برای دیده شدن آماده‌اید؟


5,565

کم کم داریم به زمان تبلیغات گسترده‌تر بازار و غرفه‌های باسلام می‌رسیم. برنامه‌ریزی‌های برای آغاز کمپین ۱۲۰روزه و دعوت صدهاهزار کاربر به بازار باسلام انجام شده است و در روزهای بعد از اربعین حسینی آغاز می‌شود.

به عنوان یک غرفه‌دار آمادگی لازم را گرفته‌اید؟ به نظرتان کسی که برای اولین بار از غرفه‌تان بازدید می‌کند و محصول مورد نظرش در غرفه شما هم هست، قانع می‌شود که خریدی از غرفه‌تان کند؟

برای بهتر دیده شدن محصول‌ در فضای مجازی چه کرده‌اید؟

واقعیت این است که تا وقتی بازدیدها از غرفه تبدیل به فروش نشود، بالا بردن تعداد بازدیدها هیچ سودی ندارد. وقتی خریدی صورت نگیرد برای یک غرفه فرقی نمی‌کند که ۱ نفر بازدیدکننده داشته باشد یا ۱۰۰۰ نفر. ولی اگر درصد مشخصی از بازدیدها تبدیل به خرید شود، مثلا از هر ۱۰۰ نفر بازدیدکننده یک نفر خرید کند، قضیه فرق می‌کند. در این حالت وقتی بازدید دو برابر شود احتمالا خرید هم دوبرابر می‌شود.

خب بنابراین شما هم با ما موافق هستید که قبل از بالا بردن بازدیدها، حواس‌مان به نرخ تبدیل بازدید به فروش باشد. برای اینکه تعداد بیشتری از بازدیدها تبدیل به فروش شوند باید چه کنیم؟

راه‌های تبدیل بازدید به فروش

همیشه خودتان را به جای مشتری بگذارید. یک مشتری معمولی که از اصطلاحات تخصصی کسب و کار شما اطلاعی ندارد و برای قانع شدن به خرید احتمالا از خودش می‌پرسد: این محصول به چه دردم می‌خورد؟
در اینجا راه‌های ساده‌ای را با هم مرور می‌کنیم که برای بهتر دیده شدن محصول در فضای مجازی چه کارهایی می‌شود کرد و چطور می‌شود بازدیدکننده را تبدیل به مشتری کرد.

  • با مشتری به زبانی ساده حرف بزنیم

با مشتری حرف بزنیم، آن هم با زبانی ساده. وقتی بازدیدکننده وارد می‌شود در قدم اول باید بداند کجاست. بنابراین به دور از اصطلاحات تخصصی کسب و کارتان خیلی ساده در مورد خودتان و کارتان حرف بزنید.

هیچ محصولی را بدون معرفی رها نکنیم. منظور از معرفی محصول این نیست که بازدیدکننده را با خواص و ویژگی‌های آن بمباران کنیم. بلکه به جای آن خیلی ساده بگوییم آن محصول چیست و چطور تهیه شده، چطور می‌شود از آن استفاده کرد. اطلاعات بیشتر درباره محصول را می‌توانید با همین عنوان «بیشتر بدانید» و یا توضیحات بیشتر در قسمت معرفی مفصل محصول بیاورید.

  • اعتماد بازدیدکننده را جلب کنیم

ابزارهایی که در اختیار دارید تا مشتری‌تان حس اعتماد پیدا کنند، کم نیستند. مشتری‌هایتان را تشویق کنید بعد از خرید و مصرف، تجربه خریدشان را ثبت کنند. دیدن تجربه خرید مشتری‌های قبلی، صرف‌نظر از اینکه چه نظری داشته باشند، حس اعتماد بسیار بالایی در کاربر ایجاد می‌کند.
داشتن عکس واقعی پروفایل و نوشتن چند خطی درباره خودتان به زبان بسیار ساده تاثیر زیادی روی همراهی غرفه‌دار با شما و کسب و کارتان دارد. طبیعی است که شما بِرند بسیار شناخته شده در سطح کشور نیستید که کاربرهای جدید صرفا با دیدن نام غرفه و محصول و یا با تصمیم قبلی به شما سر بزنند. ولی شما ابزار موثرتر و صمیمانه‌تری می‌توانید استفاده کنید. مثل معرفی
البته اگر معرفی خودتان به سمتی برود که بازدیدکننده احساس کند شما قصد خودستایی دارید ممکن است نتیجه برعکس و منفی داشته باشد. نیازی نیست از کلمات رسمی و اتوکشیده شده استفاده کنید ولی کلمات را به صورت شکسته هم ننویسید. یک معرفی خودمانی و صمیمانه از خودتان و توضیح درباره کسب و کار از زبان خودتان حس همراهی خوبی به مشتری می‌دهد و اعتمادزایی فوق‌العاده‌ای می‌تواند ایجاد کند.

  • به سوالاتی که ممکن است درباره محصول پیش بیاید جواب دهید:

هر چند امکان ارتباط با پشتیبانی آنلاین برای همه بازدیدکننده‌ها مهیاست ولی واقعا خیلی از کاربرها فرصت یا حوصله پیگیری مشخصات محصول را از پشتیبانی ندارند. از طرفی هیچ کس مثل خود غرفه‌دار یا تولیدکننده محصولی که تولید کرده را بهتر نمی‌شناسد. مشتری محصولات مشابه را مقایسه می‌کند و دست به انتخاب‌گری می‌زند. رعایت این نکات در معرفی و بارگذاری یک محصول کمک زیادی به انتخاب و تصمیم مشتری به خرید می‌کند.

۱- انتخاب اسم خوب برای محصول

برای محصول خودتان اسمی انتخاب کنید که در موتورهای جستجو قابل جستجو باشد. اسمی کامل و در عین حال گویا. خیلی وقت‌ها یک اسم مبهم (مثلا انتخاب یک کد به تنهایی، یا فقط بردن اسم نوع و مدل بدون آوردن اسم اصلی محصول انگیزه و اعتماد مشتری را تا حد زیادی پایین می‌آورد.

بیشتر بخوانید: شش راه تبدیل اسم محصول از خوب به عالی

۲- عکس مناسب و باکیفیت برای محصول

یک عکس مناسب و از زاویه‌ای مناسب می‌تواند کارکرد کلی توضیح متنی را داشته باشد. عکس محصول اگر کیفیت لازم را داشته باشد اطلاعات بسیار زیادی به مشتری می‌دهد. و در عین حال اگر از زاویه نامناسبی گرفته شود ممکن است تصور اشتباهی در ذهن مشتری بوجود بیاورد..
در بعضی بازارچه‌ها عکس اهمیت خیلی بیشتری دارد مثل بازارچه صنایع دستی. ولی این به این معنا نیست که در دیگر بازارچه‌ها مثل عطاری، عکس بی‌کیفیت استفاده کنیم.

۳- کامل کردن مشخصات محصول

پر کردن گزینه‌های مربوط به اطلاعات محصول نشانه توجه و اهمیت شما به محصول‌تان است. در مقابل محصولاتی که با بی‌دقتی و یا اطلاعات سرسری قسمت ویژگی‌های محصول آن پر شده باشد، حس بی‌اعتمادی را به مشتری تزریق خواهد کرد.

نمونه معرفی ناقص و یا خالی ماندن قسمت ویژگی‌های محصول

 

برای دانستن اینکه محتواهای متنی و سطح کیفی غرفه در حد مطلوبی قرار دارد یا نه، این سوال را همیشه از خودتان بپرسید: آیا کسی که برای اولین بار از غرفه‌تان بازدید می‌کند، قانع می‌شود که خریدی از غرفه‌تان کند؟


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
12 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه هوشمند الفا
خانه هوشمند الفا
5 سال قبل

محصولی رو عرضه کنید که :
1- حتما به یک نیاز پاسخ بده
2- تمام سلایق رو در بر بگیره
3- قابلیت توسعه داشته باشه.

موفق تر باشید دوستان همیشه موفق

مینا
مینا
5 سال قبل

سلام.برنامه یه اشکال اساسی داره.برای انتخاب شهری که محصولو براش میفرستیم باید دونه دوووونه برای هر استان ،شهر انتخاب کنیم و این خیلیییی زمان گیره.لطفا تغییرش بدین تا بشه خیلی راحت روی همه ی شهرها تیک بزنیم و یک جا اضافشون کنیم.ممنون

محمد مهدی شیر محمدی
محمد مهدی شیر محمدی
5 سال قبل

سلام
من هم با نظر دوستان
درباره هزینه زیاد پستی موافقم.
این هزینه موجب می شود، بسیاری از کالاها
با قیمت مضاعف ارسال شود.
اگر هزینه پست را به قیمت کالا اضافه کنیم؛
قیمت مصرف کننده بالا می رود و اساسا رغبت او به خرید از باسلام را کاهش می دهد.
ارائه اطلاعاتی مانند
تفاوت تعرفه تا ۱۰۰۰ گرم
و از ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ گرم
از سوی یکی از کاربران بسیار مفید بود.
خوب است اطلاعات این چنین و مشابه را
باسلام
راسا در اختیار غرفه داران قرار دهد.

علی محمدقاسمی
علی محمدقاسمی
5 سال قبل

کاش اسکرین شات بیشتر می‌ذاشتید.

سیدعبدالله عابدین مطلق
سیدعبدالله عابدین مطلق
5 سال قبل

سلام من غرفه ساختم هنوز منتظر تایید ان هستم ولی خبری نشده؟!

و بعد هزینه پست خیلی زیاد هست من از غرفه دوستان سفارشی دادم از پست معمولی هزینه اش زیادتر بود!

مرضیه اسماعیلیان
مرضیه اسماعیلیان
5 سال قبل

با عرض سلام .من به شخصه چون تجربه ی خاصی در زمینه ی ارائه ی محصول به این سبک نداشتم؛راهکارهای باسلام را بسیار راهگشا میدانم .اگر مشتری از کیفیت محصول و تفاوت آن با محصولات موجود در بازار بشه من فکر میکنم خرید کنند .

باغچه
باغچه
5 سال قبل

من اگه جای مردم باشم از غرفه خودم خرید نمیکنم چون هزینه پست خیلی زیاده. لطفا یه فکر اساسی واسه این قضیه کنید. ممنون

متین
متین
پاسخ به  باغچه
5 سال قبل

خوب است غرفه دارها با توجه به تعرفه های پستی، وزن محصولات تولیدی را در نظر بگیرند. مثلا هزینه پستی ۱ کیلو تا ۳ کیلو یک تعرفه دارد و وزن کمتر از ۱۰۰۰ گرم یک تعرفه خیلی کمتر. پس می توان مثلا محصولات را با وزن ۸۰۰ گرم تولید و عرضه کرد تا با بسته بندی شما و پست، مشمول تعرفه زیر یک کیلو شود. همچنین از وزن ۱۰۰۰ گرم تا وزن ۲۵۰۰ گرم هم چند محصول در وزن های بین آن ها عرضه کرد. این یک مثال بود. به تعرفه های پستی دقت کنید و وزن محصولات را طبق تعرفه های ارزان آماده کنید و وزنی را هم برای بسته بندی پست قرار دهید. یک بار وزن کارتن را با لحاظ ۵۰ گرم بیشتر محاسبه کنید و به وزن تولیدی خودتان (یعنی محصول اماده و با بسته بندی اولیه شما) اضافه کنید به طوری که ۹۵۰ گرم شود.

فروشگاه برکت
فروشگاه برکت
5 سال قبل

فروشگاه برکت:
با تشکر از جناب مدقق عزیز به خاطر مطالب ارزشمندشون.

12
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x