ترفندهایی برای خرید در باسلام با هزینه ارسال بصرفه‌تر


9,726

چرتکه

تخفیف‌های باسلام برای هزینه ارسال، از امروز (۱۵ مهر ۹۷) حذف شده‌اند. درباره دلایل حذف این تخفیف‌ها قبلا توضیحات متعددی داده بودیم. فرایند حذف نیز در طول یک سال (از اواخر پاییز ۹۶) و به صورت تدریجی انجام شد و امروز به پایان رسید. اما شما اگر جزء مشتری‌های باسلام هستید، احتمالا با این پرسش مواجه هستید که چطور می‌توانید همچنان با هزینه مناسب در باسلام خرید کنید. در این یادداشت در این باره گفت‌وگو خواهیم کرد.

خرید یه‌کاسه تا پایان پاییز ۹۷

یکی از فرصت‌های خرید بصرفه از باسلام، خرید به صورت «یه‌کاسه» است. وقتی از یه‌کاسه خرید می‌کنید، همه محصولاتی که سفارش می‌دهید در یک بسته و یک‌جا برای شما ارسال می‌شود. خرید یه‌کاسه تا پایان پاییز ۹۷ برای مشتری‌هایی که ساکن تهران نباشند، ۴۰ درصد تخفیف هزینه ارسال دارد، به دو شرط زیر:

  • مبلغ سفارش‌تان بیشتر از ۲۰ هزار تومان باشد
  • گزینه ارسال ارزان‌تر را انتخاب کرده باشید

محصولات عضو طرح «یه‌کاسه» را می‌توانید از اینجا ببینید. در صفحه جست‌وجو نیز یک فیلتر هست به اسم «ارسال یک‌جا» که فقط محصولات عضو طرح یه‌کاسه را به شما نشان می‌دهد.

خرید از مبدأ واحد، بصرفه‌تر است

خرید تجمیعی از یک غرفه، هزینه ارسال را کاهش می‌دهد. وقتی سه محصول از سه غرفه مختلف سفارش می‌دهید، هزینه ارسال هر کدام از آن‌ها جداگانه حساب می‌شود. ولی اگر همان سه محصول را از یک غرفه بخرید، ابتدا وزن آن سه محصول با هم جمع می‌شود، سپس هزینه ارسال محاسبه می‌شود؛ چون همگی با یک بسته و از یک مبدأ برای شما ارسال می‌شود، هزینه ارسال آن کمتر خواهد بود.

خرید از غرفه‌های تولیدکننده

هزینه ارسال را نباید به تنهایی سنجید. قیمت محصول نیز اهمیت دارد. بسیاری از غرفه‌های باسلام را تولیدکننده‌هایی اداره می‌کنند که محصول‌شان را بدون واسطه می‌فروشند. غرفه‌های تولیدکننده، در بسیاری از موارد قیمت‌هایی به مراتب پایین‌تر از قیمت همان محصول در بازارهای دیگر ارائه می‌کنند.

سفارش چنین محصولاتی حتی با هزینه کامل پستی، پایین‌تر از قیمت همان محصول در بازار است و ارزش خریدن خواهد داشت. یک بار دیگر در باسلام بچرخید و قیمت‌ها را با دقت ارزیابی و مقایسه کنید. برای این کار می‌توانید از فیلتر قیمت و همچنین لغزانک «بازه قیمت» در صفحه جست‌وجو استفاده کنید.

شکار تخفیف‌ها در چندشنبه‌بازار و قیمت‌های خط‌خورده

یکی از چیزهایی که می‌تواند هزینه ارسال را بصرفه کند، استفاده از موقعیت‌های تخفیفی است. در چندشنبه‌بازار باسلام همیشه تخفیف‌های متنوعی وجود دارد که غرفه‌داران باسلام عرضه کرده‌اند. استفاده از این تخفیف‌ها می‌تواند هزینه ارسال را بصرفه کند. چند شنبه بازار باسلام را از دست ندهید.

یک راه دیگر برای شکار محصولات تخفیف‌دار، استفاده از فیلتر «محصولات تخفیف‌دار» در صفحه نتایج جست‌وجوی باسلام است. کافی است تیک محصولات تخفیف‌دار را در نتایج جست‌وجو بزنید تا همه قیمت‌های خط‌خورده مرتبط با جست‌وجوی خودتان را ببینید. قیمت‌های خطخورده گاهی حتی تا ۳۰ درصد قیمت محصولات را کاهش می‌دهد که می‌تواند به خوبی هزینه ارسال را جبران کند.

خرید از همشهری‌های خودتان

یکی دیگر از روش‌های خرید بصرفه‌تر در باسلام، خرید از همشهری‌های خودتان است. باسلام امروز میزبان غرفه‌دارانی از اکثر شهرهای ایران است. حتما شما هم می‌توانید محصولات درجه یکی را در باسلام پیدا کنید که غرفه‌دار خوبی از شهر خودتان آن محصول را عرضه کرده است. با خرید از غرفه‌های همشهری‌تان هزینه کمتری برای ارسال پرداخت می‌کنید. ضمن اینکه از هفته آینده، امکان جدیدی در اختیار غرفه‌داران قرار می‌گیرد که هزینه ارسال برای همشهری‌های خودشان را از هزینه‌های دیگر جدا کنند و مثلا با پیک ارزان‌قیمت‌تر و در زمان کوتاه‌تری محصول را برای شما ارسال کنند.

برای خرید از همشهری‌‌هایتان کافی است وارد صفحه فهرست غرفه‌ها شوید و در قسمت فیلترها استان خودتان را انتخاب کنید. اگر با موبایل‌تان باسلام را می‌بینید، فیلتر‌ها پایین صفحه است، ولی اگر با کامپیوتر کار می‌کنید، در ستون سمت راست صفحه. ما البته در حال توسعه امکانی هستیم که خیلی راحت بتوانید گزینه «غرفه‌های نزدیک من» را جست‌وجو کنید و نیاز به اعمال فیلتر به این صورت نباشد. ولی تا راه‌ افتادن این امکان، چند هفته‌ای فاصله‌ داریم.

امکانات آینده

ما در حال توسعه امکاناتی هستیم که از هفته‌ آینده در اختیارات غرفه‌داران قرار می‌گیرد و به آن‌ها این اختیار را می‌دهد که بصرفه‌ترین شیوه و هزینه ارسال را خودشان انتخاب کنند و در اختیار مشتری‌ها قرار دهند و کارهایی را انجام دهند که انجام آن برای باسلام ممکن نیست.

مثلا اگر باسلام برای سبدهای خرید بالای ۲۰۰ هزار تومان ارسال رایگان بدهد، در اکثر سفارش‌ها هزینه‌ای که باسلام متقبل خواهد شد، به مراتب بیشتر از کل کارمزد باسلام در آن سفارش خواهد شد؛ چون مبدأهای ارسال متفاوت است. ولی با راه‌افتادن امکان جدید، غرفه‌داران می‌توانند ارسال رایگان را با شرایطی که به سود سفارش‌شان آسیب نزند، ارائه کنند؛ و از آن‌جا که کل سفارش را از یک مبدأ و با یک بسته ارسال می‌کنند و هزینه ارسالش بصرفه‌تر می‌شود و می‌توانند هزینه ارسال آن را برای مشتری‌شان رایگان کنند و همچنان کسی ضرر نکند.

امکان ارسال با پیک، تحویل حضوری و… نیز جزء امکاناتی که در حال توسعه آن‌ها برای غرفه‌دارهای خوب باسلام هستیم تا بتوانیم به کمک‌ آن‌ها به یک نقشه برد-برد برای همه اعضای بازار اجتماعی باسلام برسیم.

شما بگویید

اینجا یک بازار اجتماعی است و بر اساس تجربه همه کاربرانش توسعه پیدا می‌کند. نظرتان را به ما بگویید. شما فکر می‌کنید دیگر از چه راه‌هایی می‌شود هزینه ارسال را بصرفه‌تر کرد که هم غرفه‌داران باسلام کسب‌وکارشان خوب پیش برود، هم مشتری‌ها راضی‌ باشند؟ ما قطعا نظرات شما را در برنامه‌ریزی‌های بعدی‌مان لحاظ خواهیم کرد.


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
26 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزانه
فرزانه
5 سال قبل

هزینه کم پست باعث میشد من خیلی از محصولات رو صرفن برای امتحان هم شده بخرم. ولی الان چنین ریسکی نمیکنم. چرا باید برای ۳ تا محصول کوچیک ۲۰ تومن پول پست بدم؟! ترجیح میدم از یک سایتی که تمام محصولات مورد نیازم رو با یک هزینه پست میفرسته خرید کنم.

خانهء شاد
خانهء شاد
5 سال قبل

حذف تخفیف پست، کاملاً اشتباهه. اگر قرار باشه من هزینهء پست رو کامل بدهم، ترجیح می دهم با خود غرفه دار در تماس باشم و حتی باهاش چونه هم برنم، واسطه ای مثل باسلام رو هم حذف کنم.
اینی که می گید خوب همهء خریداتون رو از 1 غرفه بکنید هم باعث بسته شدن کسب و کار غرفه های کوچک میشه، کسی که فقط 2-3 نوع محصول داره (که نمونه اش تو غرفه های زیاده)، اساساً ملت چه طوری برن همهء خریداشونو ازش بکنن؟ این فقط باعث ضرر اونایی هست که تازه دارن برای کسب و کارشون تاتی تاتی می کنند.
همه معترض اند. الان خیلی اوضاع فروشتون خوب شده؟ تا جایی که من می دونم میشه قراردادهای سالانه با پست بست و اول سال 1 مقدار مشخصی داد برای پست، بعد هرقدری که بخوای توی 1 سال محصول پست کنی مگه باسلام ازین قراردادها نداشت؟
این تخفیف پستی رو برگردونید.
همهء تخفیفاتون رو جمع کردید، هیچ تخفیفی ندارید، خوب با چه انگیزه ای باید خرید کرد؟ والا دیجی کالا و بامیلو و خیلی فروشگاههای دیگه، حتماً یک سری تخفیف ها برای سقف خرید و هزینهء ارسال و … دارند، شما چرا ندارید؟

ن محمدی
ن محمدی
5 سال قبل

با سلام و خدا قوت
گرچه حذف تخفیفات واقعا ناراحت کننده است و ممکنه شخصا حالا حالاها نتونم از باسلام خرید کنم ؛ ولی دوستان گرامی باید توجه داشته باشند که باسلام هم نباید ضرر کنه.
ان شاء الله با همراهی و صبوری همه عزیزان ایرادات و اشکالات برطرف میشه.
مطمئنا دوستان باسلامی راه چاره ی خلاقانه ای پیدا خواهند کرد.
با آرزوی توفیق.

شبیر شیخی
شبیر شیخی
5 سال قبل

ظاهرا تنها کسی که از حذف تخفیفات پستی راضیه خود باسلامه! تاحالا هیچ غرفه داری گفته دستتون درد نکنه تخفیفات پستی رو حذف کردید، برای ما بهتر شد!!؟
مخصوصا تخفیفات پستی روی خرید بالای ۲۰۰ هزار تومان که ارسال رو رایگان میکرد و الان کاملا معکوس شده، “مشتری گرامی؛ در این سایت هرچه بیشتر خرید کنید باید بیشتر هم پول ارسال بدهید” به نظرم این رو در هدر سایت بنویسید نه وقت مشتری رو بگیرید نه ما رو که برای جلب مشتری به ویزیت سایت اینقدر تلاش میکنیم و آخرش با توهین بزرگی به نام هزینه ارسال بسیار بالا مواجه میشه. برای مثال میگم مشتری بنده اگر صد کیلو برنج بخره، و حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومن پول بده، باید حداقل صد و هفتاد هزار تومن فارغ از اینکه کجای ایرانه، پول پست بده! یعنی ۱۰ درصد مبلغ جنس. من اگر بودم نمیخریدم.
در مورد خرید و فروش در همان شهر، اگر بررسی کنید خواهید فهمید که کالاهای رایج در یک شهر، اصلا نیاز به خرید اینترنتی ندارند و با یک تلفن میارن درب منزل! شما اگر در مشهد اودیه بخواهید کافیه تا سر کوچه پیاده برید و همون لحظه هم جنس رو دریافت کنید. منطق فروش اینترنتی بر نگاهی استواره که یک کشور رو مثل یک شهر تجسم میکنه و باعث میشه هر کسی از هر جا بتونه کالای بومی یک منطقه دیگه رو براحتی تهیه کنه. برای من جای سواله که چطور باسلام که خودش یک استارتاپ در این زمینه هست، الان تشویق به خرید و فروش درون شهری میکنه؟؟؟ منطقی که اصل وجود خود باسلام رو زیر سوال میبره!!
من در این زمینه خیلی بحث کردم و متاسفانه باید بگم جوابهاتون قانع کننده نیست

علی
علی
پاسخ به  شبیر شیخی
5 سال قبل

من از تهران هستم و دیدگاه ایشون رو کاملا قبول دارم…من اینجا میام تا محصولاتی رو بخرم که در تهران یا نیست یا سالمش نیست! مسلما اکثر خرید هام از روستا ها و شهر های دور هست!

این فقط یک پیشنهاده
این فقط یک پیشنهاده
5 سال قبل

سلام باسلامی های گرامی
حذف تخیف های پستی قبل از اینکه به نفع مشتری نباشه به نفع خود باسلام نیست
دلایل
1. مشتری رو به خاطر کاهش هزینه پست مجبور به خرید از یکی دو غرفه میکنه و مشتری این رو نمی پذیره چون هیچ غرفه ای تمام محصولات مورد نیاز مشتری رو نداره و اگر هم داشت همه رو در یه سطح کیفیت نداره

2. اصلا جذابیت خرید از باسلام همین گشت زدن در غرفه هاست و فقط تخفیف هزینه ارسال این امکانو می داد مشتری سبدشو با خرید دلخواه از غرفه های مختلف پرکنه

3. تخفیف هزینه ارسال خصوصا این سطح مطلوبی که تعریف شده بود(بالای 200 رایگان) انگیزه ی مطلوبی رو برای خرید ایجاد می کرد. خود بنده هیچ وقت خرید زیر 200 نداشتم.

4. تخفیف هزینه ارسال به نحوی رضایت از خرید ایجاد می کرد که مشتری مطلوب نبودن بعضی از کالاها یا بسته بندی رو تحمل کنه و همچنان علاقمند به خرید از باسلام باشه.

5. خیلی از غرفه دارها نماینده ی یه فروشگاه دیگه ن مث دکتر روازاده، آیت ا.. تبریزیان و.. و..
وقتی بنده ی نوعی به عنوان مشتری ناچار به پرداخت هزینه ارسال بشم میرم سراغ فروشگاه مرجع دیگه نمیام از نماینده اون تو باسلام خرید کنم

6. بحمدلله الان خیلی از تولید کنندگان محصولات کشاورزی و غیره الان خودشون سایت یا کانال دارن یا یکی تو روستاشون هست که این کارو براشون انجام بده
یا وجود سایت های اختصاصی مث سایت فقط فروش زعفران، یا محلی مث سایت لایزنگان و ..
بنده از دید مشتری دارم میگم خود بنده اگه باسلامو به این سایت های مبدا ترجیح دادم فقط به خاطر هزینه ارسال رایگان بوده.

7. اکثر مشتریانی که فعال بودن الان اگه از محصولات غرفه ای صد در صد راضی باشن دیگه هیچ دلیلی براشون وجود نداره که بخوان از باسلام خرید کنن.. خریدشونو مستقیم از تولید کننده یا غرفه دار می کنن چون وقتی دارن هزینه پست میدن دیگه چه فرقی می کنه؟ حتی اینطوری شاید تخفیفی هم شامل حالشون بشه

8.بعضی از مشتریان به خاطر عدم پرداخت هزینه ارسال اقلام غرفه های باسلامو بین دوستان و اقوام معرفی کرده و به خریدشون اضافه میکردن و به بالا رفتن فروش کمک میکردن همچنین به افزایش عضو باسلام

9.تخفیف هزینه ارسال موجب شده بود که صاحبان فروشگاه های خانگی هم باسلامو برای خریدشون برای فروش ترجیح بدن.

10.با حذف هزینه ارسال نهایتا اگه مشتری هم بخواد همچنان از باسلام خرید کنه به خریدهای جزء از یک یا دو فروشگاه اکتفا خواهد کرد اون قدری که همون کپن های تخفیف کارشو راه بندازه.

11. کاهش تعداد مشتری و کاهش فروش که قطعا اتفاق خواهد افتاد بی تاثیر نخواهد بود روی قیمت محصولات غرفه داران خصوصا غرفه هایی که عرضه کننده هستن نه تولید کننده، و نتیجتا باز کاهش مشتری..

12. حذف تخیف ها برای مشتریان فعال گرانتر میاد کسانی که خریدشون بیشتر بوده. مشتریانی که باسلام از دست میده مشتری نیست که سالی یه بار به این سایت سرمیزنه مشتری هست که هر هفته خرید داشته. باسلام داره فقط مشتریانش نه.. مشتریان خوبشو از دست میده.

به هر حال تخفیف هزینه ارسال ها چه موقت بوده یا نبوده تدبیر صحیحی بوده.

با سلام به جای حذفشون میتونست به راه های بهتری فکر کنه

مثلا ” تخفیف صد در صد فقط شامل غرفه هایی بشه که تو طرح یک کاسه شرکت کردن”
یا مثل طرح خروسخوان “منحصر به یکی دوروز در هفته میشد”

کدهای تخفیف و هزینه ارسال رایگان چیزی نیست خاص باسلام باشه اما چطور باسلام تونسته بود درصد بالایی از رضایتمندی مشتری رو داشته باشه؟
مشتریانتون مشتری محوری شما رو باور کرده بودن. لطفا از مشتریانتون سلب اعتماد نکنید.

موفق باشید

سمانه حقیقی
سمانه حقیقی
5 سال قبل

سلام
تغییر رویه کار درستی نبود و نیست و هیچ سودی به حال غرفه دار ندارد. حداقل کارمزد سایت را کمتر میکردید و کمی هم به غرفه دار فکر میکردید. با این کارمزد بالا به چه امیدی غرفه دار در سایت بماند قبلا به امید تخفیف هزینه پستی برای مشتری این کارمزد را تحمل میکرد اما اکنون دیگر بی فایده است.

حقیقی
حقیقی
5 سال قبل

سلام خداقوت
حقیر که غرفه مو ، تعطیل کردم، تنها راهی بود که بتظرم رسید
چقدر عمر دوستی من و باسلام کوتاه بود
به امید موفقیت شما

حمد
حمد
5 سال قبل

1. در نورد پست به جای حل مسئله، صورت مسیله رو پاک کردید…
2. در مورد غرفه های جدید و 9 تا 12 درصد کارمزد باید بگم اسف باره، فروشنده چقدر سود میکنه مگه… هرچی درصد بره بالاتر جنس هم گرونتر میشه و تفاوت با بازار پیدا میکنه، در نهایت مشتری .. پر.

کشاورزی غرفه بفرمایید خرید
کشاورزی غرفه بفرمایید خرید
5 سال قبل

سلام منم بادوستان هم عقیده هستم. خود من شخصا دیگه حاضر نیستم خرید کنم چون بعضا قیمتهای دوستان از بازار هم گرونتره ولی ما برای رونق کسب و کارشون ازشون خرید میکردیم حتی بعضا از کیفیتش هم راضی نبودم ولی حالا دیگه واقعا چه دلیلی داره که خرید کنم؟ حتی چه دلیلی داره که اینجا غرفه داشته باشم وقتی برای مشتری هام شرایط همونه که شخصا از من خرید میکنن با این تفاوت که درصدی از سود کار من کم یشه به عنوان کارمزد سایت….
حتی دیجی کالا هم برای خریدهای بالای پنجاهتومن ارسال رایگان با تاخیر در ارسال داره یعنی اگر عجله نداشته باشید دیگه پول پست نمیخواد بدید… دیجی کالا هم گاها از جاهای مختلف ارسال میکنه ولی خب دیگه….
بعید یدونم از این شرایط پیش اومده در باسلام کسی راضی باشه….

غرفه دار
غرفه دار
5 سال قبل

من هم با آقای مهدی هم نظرم.فقط برای تبلیغات اولیه بود و الان که یکم راه افتادید دیگه تغییر رویه دادید.به خودتون ضربه زدید اونجوری فروش سایت خیلی خوب بود.لااقل درصدشو کم میکردید نه اینکه کامل برشدارید! به عنوان غرفه دار اصلا راضی و موافق نیستم در مورد حذف تخفیفات پستی هم چیزی یادم نمیاد از یک سال پیش!

مقدم/غرفه دار طلای سفید ارومیه
مقدم/غرفه دار طلای سفید ارومیه
5 سال قبل

سلام.. با این ترفندها، اکثر غرفه ها از چرخه فروش باسلام حذف می شوند و این چیزی نیست که باسلام دنبالشه. گاهی وقت ها مشتری به خاطر هزینه از قید محصول باکیفیت تر میزنه. چون بعضی غرفه های باسلام مثل فروشگاه همه چی دارند و بعضی ها اختصاصی روی یک محصول خاص تمرکز یافته اند. من فکر می کنم این غرفه ها آسیب بیشتری می بینند. چون من خودم هم به عنوان یک مشتری ترجیح میدم همه نیازمو از یک غرفه فروشگاهی باسلام بخرم .. تا اینکه بگردم هر محصول رو از غرفه اختصاصیش بخرم

حاج زاهد
حاج زاهد
5 سال قبل

سلام، بنده غرفه دار،غرفه حاج زاهد هستم.
میشه هزینه ی ارسال بین خریدار و فروشنده تقسیم بشه، اینطوری خریدار هم ترغیب میشه برای خرید.
حتی میشه اپ باسلام،یه بخشی رو اضافه کنه برای هر غرفه و از فروشنده بخواد که اعلام کنه،چه مقدار از هزینه ی پستی رو میتونه تقبل کنه،از ۰ تا تمام هزینه،هم تقبل هزینه قابل انتخاب و تغییر باشه.
یه خبر هم برای تهرانی ها داشتم.

توی تهران یه پستی هست به نام پیشرو پست،که در حال حاظر هزینه ی پستی اش به تمام ایران،برای بسته های ۲ کیلوگرمی فقط۸۰۰۰ تومان است.
داخل تهران هم ارسال دارند.
تنها ایرادی که میشه بهشون گرفت اینه که ماکزیمم وزن ارسالی۵ کیلوگرم است.
البته به ازای هرکیلوگرم که از ۲ کیلوگرم بیشتر میشود،۲۰۰۰ تومان هزینه پستی افزایش می یابد.
دوستان تهرانی میتونن با یه سرچ ساده آدرس سایت پیشرو پست رو پیدا کنند.
یک نکته ی خیلی عالی این پست،اینه که درب منزل بسته رو تحویل میگیرند از شما.
دوستان شهرستانی هم پیگیر بشن،شاید توی شهرهای اون ها هم شعبه داشته باشند.
سربلند باشید.
یاعلی…

بی نشان
بی نشان
5 سال قبل

با سلام
دقیقا با حرف آقا مهدی موافقم، این مقاله هم راهکاری برای بصرفه بودن و منطق خرید از باسلام با حذف هزینه پستی نشون نداد.
اگر با سلام هدفش حمایت از تولید کننده هست،نباید انتظار داشته باشه که یک تولیدکننده محصولات متنوع ودر حد یک بازار را داشته باشه تا مشتری بتونه مثلا بالای ۲۰۰ خرید کنه،اصلا منطقی نیست.این روش فقط برای غرفه های فروشگاههی صدق میکنه که اصولا تولیدکننده نیستند
تنها پیشنهادی که میتونم به باسلام بدم اینه که حداقل باسلام از تولیدکننده ها محصولشون رو بخره و در انبار داشته باشه تا بتونه با طرح یک کاسه به مشتری عرضه کنه تا تولیدکننده ها اینقدر ناامید نشوند
من خودم ترجیح میدم محصولی رو که میخام از تولیدکننده بخرم ولی با این روش و حذف پست عملا این کار بصرفه نیست.
روش دیگر اینه که باسلام در هر استانی و یا شهری گروهی رو داشته باشه برای ارسال محصولات به افراد اون استان یا شهر
مثل کاری که دیجی کالا انجام میده،با این روش هم میشه هزینه پستی رو کم کرد.البته اینم در صورت تجمیع محصولات در خود انبار باسلام قابل اجراست
امروز ناامیدانه آخرین محصولات موردنیازم رو خریدم
انشالله راهکار منطقی و بصرفه جایگزین حذف ۷۰ درصد تخفیفات پستی بشه تا بازار باسلام همچنان پر رونق باشه.

بهارسلامتی
بهارسلامتی
5 سال قبل

من اصلا و ابدا از اتفاقی که برای پست افتاده راضی نیستم و مطمئنم غرفه ام تنزل شدیدی در فروش خواهد داشت. مشتری که از گوگل میاد و از من ۱ دونه کالا میخره و میره و دیگه پیداش نمیشه مشتری حساب نمیشه. مشتری برا من با ارزشه که خریدبالای ۲۰ میکنه و وفاداره در خرید کردن و مرتب ادامه میده. که اونم به امید هزینه کم پستی هست. نمونه مشتریهای منصرف شده از خرید رو بخلاطر برداشتن هزینه پستی در پشتیبانی انلاین براتون ارسال میکنم. موفق باشید

محسن
محسن
5 سال قبل

تنها جذابیت و انگیزم از خرید باسلام عدم پرداخت هزینه پست بود،من اصولا خریدام بالای دویست تومن بوده ولی الان دیگه جذابیتی وجود نداره،هزینه پستی که روی محصولات سرشکن میشه توجیه اقتصادی نداره

مهدی
مهدی
5 سال قبل

حس آدم های رکب خورده رو دارم، اونایی که از یه دوست رکب می خورن، دوستی که حمایتش کردی، مشکلاتش رو بهش گوشزد کردی، یه جاهایی ایرادش رو تحمل کردی که بال و پر بگیره، اما درست موقعی که انتظارش رو نداشتی فهمیدی خیلی کاسبکارانه و مدل اقتصاد سرمایه داری تو رو فقط مشتری می دونسته و نه دوست و تخفیف هاش هم صرفا دونه پاشیدن بود نه از سر دوستی.

حتی از نگاه حرفه ای هم حذف ناگهانی تخفیف های ارسالتون درست نبود. با همون نگاه اقتصاد سرمایه داری هم بهتر بود حداقل با یه شیب کاملا ملایم این کار رو انجام می دادید یا اول امتیازاتی رو مثلا برای تعداد یا مبلغ خرید مشتری ها می ذاشتید.
البته خیلی نگران نباشید مردم ما عادت به اعتراض ندارن که چند صباحی دندون رو جیگر بذارن و ازتون خرید نکنن.

مهدی
مهدی
پاسخ به  حامد آقاجانی
5 سال قبل

البته منطق اقتصادی رو می فهمم، ولی نگاهم به باسلام اقتصاد برکت محور بود، اما اینا شیوه های تبلیغاتی و جذب مشتری به شیوه اقتصاد سرمایه داریه. اونجا وقتی حق با مشتریه، بخاطر حرمت ذاتی انسان نیست بلکه دلیلش حفظ مشتری و ترغیبش به خرید بیشتره.

درباره اطلاع رسانی هم به عنوان عضوی از باسلام که تعامل زیادی باهاتون داشتم، تا حالا به گوش و چشمم نخورده بود.
البته تغییر شیوه اعمال تخفیف ها مشخص بود.

برتر ياب
برتر ياب
5 سال قبل

خيل عالي بود

مسعود
مسعود
پاسخ به  برتر ياب
5 سال قبل

داداش داری اشتباه میزنی :))

26
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x