نسخه جدید اپ غرفه من (به زودی): امکاناتی برای هزینه ارسال


1,584

یکی از چیزهایی که از مدت‌ها پیش از ما خواسته بودید، این بود که بتوانید هزینه ارسال در غرفه‌تان را خودتان تنظیم کنید. مثلا بسیاری از شما می‌خواستید محصولات‌تان را با پیک ارسال کنید و هزینه‌اش را متناسب با هزینه پیک شهر خودتان تنظیم کنید. بعضی دیگر نیز می‌توانستند با هزینه کمتری ارسال کنند یا محصول خاصی داشتند که هزینه ارسالش بیشتر از هزینه‌ای بود که فرمول باسلام محاسبه می‌کرد.

خلاصه که همه حرف‌ها را جمع کردیم و مجموعه‌ای از امکانات را طراحی کردیم که اختیارات بیشتری درباره هزینه ارسال به شما بدهد. در ادامه درباره این امکانات صحبت می‌کنیم.

امکان ویرایش هزینه ارسال بر اساس محصول و شرایط شما

تا پیش از این، الگوریتم ثابتی در کل باسلام کار می‌کرد که هزینه ارسال را تقریبا منطبق با تعرفه‌های شرکت پست جمهوری اسلامی محاسبه می‌کرد. این الگوریتم به چند جهت کارآمدی کافی نداشت. یکی اینکه صد در صد قابل انطباق با هزینه‌های واقعی پست نبود و همیشه اختلاف قیمتی وجود داشت. دیگر اینکه برخی از محصولات، هزینه ارسال بیشتری داشتند و هزینه پرداختی مشتری با هزینه واقعی ارسال محصول، فاصله زیادی داشت.

اما مشکل دیگری هم وجود داشت که بسیاری از غرفه‌داران می‌خواستند محصول‌شان را با هزینه‌های بصرفه‌تری برای مشتری ارسال کنند، ولی چون مشتری همچنان رقم‌های شرکت پست را می‌دید، از خرید خود منصرف می‌شد. غرفه‌دارها البته می‌توانستند کوپن‌های تخفیف ارسال صادر کنند، ولی رساندن کوپن‌ها به دست همه مشتری‌ها راحت نبود و کار را سخت می‌کرد.

بر این اساس، در نسخه جدید اپ غرفه من، امکانی ایجاد کرده‌ایم که بتوانید هزینه ارسال محصولتان را خودتان تعیین کنید. اگر ارسال محصول شما هزینه بیشتری دارد (مثلا میز سفالگری می‌فروشید) می‌توانید هزینه را بالاتر ببرید، و اگر امکان این را دارید که محصول‌تان را با هزینه کمتری ارسال کنید، می‌توانید این هزینه را ویرایش کنید تا انگیزه خرید برای مشتری‌تان افزایش پیدا کند.

تنظیم هزینه ارسال از بخش تنظیمات غرفه‌تان قابل دسترسی است. آنجا می‌توانید بر اساس وزن اولیه و وزن مازاد، مشخص کنید که هزینه ارسال محصولات غرفه شما چقدر باشد. چیزی شبیه این:

  • برای همشهری‌هایم: تا یک کیلو، ۵ هزار تومان. و برای هر کیلو وزن بیشتر، هزار تومن اضافه شود.
  • برای سراسر کشور: تا یک کیلو، ۷ هزار تومان و برای هر کیلو وزن بیشتر، ۲ هزار تومن اضافه شود.

با فرمول مثالی بالا، کسی اگر از شهر دیگری به شما یک سفارش ۳ کیلویی بدهد، هزینه ارسالش ۱۱ هزار تومان می‌شود و اگر مشتری، از همشهری‌های خودتان باشد، هزینه ارسالش ۷ هزار تومان می‌شود.

درباره بهینه‌سازی هزینه ارسال، در یادداشت‌های بعدی وبلاگ با شما صحبت خواهیم کرد و نمونه‌های موفق از خود غرفه‌های باسلام را به شما معرفی خواهیم کرد.

آیا حتما باید هزینه ارسال را خودم تعیین کنم؟

نه. لازم نیست. استفاده از این امکان اجباری نیست و اگر شما دست به تنظیمات غرفه‌تان نزنید، همچنان همان فرمول نزدیک به تعرفه‌های شرکت پست اعمال می‌شود و کل هزینه‌ای که مشتری شما هنگام سفارشش پرداخت می‌شود، هنگام تسویه به حساب شما واریز خواهد شد. ولی پیشنهاد ما این است که حتما بررسی مجددی انجام بدهید و حتی با دفتر خدمات پستی نزدیک‌تان گفت‌وگو کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اضافه شدن گزینه پیک به گزینه‌های ارسال

تا پیش از این، گزینه پیک جزء گزینه‌های ارسال نبود. حالا ولی در تنظیمات غرفه‌تان می‌توانید گزینه پیک را نیز به شیوه‌های ارسال اضافه کنید. هزینه‌اش را هم خودتان مشخص می‌کنید و مشتری‌هایی که در شهر خودتان هستند، می‌توانند با هزینه ارسال کمتری از شما خرید کنند.

اضافه شدن گزینه ارسال رایگان

یکی دیگر از گزینه‌هایی که به گزینه‌های ارسال در اپ غرفه من اضافه شده است، «ارسال رایگان» است. شما می‌توانید با تعریف کردن شرط مشخصی برای یک سفارش، به آن امکان ارسال رایگان بدهید. مثلا اگر کسی سبد خرید بالای ۱۰۰ هزار تومان از غرفه شما داشته باشد، ارسالش رایگان شود. مخصوصا برای ارسال‌های درون‌شهری، این امکان می‌تواند بسیار بصرفه باشد.

اینکه با چه شرطی ارسال رایگان را در اختیار مشتری‌تان قرار دهید، بستگی زیادی به نوع کسب‌وکار شما و حاشیه سود محصول‌تان دارد. ولی به هر حال با تعریف کردن این شیوه ارسال، دیگر نیازی به صدور کوپن ارسال رایگان ندارید و مشتری شما می‌تواند با رساندن مبلغ فاکتورش به رقمی که شما گفته‌اید، با ارسال رایگان از شما خرید کند. از آنجایی که مشتری شما کوپنی وارد نمی‌کند، امکان استفاده هم‌زمان از ارسال رایگان غرفه شما و تخفیف‌های احتمالی دیگر که در مناسبت‌های مختلف در اختیار او قرار گرفته را خواهد داشت.

نسخه جدید چه زمانی منتشر می‌شود؟

نسخه جدید اپ غرفه من در حال حاضر زیر تست است. جمعی از غرفه‌داران باسلام در حال امتحان کردن و بررسی آن هستند. به محض اینکه اصلاحات اولیه انجام شد، در اختیار همه غرفه‌داران باسلام قرار خواهد گرفت. پیغام به‌روزرسانی‌اش را در یکی دو روز آینده بر روی تلفن همراه‌تان و کافه بازار و گوگل پلی خواهید دید.

این‌ها سه امکان جدیدی است که ما معتقدیم می‌تواند در بهینه‌تر کردن سفارش‌ها به شما کمک کند و جذابیت خرید از غرفه شما را بیشتر کند. لطفا امکانات جدید را استفاده و ارزیابی کنید و تجربه‌های مثبت و منفی‌تان در این باره را به ما اطلاع دهید تا در بهبودهای بعدی، مد نظر داشته باشیم.


به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
11 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MinoOo
MinoOo
5 سال قبل

سلام ببخشید من یه راهنمایی میخواستم .من بار اولم ک محصولی رو پا پست میفرستم . من محصول خودم رو برای مشتری ارسال کردم ولی نمیدونم ک چه جوری باسلام هزینه رو ازمشتری میگیره؟ باید به پست میگفتم ک هزینه رو بگیره؟

طراوت
طراوت
5 سال قبل

خیلی عالی ممنون از تلاشتون

محمد
محمد
5 سال قبل

یه فکری باید بشه راجع به اینکه مثلا برای یک محصول 5000 تومان هزینه پست میزنم و یه محصول دیگه هم همینطور و این دو وقتی با هم ارسال میشن طبیعتا هزینه پستش کمتر میشه، پس یه مقدار باید برگشت بدم به مشتری
اینکه مشتری هزینه پست رو پرداخت کنه و من هم بتونم طبق هزینه ای که کردم نابقی رو با قید توضیحات برگردونم خوبه

منیره حامد
منیره حامد
5 سال قبل

سلام.در مورد گزینه اول که هزینه پست را خودمان تعیین کنیم،ابهام هست.الان من بسته پست مشتری را مثلا 5000ثبت میکنم.وقتی به اداره پست میبرم،اونجا طبق تعرفه خودشان از من هزینه پست میگیرن.پس کار اول من بی مورده یا منظورتون اینه که مقداری از هزینه پست را خودمان تقبل کنیم؟
این مورد نامفهومه لطفا بیشتر توضیح دهید.با تشکر

باغچه
باغچه
5 سال قبل

خیلی عالی میشه ممنون از شما

آروند
آروند
5 سال قبل

بسیار عالی من که خیلی منتظرش بودم
چون غرفه من پست نداره و هر سری حتی با کوپن پست رایگان بازم هزینه پست از من کم میشد
ممنونم ??

فقط من رفتم بازار نسخه به روز شده نبود چجوری این نسخه جدید رو دانلود کنیم؟

ص صبوری
ص صبوری
5 سال قبل

سلام.من یه راهنمایی میخواستم…هزینه های ارسال بخاطر کارتن های پستی خیلی بالا میره..مثلا کارتن سایز یک رو دفتر مت سه هزار تومن میده درثورتی ک قیمت عمده س هزارتومنه ولی چون من فروشم کمه بخاطر هزینه ارسااش نمیتونم به تنهایی عمده خرید کنم..خواستم ببینم کسی ازلاع داره که توی قم کجا کارتن پستی عمده میفروشن که از اونجا خودم خرید کنم و پول ارسال ندم.یا اگه دوستان قمی میخوان باهم خرید کنیم تا بصرفه تر باشه.من بیستر سایز یک و دو به کارم میاد…با تشکر

11
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x