه که اتفاقا بستر باسلام صد درصد راهکار عملیاتی برای مصرف کنندگان در شرایط جدید اقتصادی هست. …. و یقینا با سلام جای خودش رو در این هیاهوی بازار پیدا می‌کنه. مسئله هزینه‌های پستی کاملا قابل حله و نگرانی‌های این چنینی نباید مسئله رو پررنگ کنه

غرفه‌دار ماهوت گفت: الان زمانی هست که نباید کم بیاریم. این شرایط نامساعد پیش روی تک تک ملت هست. هنر اینکه الان بتونیم کسب و کارمون رو سرپا نگه داریم وگرنه در حالت عادی که همه می‌تونن. جدا از اینکه باسلام کمک می‌کنه به ما در این مسیر، ولی همه راه حل‌ها نباید به باسلام متوقف بشه. الان من شاهدم که چطور در یک شبکه خرید مردم حاضرن برا یه پیراهن بچه‌گانه ساده ۱۵۰ هزار تومن به جز هزینه پست پرداخت کنن. پس هنوز مشتری و مخاطب هست. باید در زمینه کسب و کار و بازار و نیاز و تقاضا و… یه گسترده‌تر و خلاق تر عمل کنیم. ولی کم نیاریم متوقف هم نشیم.

مهراب عاشوری از غرفه بازار کشاورزان گفت: من مییییدونم ما موفق نمیشیم. این صدای درونم بود، برای همیشه انداختمش بیرون. ما چاره‌ای جز موفقیت نداریم.

راهکارهای باسلام و پیشنهادهای غرفه‌دارها برای عبور از این پیچ

باسلام البته و صدالبته پیش‌بینی شوک به بازار بخاطر تغییرات در هزینه پستی را کرده، برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدتی هم دارد که به صورت تیتروار به بعضی‌هایشان اشاره می‌کنیم. راهکارهایی که غرفه‌دارها هم می‌دهند همواره قابل توجه بوده، چرا که غرفه‌دارها با شناخت خوبی که از بازار باسلام دارند و تحربه‌های بیزینسی خودشان می‌توانند راهکارهای خوب و عالی بدهند.

۱- رادیکال کردن راهکارهای وایرالیتی (همه‌گیر کردن) و برندآگاهی باسلام و غرفه‌های مستقر در آن

۲- سبک‌کردن فرآیندهای مربوط به پردازش سفارش در باسلام و بالا بردن سطح امکانات و انعطاف عملکرد غرفه‌دارها برای پردازش سفارش و انتخاب و قیمت‌گذاری شیوه‌های ارسال

۳- بهینه‌کردن فانل‌های جست‌وجوی کاربر برای این‌که غرفه‌ها و محصولات شانس بالاتری برای یافته شدن در بازار بیابند.

۴- توسعه‌ی امکانات مالی در اختیار غرفه و هم‌چنین کاهش زمان تسویه

۵- توسعه‌ی بیشتر و استانی طرح یه کاسه و ابزارهای آن

6- و برای تاکید بیشتر؛ تمرکز بیشتر و بیشتر و بیشتر بر ابزارها و کانال‌های رشد کسب‌وکارهای باسلامی و تبلیغات

کم کردن فاصله خریدار و مشتری

در این زمینه غرفه‌دار ماهوت راهکاری داشتند که: اگه بشه طرحی رو دنبال کرد که غرفه‌داران به صورت منطقه‌ای یا استانی در کنار هم هدایت بشن بنظرم کار موثری میشه. مخاطب در محدوده نزدیک به غرفه دار، مایحتاج و کالاش رو خرید میکنه و ضمنا هزینه پست هم واقعا پایین میاد. اینکه محصولی از تهران به شیراز بیاد یا همون محصول از اصفهان به شیراز برسه، خیلی هزینه پستش و حتی نوع ارسالش میتونه تغییر کنه. حالا اگه این وسط کسی مایل باشه از غرفه خاصی خریدش رو انجام بده دیگه افزابش هزینه پست با خودش خواهد بود.

مهندس قاسمی از تیم فنی باسلام در تائید این پیشنهاد گفت: یکی از نمودارهایی که ما در باسلام تحت نظر داریم و درصدد این هستیم که رشد منفی داشته باشه، فاصله مبدا و مقصد هست. به این معنا که اگر در حال حاضر میانگین فاصله مقصد و مبدا ارسال سفارشات ۳۰۰ کیلومتر هست، این کمتر و کمتر بشه و ۳ اتفاق بیفته:

۱- کوتاه‌تر شدن زمان رسیدن کالا

۲- کمتر شدن هزینه ارسال کالا

۳- حفظ بیشتر کیفیت کالاهای خوراکی

غرفه‌دار با نام کاربری Mehdi Raisi: راه حلی که من پیشنهاد می‌کنم اینه که با پست قرار داد ببندید تا افراد دارای غرفه محصولاتشون رو با تخفیف پست کنن چون اگر کسی بسته‌های پستی زیادی داشته باشه راحت می‌تونه قرارداد ببنده و از تخفیف بهره‌مند بشه. حالا باسلام که یک خانواده بزرگه و هرروز تعداد زیادی بسته به واسطه باسلام ارسال می‌شه پس پست هم قبول می‌کنه قرارداد ببنده.

غرفه‌دار به نام الهی‌پور گفت: بنده اعتقاد دارم بیشتر قیمت‌های محصولات در فروشگاه های باسلام قابل تغییره. به عنوان مثال: بنده آلوی آفتابی رو از باغدار به قیمت 24 هزار تومان خرید می کنم. با هزینه بسته بندی کیلویی 24500 برای خودمون تموم می‌شه. همین آلو در بازار بالای 31000 تومان فروش میره در تهران حدود 35 هزار تومان. اینجا باسلام باید هنر خودش رو نشون بده. یعنی حذف واسطه ها و هزینه‌های اضافی رو از روی دوش مصرف کننده برداره. و کار مهم با سلام درجه بندی غرفه‌ها است. باید حتما روی قیمت محصولات نظارت کامل بشه و شعار باسلام این بشه: بستر فروش بدون واسطه محصولات محلی که نتیجه اون حذف واسطه‌های فروش باشه.

غرفه فامگرافیک: به نظرم اگر توی یک دوره ای دوباره باسلام بیاد و آموزش گروهی تبلیغ برای کسب و کار بگذاره ، تازه واردهای باسلامی تبلیغ بهتری خواهند داشت.[البته این متن رو خطاب به اون دوستانی که از دیده نشدن غرفه و پایین بودن بازدیدشون ناراحت بودند، عرض کردم]. در اینکه با باسلام یک خانواده ایم و پشتشون رو در هیچ شرایطی خالی نمی‌کنیم، جای شکّی نیست!

کارمزد باسلام

یکی از پیشنهادهایی که واکنش‌های خیلی زیادی داشت، پیشنهاد افزایش کارمزد توسط یکی از غرفه‌دارها بود. یعنی افزایش کارمزد به جای حذف تخیفیف پستی.

غرفه‌دار با نام کاربری At گفت: نمی‌شه کارمزد باسلام افزایش پیدا کنه و تخفیف های پستی ادامه داشته باشه؟ در هر صورت ضررش به غرفه‌دار هست اما خب این رو هم باید در نظر بگیریم که با افزایش هزینه پست اگر من برای جذب مشتری قیمت محصولم رو از سی تومن به بیست تومن کاهش بدم دیگه برای مشتری نمی‌صرفه که ده تومن هزینه ی پست بده برای یک جنس بیست تومنی.

آقایا مدیر بازار باسلام گفت: ما برنامه‌ای برای افزایش کارمزد نداریم. طبق همه نوع مطالعات اقتصادی که داشتیم در حال حاضر این راه به زیان غرفه‌ها است. سعی‌مون بر این هست که شیوه‌‌های ارسال در اختیار غرفه را بیشتر کنیم تا همین طور که گفتید بتونه شیوه ارسال خودش را مدیریت کنه.

غرفه‌دار به نام کاربری حنانه گفت: وای نه! این ضررش برای غرفه دار خیلی بیشتره، مجبوره قیمت‌هاشو افزایش بده و قدرت رقابتش کم می‌شه.

غرفه‌دار با نام کاربری مانا: دقیقاً نظر من برعکس نظر شماست! چون مشتری‌های من ثابت و قدیمی هستند و هزینه پست و تیپاکس و بارنامه رو هر چی باشه ، خودشون پرداخت می‌کنن.. و چه تخفیف داشته باشه چه نداشته باشه،  برای من فرقی نمی‌کنه… بنظر من باید فرهنگ  ارسال رایگان برداشته بشه…
یک بسته ی کوچک زیر دو کیلو رو پست حدود ۱۵ تومن  می‌گیره… که با جعبه بسته بندی، حدود ۱۸ تومن تموم می‌شه.. .و حداقل ۴۸ ساعت زمان می‌بره تا به گیرنده در تهران تحویل داده بشه. تیپاکس هم همین حدود می‌گیره ، با این تفاوت که ۲۴ ساعته، به گیرنده‌گان تهرانی  تحویل میده… در حال حاضر ارزان‌ترین راه برای ارسال بسته‌ها، بارنامه تعاونی‌های باربری هستش… ولی خدمات تحویل  به آدرس روندارن و گیرنده خودش باید مراجعه کنه.. حالا فکر کنید با این همه تفاوت‌ها در قیمت‌های ارسال، تخفیف باسلام، چه دردی رو دوا می‌کنه؟ کارمزد رو بالا ببرن، واسه کسانی که نمی‌خوان از خدمات پست استفاده کنن مشکله

غرفه عطاری ممتاز و غرفه‌دار با نام کاربری H*jazayeri هم با صحبت‌های مانا موافق بودند.

غرفه‌دار با نام کاربری Mehdi Raisi هم در نقد این پیشنهاد گفت: به نظر بنده طرح خوبیه ولی نه برای همه. با سلام می‌تونه چند تا انتخاب پیش پای غرفه‌دار ها بذاره و غرفه دار با توجه به شرایط محصولش یکی رو انتخاب کنه یا اگر با سلام بتونه کاری کنه که غرفه‌دار برای هر محصولش یکی از طرح هارو انتخاب کنه خیلی بهتره چون مثلا شاید تو سبد کالاییش محصول صد هزار تومانی داشته باشه که هزینه پستش ده تومنه و نمی‌صرفه که از طرح سود بیشتر باسلام استفاده کنه ولی شاید شخصی حاشیه سود محصولش زیاده و از اون طرف هزینه پستش هم زیاده و جذاب نیست برای مشتری در این صورت طرف حاضره سود بیشتر بده به باسلام ولی هزینه پستش کم بشه تا مشتری راغب به خرید بشه. طرح‌های دیگه هم میتونید بذارید که مثلا سود باسلام پنجاه درصد بیشتر از قبل و کاهش پنجاه درصدی پست.

راهی که با غرفه‌دارها آمده‌ایم

باسلام به همراهی غرفه‌دارهای این بازار راهی طولانی و هدفی بزرگ در پیش دارد. ساختن بازاری که در آن کسب و کارهای خرد در بالاترین درجه ظرفیت خود به بهره‌وری برسند، از بودن در بازار سود کنند و به دیگران سود برسانند، دست‌یافتنی است. ما در باسلام به این هدف باور و ایمان داریم چون به غرفه‌دارهای این بازار باور داریم. راهی که تاکنون با غرفه‌دارها به آهستگی ولی با تلاش شبانه‌روزی و بسیار آمده‌ایم به مراحل پرشتاب و حساس خود نزدیک شده است. و مطمئنیم بواسطه همراهی و همدلی با تمامی غرفه‌دارها به نتیجه خواهیم رسید. شما چه فکری می‌کنید؟



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مانا
مانا
5 سال قبل

سلام علیکم
از تمام دست اندرکارانِ خانواده ی بزرگ “باسلام” بخاطر زحمات شبانه روزی این عزیزان، تشکر می کنم.?? با اجازه ی شما بزرگواران، تجربه ی خودم رو ،در زمینه ی موفقیت و رضایت از کارم ، خدمتتون عرض می کنم.
برای موفق شدن، مطرح شدن و مقبول واقع شدن،راهها و روشهای بسیاری وجود دارد…⚘
یکی از شگردهای موفقیت در تولید، متفاوت بودن است…?
بازارِ رقابتِ تولیدات خانگی و حتی کارگاهی و کارخانه ای، بسیار سخت شده و تولیدات مشابه، فراوان…☘
برای بهتر دیده شدن، باید متفاوت و خلاقانه وارد میدانِ رقابت بشیم.
?? احترام به شعورِ مصرف کننده، بهترین روش برای پیروزی بر رقیبان است.??
هیچ مرحله ای از مراحل تولید، نباید از دیدو نظرِ مصرف کننده پنهان باشد.??
( فرمولهای ترکیب ، شامل مراحل تولیدنیست.)
??ازتمام مراحل اعم از(خریدمواداولیه،پاک کردن، شستن،روش خشک کردن، سویق کردن، آسیاب کردن،وزن کردن، بسته بندی و حتی ارسال سفارش)
لحظه به لحظه ، گزارش تصویری و فیلم کوتاه،به مشتری ارائه میشه.
و راز موفقیت این حقیر همینه?چون مصرف کننده میدونه داره چی میخره!
تفاوت رو در متریال ،طعم، خواص، و روش تولید، مشاهده و سخت بودنِ کار رو با تمام وجودش لمس می کنه و هزینه ی ارسال و وجه محصول رو، با رضایت کامل پرداخت می کنه و هرگز چونه نمی زنه…??
داشتنِ مشتریهای ثابتی که هر سری محصولِ این حقیر رو به دوستان و اقوام خودشون معرفی می کنن و تعداد متقاضیانِ تولید منو بیشتر می کنن، گواه این امر است.??
با آرزوی موفقیت برای تمام عزیزانِ “باسلامی”

irisgalery
irisgalery
5 سال قبل

احتراما..
نحوه امتیاز و رتبه و این حرفها.. اونهم با این وضع خرید سخت ملت از صنایع دستی با این فشارهای اقتصادی.. بنظر من ی برخورد غیرمنصفانه و در واقع ناجوانمردانه ست. خصوصا اینکه زمان امتیازها رو از حالا و با تعداد فروشهای جدید میسنحید. این بی احترامی و نادیده گرفتن زحمات غرفه داران سابقه
متاسفم برای باسلام و این طرز عملکرد ناعادلانه ش برای پیشرفت

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x