چند ترفند ساده برای آشپزی سریع‌


2,253

باسلام | Basalam - ترفندهایی برای آشپزی سریع

زندگی‌های امروز افتاده روی دور تند و آدم‌ها همیشه سرشان شلوغ است، برای همین هر چیزی که آشپزی را سریع کند طرفدار دارد. توی این مطلب می‌خواهم بعضی از تسریع‌کننده‌های آشپزی را به شما معرفی کنم و یک غذای فوری ازشان بپزم.

اگر چرخی در باسلام بزنیم با تعدد مواد غذایی‌ای مواجه می‌شویم که ممکن است قبلا هرگز درباره‌شان نشنیده باشیم. بیایید با هم چرخی بزنیم ببینیم چه چیزهای جذابی پیدا می‌کنیم که بشود با آن‌ها سریع‌تر غذا پخت. سپس در پایان این یادداشت، یک دستور فوق العاده سریع برای یک غذای خوشمزه را برایتان می‌گویم.

سبزیجات سرخ‌شده با تأکید بر قورمه‌سبزی جنوبی

یکی از اولین نتایج گشت و گذارم در باسلام، سبزیجات سرخ شده است که فهرست مفصلی از آب درآمد: پیاز سرخ شده، سیر سرخ شده، سبزی قومه سرخ شده، کرفس سرخ شده، ترکیب کرفس و نعنا و جعفری سرخ شده، بادمجان سرخ شده و کبابی و ساطوری، کدوی سرخ شده و لوبیا سبز سرخ شده.

باید اعتراف کنم که بین همه این‌ها سبزی قورمه جنوبی بدجوری چشمم را گرفت. پای این روضه مکشوف فقط کسانی گریه خواهند کرد که طعم قورمه‌سبزی جنوبی را چشیده باشند!

سبزیجات خشکی که احتمالا کمتر شنیده باشید

در یک راسته دیگر بازار، انواع سبزیجات خشک شده را می‌شود پیدا کرد. در حین گشت و گذار در خوردنی‌های باسلام، غیر از باقالی خشک، انواعی از سبزیجات را پیدا کردم که پیش از آشنایی با باسلام، از وجودشان بی‌خبر بودم؛ مثل خلال پیاز خشک یا سیر ورقه‌ای خشک و گوجه خشک. این‌ها به کنار، امروز در باسلام دیدم خلال هویج خشک و فلفل دلمه‌ای خشک هم وجود دارد.

وقتی از یک چیزی خشک‌شده‌اش تولید می‌شود، معمولا پودر شده‌اش را هم می‌شود پیدا کرد. پودر پیاز و سیر و لبو و گوجه و هویج و فلفل دلمه‌ای. تصورش را بکنید تازه از راه رسیده‌اید و همگی بدجوری گرسنه‌اید. حالا می‌خواهم یک دستور غذای بسیار ساده و سریع و خوشمزه را به‌تان یاد بدهم.

دستور پخت بسیار سریع یتیمچه

کمی پیاز خشک و سیر خشک را در روغن تفت بدهید. خیلی زودتر از چیزی که فکرش را بکنید سرخ می‌شوند. حالا کمی پودر گوجه و پودر لبو و فلفل دلمه‌ای خشک هم بهشان اضافه کنید. سپس بادمجان و کدوی سرخ شده را هم از فریزر خارج کنید و روی این‌ها بچینید. حالا ورقه‌های گوجه خشک را روش بگذارید و کمی ادویه بزنید. یک لیوان آب و کمی هم آبلیمو چاشنی‌اش کنید و بگذارید کمی بجوشد. بعد از چند دقیقه یک یتیمچه ویژه دارید که در کوتاه‌ترین زمان پخته شده است. اگر کمی خمیر سرخ جوغن هم بهش بزنیم دیگر معرکه می‌شود.

این را البته همه‌مان کم‌وبیش می‌دانیم که بهتر است از خوردن غذاهای فریزری خودداری کنیم، خصوصا وقتی سرخ شده‌اند. ولی خب، باز هم همه‌مان می‌دانیم که گاهی در یک شرایط اضطراری بودنشان خیلی سریع مشکلات را از سر راه آدم برمی‌دارد. اگر از آن یتیمچه پختید، نتیجه‌اش را در کامنت‌ها برایمان بنویسید.


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
5 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
https://carwano.ir
https://carwano.ir
5 سال قبل

عالی بود
با تشکر

basalam.ir/ampr
basalam.ir/ampr
5 سال قبل

چه خوب…
اگه دوست داشتین یه سری به غرفه ما هم بزنین با تخفیف و ارسال رایگان…

علی ابادی
علی ابادی
5 سال قبل

سلام چه خوب همه اینایی که گفتید غرفه آسا داره خلال پیاز .گوجه ورقه ای.سیر پرک.پودر پیاز.پودر گوجه .پودر سیر.پودر پاپریکا. قارچ خشک .پودر هویج .پودر لبو.نعنا مرزه شوید اسفناج و …تازه انبار تهران هم موجوده

حسام الدین صمدی
حسام الدین صمدی
5 سال قبل

سلام
ممنون جالب و کار آمد بود. یک سر به غرفه من بزنید محصولات گیاهی با کیفیت بالا. غرفه محصولات سلامتی در مانی صمدی

http://basalam.ir/elekterokala
http://basalam.ir/elekterokala
5 سال قبل

سلام بسیار مفید بود

یه سر به غرفه ما (الکترو کالا) هم بزنید
با کیفیت ،ارزان
سفارشهای بالای ۱۰۰هزار ارسال رایگان

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x